
Christian Merli/Foto M. KRPAN
S ukupnim vremenom 4:16.159 minuta, uz prednost od 230 tisućinki, Merli je postao ukupni pobjednik čime je osigurao šesti naslov europskog prvaka kategorije II
povezane vijesti
BUZET Automobilistički spektakl 44. Buzetskih dana, uz program trećeg dana i dvije bodovne vožnje koje su potrajale 11 sati, dobile su šećer na kraju. Do rekordnog vremena ovogodišnje manifestacije stigli smo u završnim minutama, kada je sunce već dobrano zašlo, a ostvario ga je, tko drugi no Talijan Christian Merli u prototipu Nova Proto NP01 s vremenom 2:07.825 minuta, vozeći prosječno 140,845 kilometara na sat. Bio je to odgovor na vrijeme Francuza Kevina Petita (Nova Proto NP01) u prvoj vožnji koju je Merli »izgubio« za 300 tisućinki sekunde. S ukupnim vremenom 4:16.159 minuta, uz prednost od 230 tisućinki, Merli je postao ukupni pobjednik ovogodišnjih Buzetskih dana čime je osigurao šesti naslov europskog prvaka kategorije II. Kevin Petit bio je drugi, a Španjolac Joseba Iraola Lanzagorta (Nova NP01) treći uz zaostatak 3,240 sekundi za pobjednikom.
Rekord
Među prvih deset šest je vozača formula i prototipova, a sedmim mjestom najbolji plasman kategorije I (turistički automobili) ostvario je Nijemac Reto Meisel (Mercedes Benz SLK 340), ujedno pobjednik FIA Grupe 1, ispred pobjednika FIA Grupe 2 Poljaka Karola Krupe (Škoda Fabia CT). Treći u Kategoriji I bio je Poljak Grzegorz Rožalski (Mitsubishi Lancer).
Bilo je podosta prekida utrke isključivo uzrokovanih tehničkim kvarovima, uz tek poneko oštećenje automobila. Na startu ovogodišnje završnice FIA prvenstva Starog kontinenta na brdskim stazama, uz još niz bodovnih konkurencija, nastupilo je rekordnih 224 vozača i vozačice iz 17 zemalja, a priključilo im se još 35 promo vozača i predvozača.
Piruete
Najbolji hrvatski rezultat 11. mjestom, ukupno petim kategorije I ostvario je Zagrepčanin Domagoj Pereković (Mitsubishi Lancer Evo IX), ujedno pobjednik prvenstva Hrvatske kategorije I u kojoj su do drugog mjesta stigli izvrsni mladi riječki as Matija Jurišić (Peugeot 308 1.6 TCR), prošlogodišnji europski prvak Kategorije I, a trećeg Niko Pulić (Lamborghini Huracan ST), s početka stoljeća trostruki europski prvak i najtrofejniji hrvatski automobilist.
Najbolji rezultat istarskih automobilista ostvario je u prototipu Radical SR3 Evo Buzećanin Saša Černeka ukupnim 35. mjestom među 224 vozača. Bez posljedica prošlo je prevrtanje vozila Riječanina Marin Božičevića, dok su Đani Varljen i Viliam Prodan imali »piruete« na stazi.
Utrku je promatrao veliki broj ljubitelja brzina, a prigodom otvaranja pozdravili su ih Damir Rupena, predsjednik organizatora utrke AK Buzet i Organizacijskog odbora, Robert Markt, predsjednik HAKS-a, Damir Kajin, gradonačelnik Grada Buzeta i Boris Miletić, istarski župan koji je simboličkim znakom hrvatskom zastavicom odstartao prvih nekoliko vozača i time dao znak da još jedno uspješno izdanje najveće hrvatske automobilističke priredbe može početi.
Europsko prvenstvo je završilo, prvaci su Merli i O*Play, a hrvatsko se nastavlja zaključnim ogledom sredinom listopada u Dubrovniku.