Analiza državne mature

Maturanti iz PGŽ-a uglavnom su ispodprosječni, malo su bolji tek u matematici i engleskom

Ljerka Bratonja Martinović

Photo: Emica Elvedji/PIXSELL

Photo: Emica Elvedji/PIXSELL



Međimurska županija i ove je godine vodeća u pogledu uspjeha svojih učenika na državnoj maturi, slijedi je Grad Zagreb, a u nekim predmetima na vrh su se probili i maturanti Varaždinske, Karlovačke i Požeško-slavonske županije. Međimurska županija plasirala se u sam vrh ljestvice s najboljim rezultatima u pet kategorija predmeta, mahom zahvaljujući izvrsnim rezultatima učenika strukovnih škola, dok su se po rezultatima gimnazija istaknule zagrebačke škole.


Primorsko-goranska, Istarska, Osječko-baranjska i Zadarska županija među onim su županijama čije su škole mahom ostvarile rezultat ispod nacionalnog prosjeka, dok je Ličko-senjska županija uglavnom, osim u maturi iz biologije i kemije, pri samom dnu ljestvice rezultata na državnoj maturi.


Istarska i Primorsko-goranska županija izdigle su se iznad nacionalnog prosjeka u uspjehu svojih maturanata tek u matematici osnovne razine i u engleskom jeziku, dok je u državnoj maturi iz fizike Zadarska županija zauzela četvrto mjesto, nakon Zagreba, Koprivničko-križevačke i Karlovačke županije.




Škole Primorsko-goranske županije najbolji su rezultat polučile u državnoj maturi iz Politike i gospodarstva, zauzevši treće mjesto u državi, a to se u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) tumači činjenicom da su u ovom predmetu maturu u pravilu bolje riješili učenici u čijim školama postoji predmet Građanski odgoj. Osječko-baranjska županija iskočila je iznad prosjeka jedino rezultatima iz kemije, zauzevši treće mjesto u državi.


Govoreći o rezultatima škola pojedinih županija na državnoj maturi, ravnatelj NCVVO-a Vinko Filipović ustvrdio je kako je znakovito da »iste županije iz nekih predmeta imaju bitno različite rezultate, iako se radi o istim učenicima« te ocijenio kako u pozadini tih razlika može dijelom biti i nestručno zastupljena nastava.


– U istoj županiji u hrvatskom i engleskom jeziku učenici su dobri, a u fizici i kemiji nisu. Poruka je to osnivačima i školama koje su rezultate dobile još u srpnju, da naprave analizu i vide uzroke ovakvog uspjeha, rekao je Filipović.


– Nadam se da će županije na temelju ovih rezultata postupiti sukladno svojoj odgovornosti i ovlastima, i ozbiljno se pozabaviti time da utvrde što su uzroci loših rezultata u pojedinim predmetima, a osobito na temelju dobrih postignuća iz nekih drugih predmeta. To treba analizirati na razini županije, ali i na razini pojedine škole, da se vidi koji su razlozi odstupanja i zašto isti učenici neke predmete dobro rješavaju, a druge ne, ustvrdio je Filipović.