Turizam

Domaći gosti motor turističke predsezone: Hrvata je na Kvarneru gotovo kao Slovenaca, Nijemaca i Austrijanaca zajedno

Alenka Juričić Bukarica

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

U kvarnerskim destinacijama boravilo je oko 115.000 domaćih turista, što je čak 12 posto više no lani



Predsezonu na Kvarneru definitivno su nosili domaći gosti koji su imali udio od čak 28 posto svih turističkih noćenja te su s oko 280.000 noćenja popravili svoj lanjski rezultat za solidnih 13 posto. Da su Hrvati bili motor kvarnerskog turističkog rasta u prva četiri mjeseca ove turističke godine pokazuju podaci Turističke zajednice (TZ) Kvarnera prema kojima je u kvarnerskim turističkim destinacijama boravilo oko 115.000 domaćih turista, što je čak 12 posto više nego lani. Za ilustraciju, u istom je periodu kvarnersku regiju posjetilo oko 60.000 gostiju iz Slovenije, oko 36.000 Austrijanaca te oko 28.000 gostiju iz Njemačke. Što znači da je domaćih bilo gotovo kao Slovenaca, Austrijanaca i Nijemaca zajedno. Domaći su turisti u odnosu na 2019. godinu, pak, povećali dolaske na Kvarner za čak 60 posto, a noćenja za 34 posto.


Milijun noćenja


Na drugom su mjestu bili Slovenci s oko 16 posto udjela, a treće i četvrto dijele Nijemci i Austrijanci s 13 posto udjela. Talijani su imali tek 4 posto udjela, a slijedili su gosti iz Bosne i Hercegovine, Mađarske i Srbije s udjelom od 3 posto.


Na Kvarneru je u prva četiri mjeseca ukupno boravilo oko 335.000 turista koji su ostvarili oko milijun noćenja. Naime, prema TZ-u Kvarnera, riječ je o 8 posto više dolazaka i 4 posto više noćenja nego lani. Zanimljivo je kako je regija u prva četiri mjeseca imala za 26 posto više dolazaka i 22 posto više noćenja nego prijepandemijske 2019. godine.




Što se, pak, tiče strukture smještaja, prva četiri ovogodišnja mjeseca najveći su turistički promet očekivano donijela hotelima koji su imali oko pola milijuna noćenja ili 4 posto više nego lani. Na drugom je mjestu privatni smještaj s oko 250.000 noćenja, dakle, polovicu onoga što su ostvarili hoteli, ali nešto malo većim rastom od 7 posto u odnosu na lani. Svakako treba istaknuti i kvarnerske kampove s obzirom na to da zimi u pravilu nije toliko atraktivan boravak u kampovima.


Kvaliteta kampova


No, zadnji podaci pokazuju da je kamping na Kvarneru postao cjelogodišnji turistički proizvod te da kampovi koji ostaju otvoreni cijele godine imaju svoju klijentelu. Njih je, doduše, još uvijek malo, ali očito dokazuju svoju kvalitetu i atraktivnost u svim godišnjim dobima. Od siječnja do travnja tako je u kampovima na Kvarneru boravilo oko 37.000 gostiju, što je respektabilna brojka, a ostvareno je oko 125.000 noćenja ili 3 posto više nego lani. Treba nadodati i to da je to oko 30.000 noćenja više nego 2019. godine.


Dodajmo i kako je u nekomercijalnom smještaju, a riječ je, dakle, o vikendicama, u ovom razdoblju bilo prijavljeno oko 5.500 »turista« i oko 80.000 noćenja što je nešto manje nego lani, ali i znatno više nego 2019. godine, što također pokazuje da ta »siva« zona sve više raste. S time da se tu dobar dio prijatelja i rodbine ustvari niti ne prijavljuje.