Investicija

Provjerili smo što se događa s izgradnjom pročišćivača na Delti

Marinko Glavan

Najvidljiviji dio novog pročistača je upravna zgrada koja je u najvećoj mjeri dovršena / Foto Nikola BLAGOJEVIĆ

Najvidljiviji dio novog pročistača je upravna zgrada koja je u najvećoj mjeri dovršena / Foto Nikola BLAGOJEVIĆ

Izgradnja uređaja na Delti podijeljena je u pet faza, a jedini problem koji se zasad pojavio je izgradnja mosta preko Rječine istočno od uređaja



RIJEKA – Od ukupno 69,36 milijuna eura vrijednih radova na izgradnji novog uređaja za pročišćavanje otpadnih voda (UPOV) na Delti, dosad je izvedeno oko 18 posto, u vrijednosti od 12,38 milijuna eura, a novi bi pročišćivač trebao biti završen do kraja 2027. godine, potvrdio je v.d. direktora KD-a Vodovod i kanalizacija Andrej Marochini, kojega smo pitali u kojoj su fazi radovi na najskupljem dijelu gotovo tristo milijuna eura vrijednog projekta »Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka«, najvećim dijelom sufinanciranog iz fondova Europske unije te Hrvatskih voda.


Radove na UPOV-u izvode tvrtke China Energy Engineering Group Jiangsu i Sumec Complete Equipment and Engineering Co.Ltd, a podijeljeni su u pet faza.


Prva faza predstavlja izgradnju upravne zgrade koja je u najvećoj mjeri već dovršena. Izvedeni su svi građevinski radovi, a na objektu se, prema Marochinijevim riječima, trenutno izvode završni obrtnički i instalaterski radovi – polaganje podova, keramičarski i bravarski radovi, ugradnja unutarnje stolarije te puštanje u pogon sustava grijanja i hlađenja zgrade.


Kvaliteta tla




Most preko Rječine, istočno od pogona UPOV-a, druga je faza projekta, za koju je ishođena građevinska dozvola, a za sam izvedbeni projekt u tijeku je izrada radioničkih nacrta, no u ovoj fazi postoji problem.


– Izvođač je izjavio da se konstrukcija postojećeg mosta značajno razlikuje od konstrukcije koja je predviđena dokumentacijom. Predložena je izmjena projekta, odnosno uklanjanje postojećeg naglavnog bloka i prijedlog armirano-betonske naglavne konstrukcije.


Prijedlog rješenja će izraditi projektant u suradnji s ovlaštenim izvođačem te vrste radova kako bi odredili prihvatljivu tehnologiju izvođenja radova, rekao je Marochini, dodajući kako su, unatoč neslaganju izvođača oko izvedbe mosta, dosad završeni radovi dubokog temeljenja, odnosno mlazno injektiranih temelja mosta, čija izgradnja bi trebala biti dovršena krajem iduće godine.



Andrej Marochini / Foto Marko Gracin

Treća faza jedna je od zahtjevnijih, a odnosi se na poboljšanje kvalitete tla. Radovi u ovoj fazi su dovršeni, pri čemu je ugrađeno 13 kilometara šljunčanih pilota, uz mlazno injektirane armiranobetonske pilote za zaštitu građevinskih jama i povećanje nosivosti tla.


Dio radova iz treće faze prebačen je u petu, zbog poteškoća izazvanih prodorom mora u nasuto tlo na kojemu se UPOV gradi.


Novi UPOV imat će kapacitet od 200 tisuća ekvivalent stanovnika te će biti drugog stupnja pročišćavanja, što znači da uz mehaničko, uključuje i biološko pročišćavanje.


Pročišćavanje otpadne vode u novom uređaju odvijat će se unutar tri zatvorene tehnološke zgrade, što omogućava da se sav otpadni zrak filtrira prije ispuštanja u okoliš čime se, prema projektu, sprječava širenje neugodnih mirisa u blizini uređaja.


Maksimalni dotok otpadne vode iznosit će tisuću litara u sekundi, dok će maksimalni dnevni kišni dotok dosegnuti 58 tisuća kubičnih metara.


Geomehanički radovi


U četvrtoj fazi, odnosno izgradnji kopnenog dijela podmorskog ispusta, nakon izrade projektne dokumentacije i ishođenja građevinske dozvole, započeli su građevinski radovi.


– Postavljaju se prefabricirani betonski temelji, postavljene su četiri cijevi, prije fiksiranja kanala, rekao je Marochini.


Peta faza je najsloženija, a odnosi se na izgradnju samog Uređaja za pročišćavanje otpadnih voda. Dosad je izrađen glavni i izvedbeni projekt, kao i veći dio složenih geomehaničkih radova, iako Marochini ističe kako su još potrebne određene izmjene. UPOV će biti smješten u tri zgrade.


– Izvedeno je poboljšanje tla šljunčanim pilotima, za zgradu mehaničke predobrade, kao i postupak temeljenja mlazno injektiranim pilotima od kojih je izvedeno svih 214, kao i sva 62 vlačna mlazno injektirana pilota, a preostalo je izvođenje osam mlazno injekiranih pilota za ploču objekta.


I za ostale zgrade završeno je polaganje pilota, dok se za zaštitu građevinskih jama trenutno izvode sekundarni piloti, rekao je Marochini, uz zaključak kako bi svi radovi trebali biti završeni prema predviđenom roku, krajem 2027. godine.