
Foto Vladimir Mrvoš
povezane vijesti
Riječka tržnica u petak je dobila izražen međunarodni prizvuk. Velika grupa poljskih turista pretvorila je uobičajenu kupovinu u pravu turističku atrakciju. Njihova ruta započela je na štandovima s voćem i povrćem, gdje je početno oduševljenje brzo zamijenila nevjerica ispisana na licima.
Tri eura za šljive?, čulo se s čuđenjem, dok su prsti upirali u kašetu s tamnim plodovima. Iako je tek nekoliko metara dalje stajala tabla s cijenom od 1,5 eura, prvi dojam je očito bio najjači.
Slična reakcija uslijedila je i pred breskvama čija je cijena od pet eura izazvala tiho odmahivanje glavom. Komentirali su i cijene pomidora, blitve i mrkve po 4 eura, radeći usporedbu s onima u Poljskoj.
Tek su ih mandarine po 2,5 eura natjerale na blagi osmijeh, kao da su pronašli cjenovni kompromis između Jadrana i Baltika.
Put ih ovaj put nije odveo u ribarnicu, jer je bila već zatvorena. Ipak, na kraju ture, poljski su turisti pronašli proizvod kojem nisu mogli odoljeti. Na štandu s maslinovim uljima nastala je prava gužva.
Boce od litre po cijeni od 13 eura prodavale su se »kao lude«. Posebno su im bile zanimljive manje, ekskluzivno zapakirane bočice koje su, preračunato, imale znatno višu cijenu po litri.
Prodavač je zadovoljno trljao ruke, jedva stižući naplatiti sve račune. Dok su turisti sa zadovoljstvom spremali boce »tekućeg zlata« u svoje torbe, najsretniji je, čini se, bio njihov vodič…