
SNIMIO SERGEJ DRECHSLER
Radovi se odvijaju predviđenom dinamikom i Rijeka će vrlo skoro imati autobusni kolodvor o kojem su mnogi sanjali, kazao je Filipović
povezane vijesti
Kompleks Zapadna Žabica, s novim autobusnim kolodvorom, trebao bi otvoriti svoja vrata u prvom kvartalu iduće godine. Upravo je završena prva, najzahtjevnija faza u kojoj su se, nakon rušenja starih skladišta i izmještanja svih instalacija, izvodili radovi dubokog temeljenja u sklopu kojih je ugrađeno oko 360 pilota, dugih između 10 i 23 metra, ovisno koliko je trebalo da se stigne do nakošene stijene ispod nasipanog zemljišta. Ukupna dužina svih ugrađenih pilota, u koje je izliveno 2.700 kubičnih metara betona i 550.000 kilograma armature, premašuje četiri kilometra, a za kojih desetak dana kreće s postavljanjem nosive čelične konstrukcije.
Sam završetak građevinskih radova najavljen je za kraj ove godine odnosno početkom iduće, nakon čega će slijedi tehnički pregled i pribavljanje uporabne dozvole, najavio je to danas voditelj projekta i predstavnik investitora, tvrtke Best In Parking Saša Đukan koji je zajedno s aktualnim gradonačelnikom Markom Filipovićem i njegovim suradnicama Majom Malnar i Ljiljanom Buljan obišao gradilište novog kompleksa u centru Rijeke. Osim novog autobusnog kolodvora sa 14 perona sa pratećim sadržajima, oko 8.000 četvornih metara u ovom kompleksu namjenjeno je komercijalnim sadržajima, poput trgovina, lokala i uredskih prostora, a prema onom što smo jučer imali prilike čuti praktički su svi ti prostori, 98 posto, već zakaparirani u smislu da je investitor za njih potpisao ugovore ili pisma namjere. Cijena kvadrata u roh-bau izvedbi u budućem kompleksu Zapadna Žabica, koji će ubrzo početi poprimati konture, doduše, ostala je nepoznata.
U kompleksu će niknuti i javna garaža u kojoj će biti oko 860 parkirnih mjesta, od kojih je njih 150 namjenjeno građanima i poduzetnicima iz centra grada po povlaštenim cijenama. Buduća garaža prostirat će se na nekoliko etaža, ideja je da se njezinim stavljanjem u funkciju cijela Riva oslobodi od automobila, a koju to cijenu investitor planira odrediti za sat parkiranja u ovom trenutku još nije poznato.
– Cijenu parkinga još nismo definirali, no sigurno je da će biti primjerena i dostupna građanima jer mi živimo od naplate parkinga i sigurno nam nije u interesu da garaža zjapi prazna, kazao je Đukan.
Gradonačelnik Filipović novi je kompleks Zapadna Žabica, čiji glavni i izvedbeni projekat potpisuje arhitektonski studio 3LHD, ocijenio “urbanom renovacijom”.
– Izgradnja autobusnog kolodvora na mjestu napuštenog kompleksa skladišta predstavlja urbanu renovaciju ovoga dijela grada. Iznimno sam zadovoljan da nakon desetljeća rasprava, u Rijeci imamo gradilište autobusnog kolodvora i čitavog kompleksa, koji podrazumijeva i izgradnju parkirnih mjesta te komercijalnih sadržaja. Sretan sam što je projekt koji smo najavljivali na početku ovog mandata, sada u fazi realizacije. Radovi se odvijaju predviđenom dinamikom i Rijeka će vrlo skoro imati autobusni kolodvor o kojem su mnogi sanjali, kazao je Filipović.
Saša Đukan potvrdio je kako se radovi odvijaju predviđenom dinamikom, istaknuvši kako će izgradnjom ovog kompleksa Rijeka dobiti najmoderniji i najbolje opremljen autobusni kolodvor te jednu od najvećih garaža u Hrvatskoj.