U prethodnom natječaju odlučivalo se nekoliko mjeseci, a sada Povjerenstvo i Vlada imaju svega nekoliko sati
RIJEKA Treći pokušaj prodaje »3. maja« na dobrom je putu da uđe u anale kao dosad najbrže odrađena privatizacija u Hrvatskoj.
Nakon što je natječaj bio otvoren samo deset dana, a Fond za privatizaciju već je analizirao ponudu Končareve tvrtke »Jadranska ulaganja«, za danas je u Ministarstvu gospodarstva zakazana sjednica Vladinog povjerenstva za praćenje privatizacije »3. maja« s koje bi trebalo stići mišljenje o tome smatra li se Končara prihvatljivim rješenjem za riječki škver ili ne.
Riječ je o savjetodavnom tijelu koje je oformljeno više zbog privida transparetnosti nego što ima stvarnog utjecaja na Vladine odluke. Međutim, ono što se u prethodnom natječajnom krugu odrađivalo kroz nekoliko sjednica, protegnutim na nekoliko mjeseci, sada se želi »stisnuti« u svega – nekoliko sati.
Ako Končar kupi 3. maj, Brodotrogir i Kraljevicu moguće je objedinjavanje dijela službi ovih triju brodogradilišta
Naznake su da bi ovo deveteročlano tijelo u kojem sjede predstavnici resornih ministarstva gospodarstva i financija, HFP-a, »Jadranbroda«, uprave i tri trećemajska sindikata, trebalo »pročešljati« ponudu novog kupca »3. maja« i odmah izaći sa stavom, kako bi onda Vlada na svojoj današnjoj sjednici donijela i formalnu odluku o nastavku privatizacije riječkog brodogradilišta.
Sluteći što se krije iza napomene o žurnosti današnje sjednice Povjerenstva, predstavnici sindikata najavljuju protivljenje ovom ekspresnom postupku. Povjerenik Sindikata Istre i Kvarnera Vedran Sabljak i glavni povjerenik SMH-a Juraj Šoljić smatraju da je nemoguće u tako kratkom vremenu donijeti relevantan stav o Končarevoj ponudi.
– U ovom trenutku ne raspolažemo ama baš nikakvim materijalima i podacima iz ponude »Jadranskih ulaganja«. Tu ćemo dokumentaciju dobiti tek na samoj sjednici. Nemoguće je u tih sat ili dva koncipirati bilo kakav stav, tim više što ne znamo ni što stoji u izvješću komisije HFP-a, kazao je jučer Šoljić.
Kao što je poznato, »Jadranska ulaganja« preuzela su plan restrukturiranja Uprave »3. maja«, a u proizvodnom se dijelu baziraju uglavnom na gradnji sofisticiranih tankera.
Obrazlažući to obvezom provođenja kompenzacijskih mjera, najvjerojatnije kroz fizičko rušenje trećeg navoza, direktor »Jadranskih ulaganja« Nenad Končar spomenuo je i mogućnost korištenja postojećih kapaciteta metalurške obrade za izradu, primjerice, stupova za vjetroelektrane. Na tom tragu se može promatrati i prekjučerašnji otkup »ulaznice« na natječaju za gradnju novih naftnih spremnika Janafa u Omišlju.
S obzirom da se Končar pojavljuje i kao kupac Brodotrogira i »Kraljevice« moguće je i objedinjavanje dijela službi ovih triju brodogradilišta, među kojima je »3. maj« najveći i najjači, ali istovremeno i najjeftiniji za Končara.