
Luka Kopar bilježi dobre rezultate / Foto Pixsell
Šefica Luke Kopar Nevenka Kržan kaže kako bi luke sjevernog Jadrana zajedno trebale konkurirati lukama na sjeveru Europe
povezane vijesti
Luke sjevernog Jadrana, udružene u NAPA-u (Udruženje luka sjevernog Jadrana) koju čine Rijeka, Kopar, Trst, Venecija i Ravenna, ne smatram konkurencijom jednih drugima, nego zajedničkom konkurencijom lukama sjeverne Europe.
Sve te luke u zadnjih petnaest godina rasle su otprilike jednakomjerno, a trebamo i dalje ulagati i rasti kako bismo mogli još više konkurirati lukama na sjeveru Europe, rekla je jučer Nevenka Kržan, predsjednica uprave Luke Kopar, na drugom danu održavanja konferencije Suvremena logistika, menadžment i lanci opskrbe, u Opatiji, u organizaciji Business Media Croatia i Magazina Logistika&Prijevozi.
Veliki potencijal
Kržan smatra kako potencijala za povećanje količina tereta i rast prometa ima za sve luke udružene u NAPA-u.
– Rast bilo kojeg od naših pristaništa može značiti povećanje tereta za sve nas. Apsorpcijska sposobnost srednjoeurospkih tržišta, koja su naša najvažnija odredišta za otpremu kontejnera, je šest milijuna TEU-a (ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera) godišnje.

Nevenka Kržan, predsjednica uprave Luke Kopar
U ovom trenutku, kontejnerski terminali u Trstu, Kopru i Rijeci prekrcavaju oko dva milijuna i tristo tisuća TEU-a.
Iz toga je vidljivo da itekako ima prostora za daljnji rast i suradnju između svih luka. Svi trebamo ulagati i rasti, da bismo bili konkurentni lukama na sjeveru Europe, rekla je Kržan.
Naglasila je kako je Luka Kopar ove godine preuzela vodstvo NAPA-e, s ciljem uspostave tješnje suradnje svih luka uključenih u asocijaciju.
– Pripremamo opsežnu studiju koja će obuhvatiti sve luke i istaknuti sve njihove prednosti pred lukama sjevera Europe. Većina robe u naše luke dolazi s Dalekog istoka i iz mediteranskih luka, a pritom smo bliži od luka na sjeveru.
Vjerujemo da ćemo tom studijom naše prednosti pokazati klijentima i navesti ih da terete preusmjere iz luka u sjevernoj Europi u naše luke na sjevernom Jadranu, rekla je Kržan.
Rekla je i kako ne vjeruje da će riječka luka tako brzo prestići luku Kopar po kontejnerskom prometu, ali dodajući da je važno da promet u svim lukama raste.
Na pitanje o problemima s radnom snagom koji pogađaju sektor transporta i logistike, Kržan je odgovorila kako je Luka Kopar i dalje najveći i jedan od najpoželjnijih poslodavaca u Primorskoj, gdje nema druge značajne industrije, pri čemu je prosječna plaća zaposlenih u Luci Kopar, prema njenim riječima, 3.700 eura mjesečno.
– Kako nemamo neke druge veće industrije, zasad nemamo problema s radnom snagom, rekla je Kržan.
Dvokolosiječna pruga
Što se tiče poslovanja koparske luke i svih drugih luka sjevernog Jadrana, suočenih s geopolitičkim izazovima u zadnjih nekoliko godina, istaknula je kako su sve luke orijentirane na promet prema Dalekom istoku i Mediteranu, što znači da promet prema SAD-u, unatoč uvođenju carina, nije imao značajan utjecaj.
Dodala je kako u Kopru i u idućoj godini očekuju rast količine tereta i prihoda, ali u postotku nešto manji nego ove godine, zbog usporavanja svjetskog gospodarstva.
Najavila je i kako bi izgradnja dvokolosiječne pruge od Kopra do Divače trebala biti završena do kraja iduće godine, čime će se više nego udvostručiti mogućnost otpreme tereta, u prvom redu kontejnera, vlakovima prema krajnjim odredištima.
Rast prihoda od 15 posto– Pomorske rute su se, nakon krize u Crvenom moru i praktički zatvaranja Sueza, kada je većina brodara odlučila ploviti oko Afrike, stabilizirale, te smo u prvom dijelu ove godine imali desetpostotni rast prekrcaja kontejnera i 14-postotni rast prekrcaja automobila. Što se tiče poslovanja, u prvom polugodištu, a to su javno dostupni podaci, imali smo 178 milijuna eura prihoda, što je rast od oko 15 posto, pri čemu su rasli i fizički pokazatelji poslovanja. U prvom redu se to odnosi na prekrcaj kontejnera i prekrcaj automobila, kao glavnih tereta u našoj luci, rekla je Nevenka Kržan. |