OBILAZAK

Most Žakalj ponovo spaja obale Rječine

Vladimir Mrvoš

Novi pješački most u kanjonu Rječine izgrađen je kod Matešićevih mlinova, ispod Orehovice, na mjestu starog čeličnog mosta koji je srušen tijekom 2. svjetskog rata



Rijeka je dobila novi most preko Rječine. Izgrađen je kod Matešićevih mlinova, ispod Orehovice, na mjestu starog čeličnog mosta preko Rječine, koji je srušen tijekom Drugog svjetskog rata. Dug je 25,30 m, širok 4,80 m i osigurava pješačku povezanost između obala Rječine.


Obilasku završenog mosta, nazočili su gradonačelnik Rijeke Marko Filipović sa suradnicima, predstavnik izvođača radova Milivoj Miljković iz tvrtke Fracasso production, predstavnica nadzora Josipa Kastelc kao i predsjednik MO-a Orehovica Damir Kamenar s vijećnicima tog mjesnog odbora.


Projekt Riječke šetnice


Dovršetak svih radova na izgradnji novog mosta, odnosno završni sloj asfalta, trebao bi se obaviti ovih dana, nakon čega će biti pokrenut postupak izdavanja uporabne dozvole.





 


– Most Žakalj izgrađen je u sklopu projekta Riječke šetnice, odnosno u sklopu revitalizacije šetnice uz Rječinu, koja će voditi od bivše Tvornice papira do mlinova na Rječini, kompleksa koji je izgrađen tijekom 19. stoljeća.


Kompleks mlinova napušten je nakon Prvog svjetskog rata, kad su Rijeka i Sušak bili podijeljeni između dviju država, što je uvelike otežalo pristup mlinovima. Ideja projekta Riječke šetnice polazi od namjere povezivanja krajnje jugoistočne i krajnje sjeverozapadne točke gradskog područja.


Most Žakalj, osim što će revitalizirati šetnicu kroz kanjon Rječine, obogatit će i ukupnu turističku i izletničku ponudu grada Rijeke, rekao je Filipović.


Sredstva za izgradnju novog mosta osigurana su u proračunu Grada Rijeke, a nakon provedenog postupka javne nabave, za izvođača radova odabrana je tvrtka Fracasso production iz Rijeke, a za nadzor KLing iz Liča.



Ukupna vrijednost projekta iznosi 557.498,35 eura s PDV-om, od čega se na radove odnosi 546.560,85 eura s PDV-om, a vrijednost usluge nadzora iznosi 10.937,50 eura s PDV-om. Radovi u kanjonu Rječine bili su vrlo zahtjevni.


– Radovi su počeli krajem listopada 2024. godine uz minimalno uklanjanje zelenila kako bi se osigurao pristup građevinskih strojeva lokaciji. Izvedeni su radovi iskopa s obje strane Rječine, nakon čega se pristupilo betoniranju upornjaka.


Dijelovi čelične konstrukcije mosta izrađeni su u radioni, dopremljeni na gradilište, te ugrađeni glavni i poprečni nosači. Na čeličnu konstrukciju položene su predgotovljene armiranobetonske ploče i ukrasni vijenci mosta, izvedena je monolitna armiranobetonska ploča, te su ugrađene ukrasna i pješačka ograda, objasnio je tijek radova Miljković.


Nekad bilo


Za potrebe izgradnje pješačkog mosta Žakalj, na česticama javnog vodnog dobra u općoj uporabi pod upravljanjem Hrvatskih voda, Grad Rijeka i Hrvatske vode sklopili su Ugovor o pravu građenja na javnom vodnom dobru.


Izradom mosta, kao dio projekta Riječke šetnice zadovoljan je i Damir Kamenar, koji je napomenuo da se ovim mostom proširuje i atraktivna šetnica, koja već brojne izletnike vraća u ovaj atraktivni i za mnoge nepoznati dio Rijeke.



– Ovdje u Žaklju nekada su živjele brojne obitelji, ali su postojali i mlinovi u kojima je bilo zaposleno više od stotinu radnika. Žito je dolazilo iz Rusije i Rumunjske, a brašno se izvozilo u Englesku, Francusku, Brazil, Njemačku i Indiju, rekao je Kamenar.