Naličje sezone

Trgovci jedini zadovoljni: Turisti umjesto na kupanje u šoping

Edita Burburan

Trgovački centri opremljeni po ugledu na svoje »strane rođake« raznim sadržajima od trgovine, restorana pa i kinodvorana zaista mogu biti prostor gdje se kvalitetno i zabavno može provesti i nekoliko ugodnih sati bez kišobrana i gacanja po mokrim ulicama



RIJEKA » Kišno ljeto možda nije najidealnije za očekivani ljetni provod i uživanje u suncu i moru, ali dok se sunce sakrilo za turističke djelatnike, u trgovačkim centrima sve vrvi od stranih turista.


  Ljetovanje za svakog predstavlja opuštanje i bezbrižnost, a to donosi i onaj dobar osjećaj kad su svi spremni i na veću potrošnju. Trgovački centri opremljeni po ugledu na svoje »strane rođake« raznim sadržajima od trgovine, restorana pa i kinodvorana, zaista mogu biti prostor gdje se kvalitetno i zabavno može provesti i nekoliko ugodnih sati bez nošenja kišobrana i gacanja po mokrim ulicama.



  Jean Martinis (Danska): Prvi smo put ovdje u Hrvatskoj. Odsjeli smo u Opatiji i jako smo zadovoljni. Nije nam problem što su kišni dani zaredali, uspijemo se i okupati kad se oblaci razgrnu, a kad je kao danas sasvim sigurno da će kiša odemo u shopping. Svi uživamo u shoppingu, eto ovdje smo u ZTC-u već drugi put. Svatko kupuje ponešto, bude tu svašta i sitnica i onih skupljih stvari. Jučer smo se također lijepo zabavili za vrijeme brodskog izleta Kvarnerom, imali smo sjajnog vodiča koji nam je sve pokazao. Eto, zaista uživamo u vašem kraju na mnogo načina!  Diru Rahman i Naim Khan (Italija): Stigli smo jučer i odsjeli smo u Lovranu. Ovdje smo prvi put i zaista je odlično. Evo, u New Yorkeru smo kupili neke odjevne sitnice koje su u usporedbi s cijenama u Italiji puno povoljnije. Primijetili smo da su cijene niže i u drugim trgovinama, primjerice H&M. Inače, jako smo zadovoljni posjetom vašoj zemlji, smještaj je odličan i povoljan, a jučer smo sjajno večerali za vrlo povoljnu cijenu u jednom riječkom pubu u centru grada.  Mia, Mikael i Max Faltskog (Švedska): Nismo prvi put u vašoj zemlji, već smo proputovali veći dio vaše lijepe obale. Bili smo u Splitu, Novalji, a u Opatiji smo prvi put. Ne smeta nas što je kiša, volimo prošetati i provoditi vrijeme ne samo na plaži. Ovdje u Toweru je zaista raznolika ponuda i velik je centar. Naravno, svatko gleda ono što ga zanima, ali svi se složimo kad su sportski brendovi u pitanju!  Pauline, Zoe, Boris, Lanken (Francuska): Došli smo s grupom i smjestili smo se u jednom riječkom hostelu.  Vrlo nam je lijepo i ne smeta nam što pada kiša. Obilazimo trgovine iako nemamo baš veliki džeparac, ali za neku sitnicu uvijek se nađe. Naravno, najviše nam oko zapne za odjeću!




  Osim toga turisti ih vole, prepoznatljivi su im i u njima se osjećaju ugodno.


Poznati brendovi


Slijedom tih očekivanja posjetili smo u ranim popodnevnim satima dva najveća riječka trgovačka centra, Tower i ZTC i baš kao što su nam navjestili iz njihovih uprava, hodnici su uglavnom bili popunjeni stranim kupcima. Unatoč tome što zapravo dolaze bez konkretne ideje ili potrebe, turisti u ophodnji brojnih trgovina ne odolijevaju neplaniranoj kupovini, pa smo gotovo sve zatekli s nekom sitnicom. Dok se mlađa populacija zaustavlja najradije ispred trgovina odjećom, ima ih i koji gledaju tehniku, mobitele, tablete i što je sasvim prikladno kozmetiku, sportsku odjeću i obuću. Zanimljivo je što se uglavnom odlučuju za njima poznate brendove, kao što su H&M i New Yorker, za koje kažu da su cjenovno povoljniji nego li u njihovim zemljama. Ovo dakako može biti korisna informacija i za domaćeg kupca, koji eventualno razmišlja o kupovini u inozemstvu.


  Svi turisti koje smo zatekli u kišnom šopingu nisu bili nimalo nezadovoljni lošim vremenom, dapače vrlo su susretljivo govorili o svom boravku na Kvarneru i isticali ljubaznost i susretljivost domaćina, kao i vrlo pristupačne cijene od šopinga, restorana pa i smještaja.


Porast prometa


A porast prometa i posjećenosti potvrdili su nam i prvi ljudi najpoznatijih riječkih trgovačkih centara.


  – Da, zaista smo osjetili porast prometa i posjećenosti proteklih tjedana, ali to prvenstveno vežemo za na žalost loše vrijeme, a ne za porast turista koji su gosti u našoj zemlji – kaže Ivana Brnabić, voditeljica Zapadnog trgovačkog centra.


  Saša Brusić, zamjenik direktorice u Tower centru Rijeka ističe:


  – Tower Center Rijeka je mjesto koje turisti rado posjećuju pa za ljetnih mjeseci uvijek bilježimo jaču posjećenost. Razlog tomu je sigurno i marketinška kampanja tijekom ljetnih mjeseci koja cilja upravo na strane turiste u našoj i Istarskoj županiji. Tako ovog ljeta radi zaista puno kišnih dana bilježimo izvrsnu posjećenost, jer turisti u Tower Centru mogu provesti zaista puno vremena uz mnoge sadržaje bilo da je riječ o šopingu u trgovinama, ugostiteljskoj ponudi ili zabavi koje Tower Center nudi na svojih pet katova. Turisti iz zapadne Europe navikli su na takve centre koja su kod njih često mjesta gdje cijele obitelji provode svoje slobodno vrijeme.