
SNIMIO: SERGEJ DRECHSLER
Iz ‘budget’ klase selimo se u ‘ekonomsku’, gdje se osam modela zimskih guma na području sigurnosti vožnje pokazalo preporučljivima, a tri tek djelomično preporučljivima
povezane vijesti
Partneri iz europskih autoklubova i HAK su objavili posljednji test zimskih guma. Naime, na jednom od najcjenjenijih ispitivanja ovakvog tipa našao se čak 31 različiti model, a to predstavlja apsolutni rekord. Izabrana dimenzija bila je jedna od tržišno trenutačno najpopularnijih – 225/40 R18, zato što se ovakvi pneumatici montiraju na vozila kao što su Audi A3, BMW serije 1, 2 i 3, Hyundai i30, KIA Ceed, Mercedes A i B klase, Peugeot 308, Renault Megane, Škoda Octavia, Toyota Yaris i Corolla te VW Golf, koji je i ovom prigodom poslužio kao testni model, piše revija HAK.
Međutim, da uvriježeno mišljenje kako su ‘sve gume crne i okrugle te da danas više nema slabih proizvoda’ ipak nije točno, pokazao je i ovaj test. Za početak recimo da se rekordan 31 model mogao promatrati i kroz tri cjenovne kategorije, pa je tako u ‘premium’ klasi bilo 6 pneumatika, u ‘ekonomskoj’ klasi njih 11, a u ‘budget’ klasi čak 14.
Ukupni rezultati su zabrinjavajući, pogotovo kad se pogleda ona važnija kategorija – sigurnost vožnje (držanje uz podlogu, vožnja na limitu, zaustavni put, akvaplaning…), gdje se više od trećine proizvoda (11/31 ili 35%) pokazalo lošim! Osim što se ne preporučuju, još je važnije naglasiti da oni predstavljaju i ozbiljan sigurnosni rizik. Očekivano, svih 11 modela pripadaju klasi ‘budget’ proizvoda. Obraz skupine najjeftinijih pneumatika donekle su spasila dva modela koja se preporučuju (Momo W-20 North Pole i Matador MP93 Nordicca), dok se posljednji među njima Point S Winter S samo djelomično preporučuje.
Iz ‘budget’ klase selimo se u ‘ekonomsku’, gdje se osam modela zimskih guma na području sigurnosti vožnje pokazalo preporučljivima, a tri tek djelomično preporučljivima (Firestone Winterhawk 4, Maxxis Premitra Snow WP6 i Apollo Aspire XP Winter).
Zanimljivo, u ‘premium’ klasi samo su četiri proizvođača opravdala očekivanja, dok su Hankook Winter i*cept evo3 W330 i Continental WinterContact TS 870 P ostali za nijansu ispod ciljane razine.
Međutim, dodamo li kategoriji sigurnosti u vožnji i kategoriju utjecaja na okolinu (predviđena kilometraža, abrazivnost, potrošnja goriva, težina…), čime će ovaj test biti zaokružen, dobit ćemo ipak povoljniju generalnu sliku.
Ona pokazuje da su najpoznatiji brendovi ujedno i najkvalitetniji, jer se na vrhu tablice izdvojilo svih šest ‘premium’ modela: Goodyear UltraGrip Performance 3 (2.0), Michelin Pilot Alpin 5 (2.1), Bridgestone Blizzak 6 (2.2), Dunlop Winter Sport 5 (2.4), Hankook Winter i*cept evo3 W330 (2.4) i Continental WinterContact TS 870 P (2.5). To je ujedno i jedinih šest proizvoda koji se smatraju vrlo preporučljivima.
Među deset preporučljivih nalazi se osam ‘ekonomskih’ (Kleber Krisalp HP3, Nokian Tyres WR Snowproof P, Ceat WinterDrive, Uniroyal WinterExpert, Fulda Kristall Control HP 2, Semperit Speed-Grip 5, GT Radial WinterPro 2 Sport i Giti GitiWinter W2) te dva ‘budget’ modela (Momo W-20 North Pole i Matador MP93 Nordicca), dok se među četiri djelomično preporučljiva nalaze tri preostala ‘ekonomska’ modela (Firestone Winterhawk 4, Maxxis Premitra Snow WP6 i Apollo Aspire XP Winter) te jedan ‘budget’ (Point S Winter S).
