Žrtva lopova, a potom i gradskog prijevoznika

Ukrali mu pokaznu, a novu u Autotroleju dobio tek kada su se za priču zainteresirali novinari

Marinko Glavan

Iako je predočio zapisnik policije o provali u klub i krađi povlaštene karte, u Autotroleju su kadetu NK »Pomorac« odbili dati »pokaznu« s obrazloženjem da se njegovom kartom možda sada koristi netko drugi



RIJEKA Kada je Leu Dervišiju, kadetu NK »Pomorac«, prije mjesec dana, za vrijeme treninga, iz svlačionice ukraden novčanik s godišnjom pokaznom kartom, na koju kao dijete hrvatskog ratnog vojnog invalida ima pravo, njegov otac Đevad mislio je kako će izrada nove biti tek puka formalnost. Dolaskom u šalter salu »Autotroleja« na Jelačićevom trgu uvjerio se u posve suprotno. 


 Neumoljivi službenici


– Djelatnica na šalteru, a kasnije i još jedan djelatnik »Autotroleja« naprosto su mi rekli da ne mogu izraditi novu kartu, s obrazloženjem da se sad kartom mog sina možda koristi netko drugi.



Zanimljivija od odgovora »Autotroleja« možda je koincidencija da je, niti sat vremena nakon našeg upita, Đevad Derviši primio poziv iz »Autotroleja«, odakle mu je poručeno kako je »sve riješeno« te da može doći izraditi novu kartu za sina.




– Nevjerojatno, mjesec dana nisu mogli izdati novu kartu, a sad odjednom mogu. Prihvaćam ispriku »Autotroleja«, ali mi i dalje nije jasno zašto je trebalo toliko vremena da se riješi nešto što se moglo riješiti odmah, bez cijele ove gužve, zaključuje Derviši.



Nije pomoglo ni to što sam im pokazao zapisnik policije koji potvrđuje da je za vrijeme treninga kadeta »Pomorca« provaljeno u klupske prostorije te su svim igračima pokradeni novčanici, dokumenti, mobiteli i ostale vrijedne stvari. Osim toga, »Autotrolej« ima kontrolore u autobusima, a svaka je karta označena brojem pa sam im predložio da ukradenu kartu jednostavno ponište i mom sinu izrade novu. Na sve to potpuno su se oglušili i rekli mi da novu kartu ne mogu dobiti, kaže Derviši, nekadašnji izviđač 111. brigade HV-a, koji je do nedavnog umirovljenja radio kao ribar. 


Odbijanje službenika »Autotroleja« da njegovu sinu izdaju novu kartu dovelo ga je, kaže, u nezavidnu situaciju jer mu kao »friškom« umirovljeniku koji još nije ni primio prvu mirovinu, nije nimalo jednostavno već mjesec dana svakodnevno sinu plaćati kartu od Turnića do Kostrene i natrag. 


– S druge strane, ne mogu i ne želim mu uskratiti odlaske na trening zbog samovolje nekog službenika koji je mimo svih zakona i zdrave logike jednostavno odlučio nekome uskratiti ono na što ima potpuno pravo. Da stvar bude gora, moj je sin jednom izgubio kartu i tad su mu bez problema izradili novu. Sad kad mu je ukradena, ne može dobiti novu. Da ju je opet izgubio, ne bih riječ rekao jer bi tad sam bio kriv, ali ovdje je riječ o provali za koju dijete sigurno nije krivo, kaže Derviši.   


Posebni uvjeti


»Autotrolej« je odlukom o neizdavanju nove karte oštetio ne samo njegovu obitelj, smatra, već i proračun Grada Rijeke iz kojeg se gradskom prijevozniku uredno isplaćuje cijena godišnje karte njegova sina Lea. 


– To znači da građani Rijeke plaćaju »Autotroleju« za nešto što se ne može koristiti. Zanima me je li »Autotrolej«, kada je već odlučeno da neće izdati novu kartu, vratio taj novac Gradu, pita se Derviši, uz zaključak kako ne traži ništa na dar, već samo ono što njegovoj obitelji pripada. 


Odgovor na njegovo pitanje, kao i objašnjenje cijelog slučaja potražili smo u »Autotroleju«, gdje ističu kako za godišnju povlaštenu kartu vrijede posebni uvjeti te se takva karta u slučaju gubitka može ponovo izdati samo jedanput. »S obzirom na to da smo dobili potvrdu od MUP-a da je karta ukradena, izdan je novi duplikat karte, budući da je korisnik već jednom izgubio kartu. Ispričavamo se što korisnik nije mogao istog trenutka dobiti novu kartu, jer smo morali zadovoljiti sve potrebne propise s obzirom na to da je riječ, kako smo već naveli, o posebnoj povlaštenoj karti«, stoji u odgovoru »Autotroleja«.