Strategija razvoja Rijeke do 2020.

Strategija razvoja Rijeke: Početak izgradnje Zapadnog lučkog terminala – realizacija prvog strateškog cilja

Damir Cupać

Opravdana izrada Strategije razvoja – s jučerašnjeg kolegija * Foto: R. BRMALJ

Opravdana izrada Strategije razvoja – s jučerašnjeg kolegija * Foto: R. BRMALJ

Grad Rijeka u 2014. godini poduzeo i dovršio sve potrebne aktivnosti koje su u njegovoj nadležnosti, vezane uz pripremu projekta državne ceste D-403



RIJEKA » Gradonačelnik Vojko Obersnel zadovoljan je realizacijom Strategije razvoja Grada Rijeke do 2020. godine. Podsjetio je da je njezinu izradu, iako to nije bila obveza na razini gradova, inicirao jer je smatrao da je potrebno pokrenuti proces strateškog planiranja radi pripreme dokumenta koji će biti podloga i za prijavu projekata na EU-fondove. 


  – Također, Europska unija je izradila svoju strategiju Europa 2020 za razdoblje 2014.-2020. godine koje odgovara razdoblju financiranja projekata i programa. Smatrao sam, a danas sam još uvjereniji u tome, da je potrebno napraviti strateški dokument na razini grada za navedeno razdoblje upravo zato što je razdoblje od četiri godine prekratko za realizaciju velikih infrastrukturnih projekata.


U proteklom razdoblju, tijekom 2013. godine i 2014. godine, predstavnici Grada Rijeke sudjelovali su u izradi strateških materijala na državnoj, županijskoj i lokalnoj razini, te u suradnji s javnim i privatnim sektorom. Kod tih procesa planiranja veliku je olakšicu predstavljala činjenica da Grad Rijeka ima svoju Strategiju.




Time je osigurana vertikalna i horizontalna povezanost strateških ciljeva i projekata na svim razinama. Stoga smatram da je Grad Rijeka dao veliki doprinos sinkronizaciji ciljeva i projekata na široj razini, ocijenio je Obersnel. 


 Urbana aglomeracija


– Zakon o regionalnom razvoju stupio je na snagu 1. siječnja 2015. godine i njime je određena nova kategorija – urbana aglomeracija za četiri najveća grada u Republici Hrvatskoj – Zagreb, Split, Rijeku i Osijek. Grad Rijeka, kao središte Urbane aglomeracije Rijeka, ima obvezu pokrenuti izradu Strategije razvoja urbanog područja. U tijeku je priprema metodoloških smjernica za izradu kojima se vrlo precizno definira sadržaj, a posebno obuhvat potrebnih statističkih i drugih podataka.



Grad Rijeka je razvio sustav za provedbu i praćenje Strategije tako da su definirane odgovorne osobe i timovi po strateškim ciljevima uz pojedinačnu odgovornost pročelnika za realizaciju određenih projekata i programa. Odgovorne osobe za strateške ciljeve su Vojko Obersnel za Strateški cilj 1.– Globalno pozicionirati Rijeku razvojem Riječkoga prometnog pravca, Miroslav Matešić za Strateški cilj 2. – Na temeljima društva znanja i novih tehnologija razviti konkurentno gospodarstvo i Marko Filipović za Strateški cilj 3. – Osigurati dostojanstvo svih građana jačanjem socijalne uključenosti i razvojem projekata od zajedničkog interesa.



Treba napomenuti da se taj dokument temelji na SWOT-analizi, a što je metodologija koju je primijenio i Grad Rijeka u svojoj Strategiji čime se potvrđuje i ispravnost odluke o primjeni općeprihvaćene metodologije. Predstavnici Grada Rijeke sudjeluju i u izradi Strategije razvoja Primorsko-goranske županije za razdoblje 2015.–2020. godine, a koja se planira usvojiti u rujnu 2015. godine.


S obzirom na procese izrade strateških dokumenata na razini Primorsko-goranske županije i Urbane aglomeracije Rijeka, sa zadovoljstvom moram konstatirati da je Grad Rijeka pravodobno poduzeo sve potrebne aktivnosti za pripremu Strategije, ocijenio je Obersnel. 


  Strateški cilj 1. vrlo je ambiciozno postavljen u Strategiji razvoja Grada Rijeke za razdoblje 2014.-2020. godine., ali radi se o strateškom cilju za koji je najviše osiguranih sredstava putem EU-fondova vezanih za izgradnju i rekonstrukciju prometne infrastrukture na riječkom području. 


 Rast lučkog prometa


– Iako bismo željeli da se pojedini prometni projekti brže realiziraju, a pogotovo kad je u pitanju željeznička infrastruktura, moramo biti svjesni da se radi o projektima koji zahtijevaju složenu pripremu pogotovo u imovinsko-pravnom dijelu. Iznimno sam zadovoljan početkom izgradnje 1. faze Zapadnog lučkog terminala, a što predstavlja realizaciju dugogodišnjih priprema unutar nadležnih državnih tijela.


S tim u vezi, Grad Rijeka je u 2014. godini poduzeo i dovršio sve potrebne aktivnosti koje su njegovoj nadležnosti, a vezane su uz pripremu projekta državne ceste D-403. Ta je prometnica iznimno važna vertikalna poveznica budućeg Zapadnog lučkog terminala s autocestom. Vjerujem da ćemo i u nastavku, u suradnji s Hrvatskim cestama i Lučkom upravom Rijeka usklađivati dinamiku ovih projekata koji su međusobno povezani. Konačni cilj ovih projekata je rast prometa u riječkoj luci. Upravo podaci pokazuju da je u prvih pet mjeseci 2014. godine u Luci Rijeka d.d. zabilježen rast promet od 17 posto u odnosu na isto razdoblje 2013. godine, izdvojio je jedan primjer iz prvoga strateškog cilja Obersnel.