Važni korak

‘3. maju’ kredit od 26 milijuna eura: Potpisan ugovor spasa za brod za Kanađane

Orjana Antešić

Snimio Sergej DRECHSLER

Snimio Sergej DRECHSLER

Ovu informaciju potvrdio nam je iz Zagreba direktor »3. maja« Edi Kučan, koji očekuje da bi prvo povlačenje novca iz ove kreditne linije trebalo uslijediti unutar desetak dana



RIJEKA  Nakon što je Vlada prije više od mjesec dana odobrila državna jamstva za tu namjenu, jučer je između HBOR-a i »3. maja« konačno potpisan ugovor za kredit za završetak broda za Kanađane u iznosu od 26 milijuna eura. Ovu informaciju potvrdio nam je iz Zagreba direktor »3. maja« Edi Kučan, koji očekuje da bi prvo povlačenje novca iz ove kreditne linije trebalo uslijediti unutar desetak dana.


Riječ je o važnoj stvari za riječko brodogradilište koje sada može početi konkretno ugovarati (i plaćati) nabavku opreme potrebne da bi se ovaj samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutog tereta mogao završiti i isporučiti kanadskoj kompaniji Algoma. Ugovorni rok u kojem se ova novogradnja, koja je u fazi gotovosti blizu 60 posto, mora završiti i isporučiti je konac kolovoza iduće godine što je prilično »tijesno«.


Znalo se to već kod potpisa ugovora sa Kanađanima početkom rujna ove godine. Premda se godina dana naizgled čini itekako dovoljno vremena da bi se završila jedna takva novogradnja, u ovom je slučaju problem što se mora ukalkulirati i voditi računa o rokovima isporuke potrebne opreme koja, za pojedine segmente, iznosi i po mjesec i pol dana od trenutka plaćanja.




– Zadnje povratne informacije koje imamo od naših deset ključnih dobavljača upućuju da bi opremu mogli imati u brodogradilištu do konca ove godine, naravno, pod uvjetom da plaćanja uspijemo obaviti odmah početkom studenog, kazao je jučer Kučan.


Među te najvažnije, bazične dijelove opreme spadaju i kabeli jer je riječ o dvjestotinjak kilometara vodova koji se moraju sprovesti i pospajati na tom brodu. Jedan dio, doznajemo, doći će iz Europe, i tu je nešto kraći rok isporuke, no ostatak će se morati sačekati da stigne iz Kine. No, to je samo dio od onog što još treba ugraditi i odraditi u strojarnici, nadgrađu i teretnom prostoru ovog poluzavršenog broda.


Kao i u slučaju onih prvih 150 milijuna kuna, tako će i kod trošenja ovog novog namjenskog kredita za završetak broda za Kanađane nadzor imati Hrvatska brodogradnja-Jadranbrod.