Foto M. Aničić
Na primjedbe putnika na vožnju u pregrijanim gradskim autobusima, iz Autotroleja ističu kako je 118 od 173 njihovih vozila klimatizirano, a rotiraju se ovisno o potrebi i rasporedu, dok optužbe da vozači ne smiju uključiti klimu u vožnji odbacuju
Kako izgleda vožnja na plus 30, provjerili smo u autobusima na liniji broj 1, iznimno popularnoj u ljetnim mjesecima među kupačima koji se žele osvježiti na nekoj od gradskih plaža na Pećinama, Kantridi ili Biviju. Već samim ulaskom u bus jasno je zašto se putnici žale, jer unutra je doista kao u pećnici, iako su neki spremni i na šalu.
– Ma dobro je, baš je super – kroz smijeh kažu Dajana i Milan, koji su »jedinicom« krenuli prema nekoj od plaža na Kantridi.
– Naravno da je vruće, i sigurno bi bilo ugodnije se voziti u klimatiziranom autobusu na nešto nižim temperaturama, ali ovako nam Autotrolej osigurava da više znamo cijeniti uživanje u moru i osvježenju, kada jednom stignemo do plaže. Ne znamo samo jesu li ovi stari autobusi bez klime na ovim linijama koje voze do plaža baš iz tog razloga – kaže unatoč vrućini dobro raspoloženi par.
Vruće je bilo i Ivanu Keseru, koji se vozio u suprotnom smjeru, od Kantride prema centru grada.
– Mislim da bi trebali ugraditi klime u sve autobuse jer bi onda i vožnja bila znatno ugodnija, iako mi je jasno da ih neće ugrađivati u starije autobuse koji će za nekoliko godina biti otpisani, ali još uvijek voze. Ovako je prevruće, a još kad oblijepe bus onim naljepnicama, pa se ne može ni normalno gledati van, smatram da bi trebali spustiti cijene za bar trideset posto – kaže ovaj umirovljenik.
Nekoliko mjesta dalje na sjedalima su se u znoju lica svog kuhali Rozeta Vrban i njen sin Marko.
Česta zaustavljanja
– Nema govora o tome da je vozačima zabranjeno uključiti klimu u autobusu zbog uštede, no kako su tijekom posljednjih dana prisutne visoke temperature zraka, sam rad klime slabije dolazi do izražaja, posebice na lokalnim, odnosno gradskim linijama. Naime, zbog blizine autobusnih stajališta i čestog zaustavljanja autobusa, otvaranja ulaznih i izlaznih vrata te cirkulacije putnika, salon putnika se vrlo brzo zagrije i do idućeg stajališta ne stigne se rashladiti u punom kapacitetu klima uređaja – navode iz Autotroleja, dodajući da je na županijskim linijama situacija drugačija, s obzirom na to da je vožnja dulja i zaustavljanja su rjeđa.
Ističu i da su sva nova vozila opremljena klima uređajima, koji su sastavni dio redovne, odnosno serijske opreme vozila.
– Podsjećamo kako su svi autobusi koji kao pogonsko gorivo koriste stlačeni prirodni plin (SPP) opremljeni klima uređajem, a riječ je o 30 plinskih autobusa, od toga 16 solo vozila, četiri zglobna, te deset minibusa. Također i dizel autobusi koji su nabavljeni, opremljeni su klima uređajima, a treba podsjetiti i kako je KD Autotrolej u ugradnju klima uređaja na vozila koja su bila nabavljena ranije i nisu bila opremljena klimom, uložilo više od četiri milijuna kuna. Na taj način klima uređajima opremljeno je ukupno 62 vozila – navode iz Autotroleja.