Izložba Borislava Božića / Foto Ana Križanec
Posveta autoru prve trajno sačuvane fotografije
povezane vijesti
RIJEKA – Izložba »Borislav Božić, čuvar povijesnih fotografskih procesa – hommage Nicéphoreu Niépceu« otvorena je u Galeriji Principij. Riječ je o posveti autoru prve trajno sačuvane fotografije iz 1826. godine, »Pogled s prozora u Le Grasu«.
Povijesne tehnike
– Njegov pionirski rad, strpljenje i gotovo alkemičarski odnos prema svjetlu i kemiji bili su mi stalna inspiracija. Svako sam predavanje i radionicu započinjao upravo tom fotografijom, otkrivajući polaznicima fascinantne početke medija. Niépceova neiscrpna radoznalost i upornost ostaju temeljni poticaj svim istraživačima suštine fotografske slike pa tako i mom radu u domeni povijesnih fotografskih procesa, ističe Božić.

Borislav Božić riječki je umjetnik koji se već desetljećima posvećeno bavi povijesnim fotografskim tehnikama, istražujući izražajne mogućnosti svjetla, kemije i materije. U vremenu digitalne slike i brze reprodukcije, Božić vraća fotografiju njezinim korijenima – procesu koji zahtijeva strpljenje, znanje i osjećaj za kreativnost. Njegov rad odlikuje duboka povezanost s tradicijom, ali i suvremeni umjetnički pristup koji te stare tehnike koristi za stvaranje novih vizualnih doživljaja.
Meditativni proces
Prema odluci Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Borislav Božić jedan je od svega deset nositelja nematerijalnog kulturnog dobra umijeća izrade fotografija povijesnim fotografskim procesima. Ovo priznanje potvrđuje njegovu ulogu u očuvanju i prijenosu znanja o analognim fotografskim postupcima koji su obilježili početke i razvoj fotografije kao umjetnosti i zanata.

U radu Borislava Božića fotografija nije samo tehnički postupak, nego misaoni i meditativni proces. Njegov pristup kombinira znanstvenu preciznost i poetsku osjetljivost, a svaka slika nosi obilježje ručnog rada, neponovljivosti i osobnog dodira. Oživljavajući povijesne fotografske procese, Božić ne samo da čuva kulturnu baštinu, nego i proširuje njezine suvremene mogućnosti, potvrđujući da fotografija, i u svojoj najstarijoj formi, ostaje živa umjetnost.