Šveđani misle ozbiljno

Riječka zračna luka baza nove švedske aviokompanije; u tijeku obnova aerodromske zgrade

Marinko Glavan

Snimio Sergej DRECHSLER

Snimio Sergej DRECHSLER

Palalić je prezentirao i radove na obnovi aerodromske zgrade, koje sa 320 tisuća kuna sufinancira Primorsko-goranska županija. Dosad je izvedena nova fasada na pročelju, a uređuju se i prostori check-ina, prijema putnika, kao i dijelovi zgrade koji do sad nisu bili u funkciji, od kojih će dio biti namijenjen i proširivanju ugostiteljske i uslužne ponude Zračne luke. Radovi su, prema onome što smo imali prilike vidjeti, u punom jeku, a sve bi trebalo biti gotovo prije početka ovogodišnje sezone, dakle do konca ožujk



RIJEKA Rijeka dobiva novu aviokompaniju – Limitless airways, najavio je direktor Zračne Luke Tomislav Palalić. Novu aviokompaniju, čija će glavna baza biti riječki aerodrom, osnovala je švedska tvrtka Scandjet koja se do sad bavila zračnim prijevozom mahom turista iz skandinavskih zemalja do destinacija u Hrvatskoj, BiH te Italiji.


Za sam prijevoz putnika, prema Palalićevim riječima, Scandjet je koristio usluge drugih aviokompanija, a nakon pregovora s vodstvom Zračne luke Rijeka odlučili su osnovati vlastitu.


Foto Sergej DRECHSLER


Foto Sergej DRECHSLER





Da Šveđani misle ozbiljno potvrđuje i to što su već nabavili jedan zrakoplov tipa Airbus A320, za koji je pokrenut proces licenciranja pri Ageciji za civilno zrakoplovstvo, a do ljeta će nabaviti još jedan zrakoplov istog tipa, a ishodište svih njihovih operacija, kao i baza za održavanje, bit će Zračna luka Rijeka.


– Scandjet je prošle godine u Zračnu luku Zadar doveo više od 25 tisuća putnika, mahom turista, samo u jednom smjeru. Ove godine dovest će nekoliko desetaka tisuća turista iz Švedske, Finske i ostalih skandinavskih zemalja u Zračnu luku Rijeka i Primorsko-goransku županiju. Posebno su nam zanimljivi kao partner, jer svoje poslovanje baziraju na predsezoni i posezoni, dok će njihovi avioni u špici, dakle u srpnju i kolovozu, služiti kao »backup« ostalim operaterima koji lete za Zračnu luku Rijeka. Za nas je to više nego dobro, jer u špici će dovesti dodatne putnike, a pojačat će se promet u ostalim mjesecima, rekao je Palalić.



Kako će riječki aerodrom postati baza svih operacija Limitless Airwaysa, to će ubrzati i Palalićeve planove o izgradnji hangara za održavanje zrakoplova, što nam je jučer i sam potvrdio, kazavši kako su pripreme za taj projekt već započele.– Još treba utvrditi hoćemo li hangar za održavanje graditi u suradnji sa Scandjet-om, odnosno Limitless Airways-om ili ćemo u tu investiciju ući sami. Izgradnja i opremanje hangara za održavanje koji može primiti Airbus A320 stoji deset milijuna kuna i Zračna luka će, budemo li išli sami u projekt, dignuti kredit za taj iznos, kazao je Palalić, dodajući kako će u realizaciji projekta pomoći i nedavna odluka Općinskog vijeća Omišlja o smanjenju komunalne naknade Zračnoj luci.


Sa dolaskom nove aviokompanije na riječki aerodrom on će, po prvi put nakon dugog vremenskog razdoblja, od iduće jeseni biti otvoren za putnički promet tijekom cijele godine.


– U zimskim mjesecima, u kojima inače nemamo putničkih letova Rijeka postaje polazište za turističke aranžmane, odnosno putovanja u Tunis, Egipat, Maroko, Tursku i druge destinacije, kazao je Palalić. Svi ugovori su već potpisani, sada je u tijeku certificiranje zrakoplova i ishođenje ostale potrebne dokumentacije, rekao je Palalić.


Kao sjedište nove aviokompanije, Zračna luka Rijeka ove će godine, decidirano je ustvrdio Palalić, premašiti dosadašnji rekord iz 2006. godine, kada je kroz aerodrom prošlo 160 tisuća putnika.


