Snimio Sergej DRECHSLER
Palalić je prezentirao i radove na obnovi aerodromske zgrade, koje sa 320 tisuća kuna sufinancira Primorsko-goranska županija. Dosad je izvedena nova fasada na pročelju, a uređuju se i prostori check-ina, prijema putnika, kao i dijelovi zgrade koji do sad nisu bili u funkciji, od kojih će dio biti namijenjen i proširivanju ugostiteljske i uslužne ponude Zračne luke. Radovi su, prema onome što smo imali prilike vidjeti, u punom jeku, a sve bi trebalo biti gotovo prije početka ovogodišnje sezone, dakle do konca ožujk
RIJEKA Rijeka dobiva novu aviokompaniju – Limitless airways, najavio je direktor Zračne Luke Tomislav Palalić. Novu aviokompaniju, čija će glavna baza biti riječki aerodrom, osnovala je švedska tvrtka Scandjet koja se do sad bavila zračnim prijevozom mahom turista iz skandinavskih zemalja do destinacija u Hrvatskoj, BiH te Italiji.
Za sam prijevoz putnika, prema Palalićevim riječima, Scandjet je koristio usluge drugih aviokompanija, a nakon pregovora s vodstvom Zračne luke Rijeka odlučili su osnovati vlastitu.
Da Šveđani misle ozbiljno potvrđuje i to što su već nabavili jedan zrakoplov tipa Airbus A320, za koji je pokrenut proces licenciranja pri Ageciji za civilno zrakoplovstvo, a do ljeta će nabaviti još jedan zrakoplov istog tipa, a ishodište svih njihovih operacija, kao i baza za održavanje, bit će Zračna luka Rijeka.
– Scandjet je prošle godine u Zračnu luku Zadar doveo više od 25 tisuća putnika, mahom turista, samo u jednom smjeru. Ove godine dovest će nekoliko desetaka tisuća turista iz Švedske, Finske i ostalih skandinavskih zemalja u Zračnu luku Rijeka i Primorsko-goransku županiju. Posebno su nam zanimljivi kao partner, jer svoje poslovanje baziraju na predsezoni i posezoni, dok će njihovi avioni u špici, dakle u srpnju i kolovozu, služiti kao »backup« ostalim operaterima koji lete za Zračnu luku Rijeka. Za nas je to više nego dobro, jer u špici će dovesti dodatne putnike, a pojačat će se promet u ostalim mjesecima, rekao je Palalić.
Sa dolaskom nove aviokompanije na riječki aerodrom on će, po prvi put nakon dugog vremenskog razdoblja, od iduće jeseni biti otvoren za putnički promet tijekom cijele godine.
– U zimskim mjesecima, u kojima inače nemamo putničkih letova Rijeka postaje polazište za turističke aranžmane, odnosno putovanja u Tunis, Egipat, Maroko, Tursku i druge destinacije, kazao je Palalić. Svi ugovori su već potpisani, sada je u tijeku certificiranje zrakoplova i ishođenje ostale potrebne dokumentacije, rekao je Palalić.
Kao sjedište nove aviokompanije, Zračna luka Rijeka ove će godine, decidirano je ustvrdio Palalić, premašiti dosadašnji rekord iz 2006. godine, kada je kroz aerodrom prošlo 160 tisuća putnika.
– Velika očekivanja imamo i od novog natječaja za održavanje domaćih zračnih linija koje sufinancira država. U sadašnjem, trogodišnjem programu financiranja domaćeg prometa vrijednom sto milijuna kuna, Zračna luka Rijeka sudjeluje s manje od jedan posto. Očekujemo da će se od ove godine to značajno promijeniti, ali i bez domaćih linija siguran sam da će broj putnika na riječkom aerodromu biti 180 tisuća, rekao je Palalić, dodavši kako će Zračna luka Rijeka u ovoj godini zadržati linije prema svim destinacijama s kojima je bila povezana i lani, uz niz novih, kako u inozemstvu, tako i u Hrvatskoj.
Palalić je prezentirao i radove na obnovi aerodromske zgrade, koje sa 320 tisuća kuna sufinancira Primorsko-goranska županija. Dosad je izvedena nova fasada na pročelju, a uređuju se i prostori check-ina, prijema putnika, kao i dijelovi zgrade koji do sad nisu bili u funkciji, od kojih će dio biti namijenjen i proširivanju ugostiteljske i uslužne ponude Zračne luke. Radovi su, prema onome što smo imali prilike vidjeti, u punom jeku, a sve bi trebalo biti gotovo prije početka ovogodišnje sezone, dakle do konca ožujka.
– Do 1. srpnja iduće godine, kada bi Hrvatska trebala izraziti spremnost za ispunjavanje uvjeta za ulazak u Schengensku zonu moramo imati odvojene prostore za prihvat putnika iz zemalja Schengena i ostale. Sa zadovoljstvom mogu reći da je početna evaluacija pokazala da ćemu uz minimalna ulaganja zadovoljiti sve zadane uvjete. U funkciju ćemo staviti prostore na prvom katu zgrade, kao i u istočnom dijelu prizemlja, koje do sad nismo koristili. Također, u prostoru za prijem putnika postavljaju se nove podne i stropne obloge na koje je do sad, opravdano, bilo najviše primjedbi javnosti i putnika, rekao je Palalić.
On je iznio i podatke o prošlogodišnjem prometu u Zračnoj luci, kada je putnika, zanimljivo, bilo za četvrtinu manje nego u 2013. ali je, prema njegovim tvrdnjama, ostvaren znatno bolji poslovni rezultat.