
Zbog formata malih prodavaonica Studenac je u više od 100 mjesta jedina trgovina / Foto MILAN ŠABIĆ/PIXSELL
Okrenuo se zapošljavanju stranih radnika, ponajviše iz Nepala i Filipina, a primarno ih se zapošljava u sektoru logistike
povezane vijesti
- Udruga OMG: “Zaposlite mlade iz udomiteljskih obitelji…zaslužili su priliku, može i “speed date”
- Najtraženiji trgovci, konobari, skladištari i kuhari, pad potražnje u dizajnu i marketingu, evo gdje je PGŽ
- Zakon o strancima donio i nove probleme sa zapošljavanjem. Kratki spoj pogađa one poslodavce koji rade – sezonski
Trgovačkom lancu Studenac za potrebe ljetne sezone raste potreba za brojem zaposlenika, ove godine je to oko 1.200 dodatnih radnih mjesta. U ovoj godini u planu je i otvaranje ukupno 160 prodavaonica. Zahvaljujući razvoju poslovanja, Studenac je među najbrže rastućim trgovačkim lancima u zemlji, ne samo po broju novootvorenih trgovina, nego i po rastu prihoda. Osim novih radnih mjesta, Studenac u rujnu u Velikoj Gorici otvara novi logističko-distribucijski centar koji će se prostirati na 36 tisuća kvadratnih metara, a u prvoj polovini iduće godine još jedan takav centar u Dugopolju površine 23 tisuće »kvadrata«. Investicija u opremanje centara procjenuje se na 10 milijuna eura.
I u Sloveniji
U planu je i daljnje širenje u Sloveniji, gdje je Studenac lani preuzeo 32 prodavaonice Kea lanca trgovina. Nakon preuzimanja Kea, započeli su i s organskim širenjem, odnosno otvaranjem vlastitih trgovina koje rade pod brendom Stu market, a cilj mu je daljnje širenje u regiji. U Hrvatskoj se Studenac značajno širi, a u zadnjih sedam godina u mrežu trgovina dodao je oko 1.000 prodavaonica. U fokusu širenja poslovanja im je Zagreb i okolica te istok Hrvatske, a prostora za širenje vide i u Dalmaciji.
Studenac je ujedno i jedini trgovački lanac u Hrvatskoj koji njeguje manji format trgovina na nacionalnoj razini, što su i kupci prepoznali kao kvartovske dućane, a samo 17 prodavaonica im je veće od 400 četvornih metara. Zbog formata malih prodavaonica, Studenac je u više od 100 mjesta jedina trgovina, a lokalnom stanovništvu omogućava i plaćanje režija na njihovim blagajnama.
– Nedavno ste mogli pročitati kako Mercator, primjerice, zatvara četrdesetak manjih trgovina. Mi na osnovu procjena vidimo ogroman potencijal upravo u ovom segment manjih formata, odnosno susjedskih dućana, kaže direktorica korporativnih komunikacija Studenca Tatjana Spajić.
Član Uprave za akvizicije i integracije Andrija Topić također navodi da se Studenac, upravo zbog trgovina veličine od 80 do 120 ili 150 »kvadrata«, može »ugurati« u novoizgrađene zgrade i »biti dobar susjed«.
– Naše strateško širenje uključuje kupnju malih obiteljskih dućana koje su ljudi stvarali desetljećima, a sada ih žele prodati. Preuzimanjem takvih dućana mi plaćamo tržišnu poziciju, vlasnik dobije lijepu kompenzaciju, a nama se otvaraju vrata daljnjeg širenja, navodi Topić.
Poslovna politika
Dodaje da takva poslovna politika Studencu omogućava poprilično brzo širenje poslovanja. Zbog svega toga, ali i činjenice da je u sedam godina proveo čak 10 većih akvizicija, Studenac se trenutno smatra najvećim konsolidatorom tržišta.
S obzirom na to da Studenac ima velike potrebe za radnom snagom koju ne može popuniti domaćim radnicima, okrenuo se zapošljavanju stranih radnika, ponajviše iz Nepala i Filipina, kojima omogućuje učenje hrvatskog jezika već od prvih dana zaposlenja, a primarno ih se zapošljava u sektoru logistike.
Iako je bilo planirano za prošlu godinu, Studenac je zasad odustao od izlistavanja na Zagrebačkoj burzi, no javna ponuda dionica (IPO) im je još uvijek jedna od opcija. Od IPO-a su očekivali oko 80 milijuna eura, no sredstva za daljnji rast I ulaganja su, kažu, osigurali i bez toga.
Skuplje na obali
– U igri je nekoliko opcija, pa i IPO, a u Studencu vjerujemo da smo kompanija vrijedna pažnje i ulaganja investitora jer su rijetki primjeri rasta poput našeg, u svim segmentima, rekla je Spajić.
Ograničavanje cijena 70 proizvoda te nove obveze u označavanju cijena na policama, što je, unatoč zahtjevnosti s obzirom na veličinu mreže, Studenac na vrijeme i prema propisima implementirao. U slučaju akcija, na oznakama se prema propisima nalaze čak četiri cijene za jedan proizvod.
Na primjer, temeljem Vladine odluke, uz redovnu stalno mora biti istaknuta i sidrena cijena od 2. svibnja, na koju se u slučaju akcije nadovezuje akcijska cijena te najniža cijena u posljednjih 30 dana. U Studencu su pri tom napomenuli da im tijekom sezone cijene ne mogu biti iste na obali i kontinentu s obzirom na to da im se promet na obali tijekom ljeta značajno povećava, što zahtijeva i značajnija ulaganja kako bi prodavaonice bile kontinuirano opskrbljene, kako za lokalno stanovništvu, tako i za turiste.