Inspiracija

Boho goth, glam i vestern: Gotička estetika vratila se uz Wednesday Addams

Sanda Milinković Frank

Foto: Reuters

Foto: Reuters

Nove generacije rezoniraju s novim fascinacijama distopijskim svemirima i metaforama za svijet u krizi

Korzeti, radikalni krojevi i dugi kaputi sve više osvajaju ulice glavnih gradova. Inspirirana gotičkom estetikom, moda trenutno naginje mračnijoj strani, a odražava određeno razočaranje i izražava odbacivanje ustaljenih normi.


Obnovljeni entuzijazam za gotičku modu, koji potječe iz punk pokreta 1970-ih, datira iz 2024. godine. Dobio je zamah prvom sezonom serije “Wednesday”, pokrenutom 2022. godine.


Glumica Jenna Ortega (Wednesday Addams), postala je modna ikona, noseći gotički inspirirane odjevne kombinacije na crvenim tepisima.


I druge kulturne produkcije doprinijele su povratku gotike na modnu scenu. Primjeri uključuju film Roberta Eggersa “Nosferatu” (2024.) s Lily-Rose Depp u glavnoj ulozi; remake Tima Burtona “Beetlejuice” (2024.); i knjigu Tish Weinstock “How to Be a Goth” (Radar), objavljenu u listopadu 2024.


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli MR. GEEK | GEEK ANATOMY (@geekanatomy0204)


Radikalne siluete


Gotička inspiracija danas obuhvaća nekoliko varijacija, a popis uključuje “boho goth”, koji kombinira gotički stil sa slobodnim i prirodnim duhom boemstva; “gotički vestern”, koji spaja romantizam Johnnyja Casha s buntovnim i mračnim duhom; i “goth glam”, koji, kao što mu ime govori, kombinira glamur s tamom gotike.


Za jesen/zimu 2026.-27., stručnjaci Première Visiona za Fashion United, kažu da će u novom gotičkom trendu dominirati radikalne siluete, a središnji dio bit će dramatičan, skulpturalni, prostrani kaput, često u crnoj ili tamnocrvenoj boji.


Prema njihovim stručnjacima, nove generacije rezoniraju s novim fascinacijama distopijskim svemirima i metaforama za svijet u krizi, što je tema koja je svoje mjesto pronašla i u svijetu ljepote, utjelovljena živopisnim, čak bio luminiscentnim pigmentima i oštrom šminkom.


Crni ruž


Prema Klarni, platformi za plaćanja, trend “gotičkih djevojaka” je u procvatu i očekuje se da će se nastaviti. Tvrtka je primijetila snažne rezultate i u gotičkom nakitu: plus 85 posto za prstenje u obliku križa, plus 69 posto za prstenje u obliku šišmiša i plus 120 posto za naušnice s križem.


Ni odjeća spremna za nošenje ne smije se zaobilaziti: plus 43 posto za korzete, plus 86 posto za bodije s ribljom mrežicom, plus 90 posto za baršunaste topove i plus 134 posto za kapute od istog materijala. Konačno, crni ruž za usne pravi je hit, s plus 738 posto u jednoj godini, piše  Fashion United.