Trbuh grada

NOVA PRAVILA Tržni red za riječku placu u javnoj raspravi

Damir Cupać

Novi plan i raspored prodajnih mjesta usmjeren je na isticanje vizuala postojeća tri paviljona – kažu u Gradskoj upravi / arhiva NL

Novi plan i raspored prodajnih mjesta usmjeren je na isticanje vizuala postojeća tri paviljona – kažu u Gradskoj upravi / arhiva NL

Pri izradi nacrta prijedloga posebna pozornost posvećena prijedlozima i zahtjevima MO-a Luka i trenutačnih zakupnika na tržnicama, kažu u Gradu



Gradonačelnik Vojko Obersnel uputio je nacrt prijedloga Tržnog reda na malo na internetske stranice Grada Rijeke kako bi se provelo savjetovanje sa zainteresiranom javnošću u trajanju od 30 dana prije nego taj dokument prihvati gradski parlament. Pročelnica Odjela gradske uprave za komunalni sustav Irena Miličević navodi da je pri izradi nacrta prijedloga posebna pozornost posvećena prijedlozima, odnosno zahtjevima Mjesnog odbora Luka i trenutačnih zakupnika na tržnicama.


– Uvaženo je da se unese odredba da je dopušteno prodavati suvenire. Predložena izmjena vremena obavljanja djelatnosti tržnica na malo nije prihvaćena jer je važeće uređenje ove problematike ocijenjeno odgovarajućim. Prijedlog da uz prethodnu suglasnost Rijeka plusa prodajno mjesto trgovac može dati trećoj osobi na korištenje uvršten je u nacrt prijedloga. Sugestija da se trgovcima omogući korištenje vlastitih tehničkih sredstava, primjerice vaga i utega, nije prihvaćen jer bi se izgubila mogućnost kontrole ispravnosti tih tehničkih sredstava. Za ispravnost tehničkih sredstava i uređaja odgovara Rijeka plus, a za točnost uporabe trgovac. Zahtjev da se u nacrt unese da će Rijeka plus poduzeti mjere za sprječavanje nedopuštene prodaje izvan prodajnih mjesta u suradnji s inspekcijskim i drugim tijelima već je obuhvaćen odredbom važećeg Tržnog reda kojom se propisuje da je koncesionar dužan surađivati s inspekcijskim i drugim tijelima radi sprječavanja prodaje proizvoda na tržnici čiji promet nije dopušten, proizvoda sumnjiva porijekla, zdravstveno neispravnih proizvoda, sprječavanja preprodaje i slično – navela je pročelnica Miličević. Što se tiče zahtjeva Mjesnog odbora Luka, tražilo se da se omogući prometnost Zagrebačke ulice za motorna vozila nakon završetka radnog vremena i čišćenja tržnice, a što nije prihvaćeno.


– Treba napomenuti da se novim planom prodajnih mjesta na Centralnoj tržnici planira Verdijevu ulicu učiniti prohodnom za pješačku komunikaciju. Prijedlozi vezani za raspored prodajnih mjesta na Centralnoj tržnici nisu prihvaćeni jer je isti utvrđen u dogovoru s nadležnim odjelima Grada Rijeke i nadležnim Konzervatorskim odjelom te će se nakon realizacije novog plana prodajnih mjesta pratiti razvoj lokacije. Zahtjevu kojim se traži učinkovitije čišćenje ulica i postavljanje više koševa za smeće na lokaciji će se posvetiti dužna pažnja. Novi plan i raspored prodajnih mjesta usmjeren je na isticanje vizuala postojeća tri paviljona – pojasnila je Miličević.




Ona podsjeća da je Gradsko vijeće 30. ožujka 2017. donijelo odluku kojom je gradskom poduzeću Rijeka plus na neodređeno vrijeme, a od 17. srpnja 2017. godine povjerilo obavljanje komunalne djelatnosti tržnice na malo. Rijeka plus je od preuzimanja tržnu djelatnost organiziralo kao samostalnu službu, svi zaposlenici privatne tvrtke Tržnice Rijeka koja je od početka 1990-ih bila koncesionar, njih ukupno 17, preuzeti su u gradske tvrtke Rijeka plus i Poslovni sustavi. S trgovcima koji su imali zaključene ugovore o zakupu prodajnih mjesta na tržnicama do dana 17. srpnja 2017. omogućilo se produljenje ugovora po postojećim uvjetima i cijeni iz ugovora za razdoblje do najkasnije 1. lipnja 2018. godine.


– Velika većina zakupnika je to prihvatila te je zaključila nove ugovore. Rijeka plus je osigurao da ne bude poremećaja u funkcioniranju tržnica te da se zadovolje svi zakonski uvjeti za poslovanje. Osobita pažnja posvećuje se novom vizualnom identitetu tržnica, a pokrenuta je i nabavka nove opreme i prodajnih mjesta kako bi se zakupnicima omogućilo bolje uvjete za poslovanje – zaključila je pročelnica Miličević.