Županijski Savjet

Analiza vožnje po riječkim rotorima pokazala poraznu činjenicu: "Podatak je zabrinjavajući"

Vladimir Mrvoš

Ilustracija / Foto Sergej Drechsler

Ilustracija / Foto Sergej Drechsler

Kružna raskrižja se često primjenjuju kao mjera smirivanja prometa, ali implementacija u Rijeci i Kastvu daleko je od idealne



Na cestama Primorsko-goranske županije u prvih osam mjeseci 2025. godine zabilježen je blagi porast ukupnog broja prometnih nesreća, no sa smanjenim brojem smrtno stradalih osoba u odnosu na isto razdoblje lani.


Istovremeno, zabrinjava podatak o značajnom porastu broja teško ozlijeđenih, kao i alarmantno povećanje utvrđenih prekršaja prekoračenja brzine.


Ovo su ključni naglasci s današnje 12. sjednice Županijskog savjeta za sigurnost prometa na cestama, na kojoj su predstavljena izvješća o stanju sigurnosti, studija o učinkovitosti kružnih raskrižja te rad riječkog prometnog redarstva.


Drastičan porast prekršaja




Dejan Hriljac, voditelj Službe prometne policije, iznio je detaljnu analizu stanja sigurnosti. U promatranom razdoblju evidentirano je 2.559 prometnih nesreća, što je za 0,9 % više nego lani.


U tim nesrećama život je izgubilo 15 osoba, jedna manje nego 2024. godine. Međutim, podaci otkrivaju i negativne trendove, a to se odnosi na broj teško ozlijeđenih osoba porastao je sa 188 na 208.



Foto Vedran Karuza

Broj lakše ozlijeđenih smanjen je s 589 na 509. Od 15 poginulih, 11 su hrvatski državljani, a 4 su iz zemalja EU. Najviše osoba, njih 9, stradalo je na državnim cestama.


Posebno je istaknut podatak o drastičnom porastu broja prometnih prekršaja, kojih je zabilježeno 38.412, čak 25,8% više nego lani. Alarmantan je skok kod prekršaja nepropisne brzine, gdje je broj utvrđenih prekršaja povećan za čak 86,4 %.


Zanimljivu studiju predstavila je prof. dr. sc. Aleksandra Deluka-Tibljaš s Građevinskog fakulteta, koja je pokazala da kružna raskrižja, često smatrana rješenjem za smirivanje prometa, ne ispunjavaju uvijek svoju funkciju.


Analiza devet kružnih raskrižja


Analiza devet kružnih raskrižja u okolici Rijeke i Kastva otkrila je da provozne brzine u velikom broju slučajeva premašuju ograničenja, ponekad i višestruko.


Usporedba stanja prije i poslije izgradnje kružnog toka na četiri lokacije pokazala je da implementacija nije značajno utjecala na smanjenje ulaznih brzina.


– Podatak je zabrinjavajući jer se kružna raskrižja često primjenjuju kao mjera smirivanja prometa, istaknula je profesorica Deluka-Tibljaš, dodavši da bi minimalne izmjene u fazi projektiranja mogle osigurati sigurnija rješenja.


O radu riječkog prometnog redarstva


Marko Drpić, voditelj Odsjeka za prometno redarstvo Grada Rijeke, izvijestio je o radu svoje službe. Iako je ukupan broj aktivnosti redara ostao gotovo identičan kao lani (17.777), broj izdanih kazni značajno je porastao.



Foto Vedran Karuza

U prvih osam mjeseci izdano je 12.620 obavijesti o počinjenom prekršaju, što je povećanje od 12,77 % u odnosu na prošlu godinu. Također, izdano je 2.890 naredbi za premještanje vozila.


Drpić je najavio nastavak represivnih mjera prema najtežim prekršajima, poput parkiranja na mjestima za invalide i pješačkim prijelazima, ali i rad na prevenciji i podizanju prometne kulture.


Zamjenik župana Robert Matić podržao je rad Savjeta, te naglasio da je sve više izazova u našem okruženju utječe na sigurnost svih sudionika u prometu, dok je Izabela Linčić Mužić, pročelnica Upravnog odjela za pomorsko dobro, promet i veze, naglasila da je sve više djece i mladih sudjeluje u brojnim edukativnim aktivnostima promicanja prometne kulture.