Moby Drea

Pred Split dotegljen 50 godina stari talijanski brod pun panela s azbestom

Portal Novilist.hr, Hina

Foto Screenshot Facebook Bojan Ivošević

Foto Screenshot Facebook Bojan Ivošević

Brod bi na remontu u Brodosplitu trebao ostati otprilike dva mjeseca



​Talijanski p​utnički brod star 50 godina Moby Drea u ponedjeljak je tijekom ranog poslijepodneva dotegljen do Splitskih vrata, gdje zbog remonta čeka uplovljavanje u škver, a na njemu se nalaze paneli s azbestom, koji je u Hrvatskoj zabranjen od 2006. godine.


Kako se doznaje od Josipa Jurišića iz Brodosplita, brod je plovio brzinom od dvije milje na sat i još uvijek nije uplovio u škver.


Azbest je u izolacijskom materijalu pregradnih panela. Na remontu se očekuje uklanjanje pregradnih zidova putničkih kabina, a brod bi u škveru trebao ostati otprilike dva mjeseca.




Riječ je o brodu dugom 183 metra i šir​okom 26,88 metara.​ Tijekom planiranih radova predviđeno je uklanjanje pregradnih panela koji sadrže azbest – materijal koji se, u skladu s tadašnjim standardima, koristio za izradu protupožarnih klasa A60 u vrijeme gradnje broda, sredinom 1970-ih godina.


Brodosplit: Redovito uplovljavaju u hrvatske luke


Po svojim tehničkim karakteristikama, Moby Drea je usporediv s brodovima koji redovito uplovljavaju u hrvatske luke, uključujući i splitsku luku​, kažu u Brodosplitu.


​”Kao i kod remonta drugih starijih brodova, pojedini zahvati uključuju rad s potencijalno opasnim tvarima. U ovom slučaju riječ je o azbestu, a svi radovi bit će izvedeni u skladu s važećim propisima Hrvatske i zakonodavstvom EU.​


Brodosplit je, sukladno standardima struke i zakonskim obvezama, proveo sve potrebne analize i procjene rizika te izradio detaljnu proceduru izvođenja radova i zbrinjavanja materijala koji sadrže opasne tvari, sa ciljem potpune eliminacije mogućih rizika po zdravlje ljudi i okoliš​”, ističu u škveru.


​Tvrde da će nadzor nad izvođenjem radova provoditi neovisna ovlaštena stručna tvrtka, dok će zbrinjavanje otpada obaviti koncesionar specijaliziran za prikupljanje i obradu opasnog otpada, uključujući azbest.​


Mihanović: Nismo dobili najavu da će doći taj brod


Iako remonti nisu primarna djelatnost Brodosplita, ​takvi projekti omogućuju optimalno korištenje proizvodnih kapaciteta​, te dodatno doprinose stabilnosti i jačanju poslovnih rezultata tvrtke, poručuju iz škvera.


Ravnatelj Lučke uprave Split Vice Mihanović potvrdio je Hini da spornom brodu nije dozvolio sidrenje i da je, koliko on zna, dotegljen iz Italije. Kaže kako u Lučkoj upravi uopće nisu dobili najavu da će taj brod doći, niti im se itko javio u vezi toga.


​Bivši dogradonačelnik Bojan Ivošević je preko društvenih mreža poručio da je u Split “uplovilo 250 tona azbesta”, ustvrdivši kako je takve brodove Turska zabranila primati u svoja brodogradilišta, a s azbestom se bavi tvrtka koja je posljednjih godina poznata isključivo po financijskim dubiozama.



Zabrana proizvodnje, prometa i upotrebe azbesta i materijala koji sadrže azbest u Hrvatskoj je stupila na snagu 1. siječnja 2006. godine.