Na začelju ove rekordno dugačke liste nalazi se 11 preostalih ‘budget’ proizvoda manje poznatih imena koji se ne preporučuju (Radar Dimax Winter, Nankang Winter Activa 4, Landsail Winter Lander, Petlas Snowmaster 2 Sport, Imperial Snowdragon UHP, Tomket Snowroad Pro 3, Star Performer Stratos UHP, Goodride SW608, Evergreen EW66, CST Medallion Winter WCP1 i Syron Everest 2).
Na kraju, gdje se zorno vidi razlika između najkvalitetnijih i najnekvalitetnijih zimskih guma, pokazat ćemo na sljedeća dva spojena testa. Prvi test bilježio je dužinu zaustavnog puta od brzine 80 km/h do potpunog zaustavljanja, gdje je modelu Goodyear UltraGrip Performance 3 trebalo samo 31,7 metara, a modelu Syron Everest 2 čak 47,1 metar. Test u nastavku bilježio je brzinu kojom se testno vozilo kretalo u trenutku dok se s modelom Goodyear UltraGrip Performance 3 potpuno zaustavilo, te se u tom trenutku testni VW Golf s modelom Syron Everest 2 kretao brzinom od čak 45,7 km/h. I jedan i drugi podatak su porazni i apsolutno neprihvatljivi.
Šira slika ovoga testa će pokazati da ‘premium’ modeli nisu u svim testnim kategorijama i najbolji. U vrhu pojedinih kategorija naći će se i poneki ‘ekonomski’ ili ‘budget’ model, no generalno ipak vrijedi: koliko novca – toliko glazbe!
Tesitrane gume 225/40 R18V
Goodyear UltraGrip Performance 3
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno i precizno držanje na mokrom, sigurno i precizno držanje u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva, mala težina
– manji nedostaci u vožnji na limitu na suhom
Michelin Pilot Alpin 5
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno i precizno držanje na mokrom, sigurno i precizno držanje u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
– pomalo ispodprosječna kod poprečnog akvaplaninga, pomalo iznadprosječno teška, vidljivi ostaci proizvodnje na gumi
Bridgestone Blizzak 6
vrlo preporučljivo
+ sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno i precizno držanje na mokrom, dobro držanje u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga, manji nedostaci u držanju na snijegu
Dunlop Winter Sport 5
vrlo preporučljivo
+ vrlo sigurno držanje na suhom, vrlo sigurno i vrlo precizno držanje na mokrom, vrlo sigurno i vrlo precizno držanje u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci u preciznosti na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga, bučna guma
Hankook Winter i*cept evo3 W330
vrlo preporučljivo
+ sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno držanje na mokrom, vrlo visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga, manji nedostaci u zimskim uvjetima, bučna guma
Continental WinterContact TS 870 P
vrlo preporučljivo
+ sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno i precizno držanje na mokrom, rubno dobro držanje na snijegu, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– nedostaci kod poprečnog akvaplaninga, nedostaci na ledu
Kleber Krisalp HP3
preporučljivo
+ sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno i precizno držanje u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci na mokrom, pomalo iznadprosječno teška, vidljivi ostaci proizvodnje na gumi
Nokian Tyres WR Snowproof P
preporučljivo
+ kratak zaustavni put na suhom i mokrom, rubno dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci u držanju na suhom, slabo držanje na mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima, povećana težina
Momo W-20 North Pole
preporučljivo
+ sigurno držanje na mokrom, dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost
– manji nedostaci na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga, manji nedostaci u zimskim uvjetima, povećana težina, povećana potrošnja goriva
Ceat WinterDrive
preporučljivo
+ sigurno i precizno držanje u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
– slaba na suhom, slabo držanje na mokrom, nešto teža guma
Matador MP93 Nordicca
preporučljivo
+ niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– nedostaci u držanju na suhom, slabo držanje na mokrom, manji nedostaci u držanju u zimskim uvjetima
Uniroyal WinterExpert
preporučljivo
+ sigurno i precizno držanje na mokrom, dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– slabo držanje na suhom, manji nedostaci u držanju u zimskim uvjetima
