Problemi u turizmu

Prazne plaže i u Italiji. Alessandro Gassmann i Salvo Sottile: “Pretjerali ste s cijenama”

P. N.

Foto Linda72 / Pixabay

Foto Linda72 / Pixabay

"Možda ste malo pretjerali s cijenama, a ekonomska situacija u Italiji  tjera Talijane da odaberu besplatnu plažu", piše slavni glumac Alessandro Gassmann na društvenim mrežama



 


Kao i u mnogim hrvatskim ljetovalištima, talijanske plaže zjape prazne, pišu talijanski mediji. Kupališta su puna samo vikendom, suncobrani ostaju sklopljeni  ostatak tjedna. Zabilježen je prosječan pad posjećenosti talijanskih kupališta od 20 do  30%,  javlja talijanska televizija RAI. Potrošnja je smanjena u tamošnjim barovima, kafićima, restoranima te kada je u pitanju iznajmljivanje opreme na plažama. Ovo je zabrinjavajuća bilanca lipnja i srpnja koju bilježe talijanski operateri u kupališnom sektoru, nadajući se oporavku u središnjim tjednima kolovoza, iako dobro znaju da će ovaj loš početak opteretiti promet cjelokupne sezone.


Preskupi suncobrani


“Za sve je kriv skupi suncobran”, ukazuju udruge potrošača. “Možda ste malo pretjerali s cijenama, a ekonomska situacija u Italiji  tjera Talijane da odaberu besplatnu plažu”, piše slavni glumac Alessandro Gassmann na društvenim mrežama.




I druge slavne ličnosti poput TV voditelja Salva Sottilea također se na društvenim mrežama žale na skupoću na plažama. Salvo Sottile piše o osveti Talijana zbog golemih cijena na plažama. “Ponovo su u trendu besplatne plaže i prenosivi frižideri”, piše Sottile.


Te su žalopojke međutim odbacili voditelji plaža i tamošnjih ugostiteljskih objekata, koji smatraju da je problem u padu kupovne moći talijanskih obitelji. Ministrica turizma Daniela Santanchè smatra pak da je problem prenapuhan, podsjećajući da se “turizam mijenja i da ljeto nije samo more”.


 


 


Smanjenje broja gostiju i potrošnje


Udruženje poduzetnika koji posluju na kupalištima Assobalneari procjenjuje da je došlo do smanjenja “i u smislu broja gostiju i potrošnje”: fenomena povezanog sa smanjenjem kupovne moći talijanskih obitelji i usporavanjem stranog turizma, posebno europskog, “pod utjecajem nestabilnog međunarodnog scenarija i ekonomskih neizvjesnosti”. Predsjednik udruženja Fabrizio Licordari tvrdi da je zatražio od članova da “ne povećavaju cijene, već da se prilagode, kako bi se suočili s novčanim poteškoćama talijanskih obitelji”. Umjesto toga, kaže on, na talijanskoj vladi je da nastavi “braniti talijanski kupališni sektor od napada tehnokrata u Bruxellesu, koji bi željeli raspisivati natječaje za koncesije na nelegitiman način”.


“Carski šator” stoji 1500 eura dnevno


 


Ovo je razočaravajuća sezona i prema procjeni talijanske sindikalne federacije  koja predstavlja poduzetnike koji rade na kupalištima Fiba Confesercenti, koja ističe “pad broja ljudi na plažama u lipnju i srpnju od 25 do 30% “.


Udruženje za zaštitu prava i interesa potrošača i okoliša Codacons govori o “krokodilskim suzama” upravitelja objekata i sastavlja popis luksuznih usluga, od carskog šatora za “1.500 eura dnevno” do ekskluzivnog prostora Cinque Vele Beach Cluba na plaži Pescoluse “koji za datum 16. kolovoza košta 940 eura”. Unija potrošača upire prstom u “visoke troškove života” u Italiji, ali podsjeća da su “kupališta, bazeni i teretane poskupjeli za 3,7 % u samo mjesec dana. Brojka je to koja ide ruku pod ruku s povećanjem cijena u turističkim naseljima za 15,7%, ili poskupljenjem turističkih paketa koje iznosi astronomskih 16,1%”. Udruženje za zaštitu potrošača Assoutenti upire prstom u nerazumnu politiku cijena koju provode upravitelji plaža jer “nakon poskupljenja povezanih s pandemijom i povećanjem kućnih računa, nisu snizili cijene”.


 


“Poskupljenja, tamo gdje ih je bilo, su se kretala od  4 do 5%, što su vrlo niski postoci. Raspravlja se o dnevnim troškovima između 40 i 60 eura za suncobrane i dvije ležaljke, ali ako govorimo o standardnim uslugama, uključujući nadzor na plaži i u moru, one se kreću od 18 do 30 eura”, ističe pak predsjednik sindikalne federacije Fiba Maurizio Rustigoli. Ali u pozadini ostaje “velika neizvjesnost koja je desetak godina opterećivala kupališni sektor: poduzetnici su pozvani da ulažu a da nisu znali što ih čeka u budućnosti”, ističe Rustigoli.


Za ministricu Danielu Santanchè je “rasprava o turističkoj krizi u kolovozu prenapuhana i obmanjujuća. U prva dva ljetna mjeseca Italija je bila na vrhu mediteranskog turističkog tržišta. Sektor, kaže ministrica, “dobro posluje, s predznakom ‘plus’ u mnogim stavkama, ali sve više i više turista bira druga razdoblja za odmor, kao što su zimski i proljetni mjeseci”.