
Foto Ana Braškić
Kako ni u kasnim večernjim satima gužva nije jenjavala, iz Merga je doplovio trajekt "Kornat" koji je u 22,30 učinio jednu vožnju i konačno, četiri sata nakon što je trebala biti zadnja vožnja po plovidbenom redu, pomogao herojima sa "Supetra" zaključiti dan
povezane vijesti
Puno vam hvala, fantastični ste, što bi tek bilo da nema vas – samo je dio zahvala upućenih pomorcima na Jadrolinijinim trajektima koji su u deset dana odradili baš junački posao prijevoza tisuće i tisuća vozila i putnika.
Iako uvod može djelovati pomalo zbunjujuće, riječ je o činjenici da Jadrolinija u ovo doba godine, konkretno do konca svibnja plovi po zimskom plovidbenim redu što na jednim od najfrekventnijih linija, a to su svakako dvije koje povezuju Cres i Lošinj s kopnom odnosno otokom Krkom, znači prorijeđeno kretanje.
Konkretno na liniji Porozina – Brestova, koja je po prijevozi automobila jedna od pet najzaposlenijih na Jadranu, trenutno plovi neveliki trajekt “Supetar” što je i logično za zimske mjesece, ali…
Kako je poznato 25. travnja je u Italiji blagdan, njihov Dan antifašizma, 27. travnja je u Sloveniji Dan Osvobodilne fronte, Prvi svibnja praznuju svi, k tome Slovenci i Mađari dva dana, složio se ovog puta povoljno za “mostove” i kalendar, obasjavalo nas je skoro ljetno sunce, temperature mora dosegnule su povoljnih 20 stupnjeva. Zbog svega, u deset dana, od 24. travnja do 4. svibnja imali smo pravu opsasdu obale, pa tako i predivnih nam otoka.
No, na porozinskoj je pruzi ostao i dalje samo “Supetar” s jednosmjenskom posadom. Kolone u Brestovi za dolaska, odnosno u Porozini za odlaska na blagdane su bile – nestvarne.
Sve je kulminiralo u nedjelju kad se taj velik val turista krenuo vraćati s Cresa i Lošinja doma. Na velikim je mukama bila linija Merag – Valbiska, dok je Porozina doživjela pravi kolaps.
Jadrolinija je izdavala obavijesti o “izbjegavanju Porozine”, no golem je red bio i za Merag tako da se baš i nije imalo što izbjegavati. U popodnevnim satima za ukrcaj u Porozini čekalo se i po – pet sati! Nezabilježeno još od vremena “Kalmara”, prije izgradnje pristaništa u Mergu!
A naši pomorci? Njima su putnici svetinja. Čim bi prigodom ukrcaja ostalo nekoliko desetaka vozila, kretalo se u non-stop plovidbu. Bez pauze! Jedna smjena. Koja je u nedjelju iz Porozine krenula u 7 sati, te je do 19 sati to trebala učiniti ukupno sedam puta.
No, kako su se ubrzo počele formirati kolone, plovidba je išla stalno, po prilici svakih sat vremena koliko je potrebno da bi se istarsku i cresku obalu povezalo u dva smjera.
Kako ni u kasnim večernjim satima gužva nije jenjavala, iz Merga je doplovio trajekt “Kornat” koji je u 22,30 učinio jednu vožnju i konačno, četiri sata nakon što je trebala biti zadnja vožnja po plovidbenom redu, pomogao herojima sa “Supetra” zaključiti dan.
Jadrolinija? Pa morali bi znati da su najmanje od 24. do 2. svibnja moguće velike gužve jer blagdani su jako poznata odrednica, a ni dulju vremensku prognozu danas nije teško ustanoviti.
I s time uskladiti posade i brodove. Zarada u tih nekoliko dana sasvim sigurno nije mala i svakako bi podnijela dodatne troškove. Ali – nisu znali. Pustimo kritike, s njima će se uostalom morati pozabaviti nadležni – hvalimo one koji su, besprijekorno uljudni, u svojim uniformama uredni i profesionalni maksimalno brzo prevezli sve koje su morali.
Tim ljudima nagrada, novčana ne tapšanje po ramenu. S obzirom da su u ovom slučaju, ma i uvijek, ujedno i ambasadori hrvatskog turizma, bilo bi lijepo da se kompletna posada Supetra, svi od kapetana i pomoraca do osoblja restorana, nagrade na Danima hrvatskog turizma u kategoriji koja posebnu pažnju posvećuje – ljudima u turizmu. Zaslužili su.