"Era ružnoće"

Taobao izložbom slavi najružnije proizvode koji se prodaju na ovoj kineskoj platformi

Portal Novi list, Hina

Foto Taobao

Foto Taobao



Od sandala inspiriranih listovima kupusa do tornja deformiranih jastuka za mačke, nova izložba u Hangzhouu slavi najčudnije i estetski najneprivlačnije proizvode dostupne za online prodaju u Kini.


Izložba ‘Era ružnoće je stigla’, koju je ove godine prvi put organizirao div e-trgovine Taobao u vlasništvu Alibabe, predstavlja više od 300 proizvoda koji su osvojili ili ušli u uži izbor za godišnje natjecanje ružnoće na platformi, poznato i kao Nagrada ružnoće.


Yu Hu, voditelj projekta za Nagradu ružnoće, rekao je da je Era ružnoće privukla više od 3000 posjetitelja dnevno tijekom svog trajanja od kraja srpnja do sredine kolovoza.





Prema Alibabi, “ružni” proizvodi na Taobaou generirali su više od 100 milijuna juana (13,94 milijuna dolara) prodaje od 2020. godine, a Yu procjenjuje trenutne stope rasta sektora u “dvoznamenkastim ili troznamenkastim brojkama”.


Mlađi potrošači potiču popularnost ovih neuglednih proizvoda jer žele izraziti svoju individualnost, dodao je Yu. Kako gospodarstvo propada, oni također traže pristupačne luksuze, fenomen poznat kao emocionalna potrošnja.


“Posljednjih godina emocionalna potrošnja sve je više postala ‘plavi ocean’, što znači da postaje sve popularnija, pretvarajući se u novi (trošački) put”, rekao je Yu.


Plišana igračka Labubu, ružno-slatki modni dodatak, dobro je poznat primjer fenomena, koji je izazvao globalnu pomamu kupnje svojim širokim očima i širokim osmijehom te osvojio slavne obožavatelje, uključujući Rihannu i Davida Beckhama.


Za neke posjetitelje izložba je bila razmišljanje o značenju ljepote, dok su je drugi vidjeli kao lekciju o kreativnom razmišljanju.


“Ružnoća je još jedan oblik ljepote“, rekla je posjetiteljica izložbe Mei Duo (55). “Ima toliko kreativnosti, (to je) posebna vrsta ljepote.“