– Velika očekivanja imamo i od novog natječaja za održavanje domaćih zračnih linija koje sufinancira država. U sadašnjem, trogodišnjem programu financiranja domaćeg prometa vrijednom sto milijuna kuna, Zračna luka Rijeka sudjeluje s manje od jedan posto. Očekujemo da će se od ove godine to značajno promijeniti, ali i bez domaćih linija siguran sam da će broj putnika na riječkom aerodromu biti 180 tisuća, rekao je Palalić, dodavši kako će Zračna luka Rijeka u ovoj godini zadržati linije prema svim destinacijama s kojima je bila povezana i lani, uz niz novih, kako u inozemstvu, tako i u Hrvatskoj.



U zračnoj luci danas je bio i zamjenik primorsko-goranskog župana Marko Boras Mandić koji velike nade polaže u novi trogodišnji ciklus državnih poticaja za domaće zračne linije, od kojih očekuje značajno povećanje broja domaćih putnika.– Na žalost, dosad nismo bili u ravnopravnom položaju s ostalima, jer je od ukupno sto milijuna kuna potpore, Rijeci pripalo manje od milijun. Ipak, pokazalo se da je potražnja za letovima prema Dubrovniku, Splitu i Zagrebu bila izuzetno dobra pa vjerujem da će od ove godine domaćih putnika biti barem pedeset tisuća. Zračna luka prije dvije godine je imala svega 70 tisuća putnika, aerodrom je bio gubitaš, radnicima su kasnile plaće. Danas imamo stabilno i održivo poslovanje i jasnu viziju razvoja, rekao je Boras Mandić, dodajući kako je primorsko-goranska županija i ove godine osigurala oko 300 tisuća kuna za ulaganja u aerodrom, te milijun kuna za udruženo oglašavanje. 


Palalić je prezentirao i radove na obnovi aerodromske zgrade, koje sa 320 tisuća kuna sufinancira Primorsko-goranska županija. Dosad je izvedena nova fasada na pročelju, a uređuju se i prostori check-ina, prijema putnika, kao i dijelovi zgrade koji do sad nisu bili u funkciji, od kojih će dio biti namijenjen i proširivanju ugostiteljske i uslužne ponude Zračne luke. Radovi su, prema onome što smo imali prilike vidjeti, u punom jeku, a sve bi trebalo biti gotovo prije početka ovogodišnje sezone, dakle do konca ožujka.


– Do 1. srpnja iduće godine, kada bi Hrvatska trebala izraziti spremnost za ispunjavanje uvjeta za ulazak u Schengensku zonu moramo imati odvojene prostore za prihvat putnika iz zemalja Schengena i ostale. Sa zadovoljstvom mogu reći da je početna evaluacija pokazala da ćemu uz minimalna ulaganja zadovoljiti sve zadane uvjete. U funkciju ćemo staviti prostore na prvom katu zgrade, kao i u istočnom dijelu prizemlja, koje do sad nismo koristili. Također, u prostoru za prijem putnika postavljaju se nove podne i stropne obloge na koje je do sad, opravdano, bilo najviše primjedbi javnosti i putnika, rekao je Palalić.


On je iznio i podatke o prošlogodišnjem prometu u Zračnoj luci, kada je putnika, zanimljivo, bilo za četvrtinu manje nego u 2013. ali je, prema njegovim tvrdnjama, ostvaren znatno bolji poslovni rezultat.


– Naprosto, jedan od operatera pred nas je postavio takve uvjete da smo mogli birati između povećanja prometa koje bi nam donijelo gubitak na kraju godine, ili smanjenja uz ostvarivanje dobiti. Odabrali smo ovo drugo i aerodrom je ostvario dobit od milijun kuna. To znači da po prvi put nakon dugog niza godina Zračna luka više neće biti financirana iz proračuna svojih vlasnika, odnosno da možemo samostalno poslovati. U ovoj godini nas očekuje veliko povećanje broja putnika, no dobit će na koncu biti otprilike jednaka ovogodišnjoj, rekao je Palalić, koji na nešto dulji rok, od nekoliko godina, najavljuje dostizanje Zračne luke Pula, odnosno promet od oko 400 tisuća putnika godišnje.