Fulda Kristall Control HP 2
preporučljivo
+ dobra u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– slaba na suhom, manji nedostaci u držanju na mokrom, bučna guma
Semperit Speed-Grip 5
preporučljivo
+ sigurno i precizno držanje na mokrom, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– slabo držanje na suhom, manji nedostatci u držanju u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, bučna guma
GT Radial WinterPro 2 Sport
preporučljivo
+ niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
– slabo držanje na suhom, slabo držanje na mokrom, manji nedostaci u držanju u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža
Giti GitiWinter W2
preporučljivo
+ niska abrazivnost, učinkovita guma
– nedostaci u držanju na suhom, manji nedostaci u držanju na mokrom, slabo držanje u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža
Point S Winter S
djelomično preporučljivo
+ dobra u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– slabo držanje na suhom, manji nedostaci u držanju na mokrom
Firestone Winterhawk 4
djelomično preporučljivo
+ dobra u zimskim uvjetima, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– slabo držanje na suhom, manji nedostaci u držanju na mokrom
Maxxis Premitra Snow WP6
djelomično preporučljivo
+ visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– slabo držanje na suhom, slaba na mokrom, slaba u zimskim uvjetima
Apollo Aspire XP Winter
djelomično preporučljivo
+ visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
– vrlo slabo držanje na suhom, manji nedostaci u držanju na mokrom, manji nedostaci u zimskim uvjetima, prilično teška guma, bučna guma
Radar Dimax Winter
nepreporučljivo
+ dobro držanje u zimskim uvjetima, najveća predviđena kilometraža na testu, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
– slabo držanje na suhom, vrlo slabo držanje na mokrom, nedostaci na mokrom, najteža guma na testu
Nankang Winter Activa 4
nepreporučljivo
+ niska potrošnja goriva
– vrlo slabo držanje na suhom, slabo držanje na mokrom, vrlo slabo držanje u zimskim uvjetima, najmanja predviđena kilometraža na testu, povećana abrazivnost, nešto teža guma
Landsail Winter Lander
nepreporučljivo
+ kratak zaustavni put na mokrom, niska potrošnja goriva
– vrlo slabo držanje na suhom, manji nedostaci u držanju na mokrom, vrlo slabo držanje u zimskim uvjetima, nešto teža guma
Petlas Snowmaster 2 Sport
nepreporučljivo
+ niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
– vrlo slabo držanje na suhom, slabo držanje na mokrom, vrlo slabo držanje u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, nešto teža guma
Imperial Snowdragon UHP
nepreporučljivo
+ dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– nedostaci u držanju na suhom, vrlo slabe karakteristike na mokrom, slabo držanje na mokrom, slabo držanje u zimskim uvjetima
Tomket Snowroad Pro 3
nepreporučljivo
+ vrlo dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– nedostaci u držanju na suhom, vrlo slabe karakteristike na mokrom, slabo držanje na mokrom, manji nedostaci u držanju u zimskim uvjetima
Star Performer Stratos UHP
nepreporučljivo
+ dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– nedostaci u držanju na suhom, vrlo slabe karakteristike na mokrom, slabo držanje na mokrom, manji nedostaci u držanju u zimskim uvjetima
Goodride SW608
nepreporučljivo
+ niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– slaba na suhom, vrlo slabe karakteristike na mokrom, slabo držanje na mokrom, slabo držanje u zimskim uvjetima
Evergreen EW66
nepreporučljivo
+ dobro držanje na snijegu, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
– vrlo slabo držanje na suhom, vrlo slabo držanje na mokrom, vrlo slabe karakteristike na ledu, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, nešto teža guma
CST Medallion Winter WCP1
nepreporučljivo
+ visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
– slabo držanje na suhom, slabo držanje na mokrom, vrlo slabo držanje u zimskim uvjetima, povećana težina, bučna guma
Syron Everest 2
nepreporučljivo
+ najbolje držanje na snijegu na testu, niska potrošnja goriva
– vrlo slabo držanje na suhom, vrlo slabo držanje na mokrom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, nešto povećana abrazivnost, nešto teža guma, vidljivi ostaci proizvodnje na gumi