
Foto Screenshot Facebook Bojan Ivošević
Brod bi na remontu u Brodosplitu trebao ostati otprilike dva mjeseca
povezane vijesti
Talijanski putnički brod star 50 godina Moby Drea u ponedjeljak je tijekom ranog poslijepodneva dotegljen do Splitskih vrata, gdje zbog remonta čeka uplovljavanje u škver, a na njemu se nalaze paneli s azbestom, koji je u Hrvatskoj zabranjen od 2006. godine.
Kako se doznaje od Josipa Jurišića iz Brodosplita, brod je plovio brzinom od dvije milje na sat i još uvijek nije uplovio u škver.
Azbest je u izolacijskom materijalu pregradnih panela. Na remontu se očekuje uklanjanje pregradnih zidova putničkih kabina, a brod bi u škveru trebao ostati otprilike dva mjeseca.
Riječ je o brodu dugom 183 metra i širokom 26,88 metara. Tijekom planiranih radova predviđeno je uklanjanje pregradnih panela koji sadrže azbest – materijal koji se, u skladu s tadašnjim standardima, koristio za izradu protupožarnih klasa A60 u vrijeme gradnje broda, sredinom 1970-ih godina.
Brodosplit: Redovito uplovljavaju u hrvatske luke
Po svojim tehničkim karakteristikama, Moby Drea je usporediv s brodovima koji redovito uplovljavaju u hrvatske luke, uključujući i splitsku luku, kažu u Brodosplitu.
”Kao i kod remonta drugih starijih brodova, pojedini zahvati uključuju rad s potencijalno opasnim tvarima. U ovom slučaju riječ je o azbestu, a svi radovi bit će izvedeni u skladu s važećim propisima Hrvatske i zakonodavstvom EU.
Brodosplit je, sukladno standardima struke i zakonskim obvezama, proveo sve potrebne analize i procjene rizika te izradio detaljnu proceduru izvođenja radova i zbrinjavanja materijala koji sadrže opasne tvari, sa ciljem potpune eliminacije mogućih rizika po zdravlje ljudi i okoliš”, ističu u škveru.
Tvrde da će nadzor nad izvođenjem radova provoditi neovisna ovlaštena stručna tvrtka, dok će zbrinjavanje otpada obaviti koncesionar specijaliziran za prikupljanje i obradu opasnog otpada, uključujući azbest.
Mihanović: Nismo dobili najavu da će doći taj brod
Iako remonti nisu primarna djelatnost Brodosplita, takvi projekti omogućuju optimalno korištenje proizvodnih kapaciteta, te dodatno doprinose stabilnosti i jačanju poslovnih rezultata tvrtke, poručuju iz škvera.
Ravnatelj Lučke uprave Split Vice Mihanović potvrdio je Hini da spornom brodu nije dozvolio sidrenje i da je, koliko on zna, dotegljen iz Italije. Kaže kako u Lučkoj upravi uopće nisu dobili najavu da će taj brod doći, niti im se itko javio u vezi toga.
Bivši dogradonačelnik Bojan Ivošević je preko društvenih mreža poručio da je u Split “uplovilo 250 tona azbesta”, ustvrdivši kako je takve brodove Turska zabranila primati u svoja brodogradilišta, a s azbestom se bavi tvrtka koja je posljednjih godina poznata isključivo po financijskim dubiozama.
Zabrana proizvodnje, prometa i upotrebe azbesta i materijala koji sadrže azbest u Hrvatskoj je stupila na snagu 1. siječnja 2006. godine.