Prometne gužve nastavljaju se i nakon otvaranja prometnice na Senjskom pristaništu, a zbog stupića u Zagrebačkoj i Verdijevoj ulici vatrogasci i hitna ne mogu prići zgradama, žale se u MO Luka
Problemi u prometu s kojima se svakodnevno suočavaju stanari najvećim su dijelom rezultat donošenja odluka bez konzultacija s ljudima koji tamo žive, smatra predsjednik MO Luka Saša Pavlović.
– Tako je i s novom prometnom regulacijom koja podsjeća na priču o Masleničkom mostu. Da je Jure Radić prije gradnje išta pitao tamošnje stanovnike, oni bi mu vjerojatno objasnili da su udari bure baš na tom mjestu najjači i da mostu tamo nije mjesto. Ovako smo svi skupa platili most koji je više zatvoren nego otvoren. Tako ni nas, stanare ulica oko Tržnice, nitko nije ništa pitao pa je tri milijuna kuna bačeno u vjetar, kaže Pavlović.
– Ulica je otvorena, no i dalje se stvaraju gužve na njenom spoju s Demetrovom, kao i na izlazu iz Wenzelove, što i dalje predstavlja potencijalnu opasnost u slučaju potrebe za intervencijom hitnih službi, a nova je ulica pretvorena u divlje parkiralište jer još nije počela naplata parkinga pa se parkira tko gdje stigne. Prometni redari s kojima smo razgovarali kažu da oni nemaju nikakve ingerencije u toj ulici jer ona je službeno i dalje dio zatvorenog lučkog područja. Njezinim otvaranjem djelomično je olakšan promet vozilima oko tržnice, ali Lučka uprava i Grad time su zapravo priznali da je čitav taj tri milijuna kuna vrijedan projekt, plaćen novcem građana – promašaj, kao što smo od početka tvrdili.
Uvođenje reda
Članica Vijeća MO Mirjana Karabaić smatra kako se cijela stvar mogla znatno jeftinije i učinkovitije riješiti jednostavnim uvođenjem reda u promet oko tržnice, uz nekoliko sitnih intervencija koje bi život stanara učinile lakšim i sigurnijim.
U Mjesnom odboru Luka pitaju se i što se desilo s javnim WC-om koji je gradska vlast seljakala po ulicama oko Tržnice, da bi nakon nekoliko poplava, kada se more diglo zbog plime – nestao.
– I taj smo WC svi skupa platili, koliko se sjećam, oko 700 tisuća kuna, a sada ga nema. Za nas stanare to je velik problem jer zbog nepostojanja javnog WC-a ljudi vrše nuždu u našim portunima, upozorila je Karabaić, dodajući kako je i ovo pitanje ostalo bez odgovora iz Grada. Pitanje smo postavili i sami, a pročelnica Gradske uprave za komunalni sustav Irena Miličević odgovorila je kako u zoni tržnice nije moguće utvrditi lokaciju za postavu javnog nužnika koja zadovoljava uvjete da ne postoji problem s podizanjem razine mora i s odvodnjom te da se za postavu može pribaviti suglasnost Konzervatorskog odjela u Rijeci. Stoga se rješenje pokušava naći uređenjem prostora u postojećim objektima.
– Bilo bi pošteno da Grad i Lučka uprava, kad su već potrošili naš novac, priznaju pogrešku i vrate dvosmjerni promet u Rivu Boduli, što je jedino adekvatno rješenje. Paralelno su uz to trebali osigurati nadzor Prometnog redarstva i Policije i to cijeli dan, a ne kao sada, samo u radno vrijeme Tržnice. Teško je ipak očekivati da će izmijeniti projekt, baš kao što se godinama oglušuju na naša upozorenja da stupići koje je Grad postavio u Verdijevoj i Zagrebačkoj onemogućuju prolaz interventnim vozilima. S druge strane, jednako dugo od njih tražimo da se pred portune zgrada u Zagrebačkoj, gdje su kombi vozila koja ne služe za dostavu nego su zapravo pokretna skladišta, redovito parkirana na parkirna mjesta za osobne automobile na način da se popnu na nogostup i blokiraju ulazna vrata zgrada. To su dva vrlo ozbiljna problema, posebno u slučaju požara ili potrebe za intervencijom hitne pomoći, koje ne mogu prići zgradama, a mi sami ne možemo ući u svoje portune. Grad uporno odbija napraviti bilo kakav ustupak stanarima, dok je, za ilustraciju, pojedinim ugostiteljskim objektima i trgovinama u istoj toj ulici dopušteno postavljanje stupića ispred ulaza, upozorava Karabaić.
Rušenje stupića
O problemu stupića u Zagrebačkoj i Verdijevoj koji prema tvrdnjama stanara onemogućavaju prilaz hitnim službama, iz Grada poručuju kako to naprosto nije točno jer je prolaz moguć, pa makar i – rušenjem samih stupića.
– Na zapadnom dijelu Verdijeva i Zagrebačka pregrađene su stupićima na spoju s prostorom tržnice tako da zapravo predstavljaju dva »slijepa« rukavca, što znači da se u njih vozilom može ući iz ulice Riva Boduli, odnosno izaći iz njih na isti način preko Rive Boduli. Jedino su na zapadnom dijelu Zagrebačke i Verdijeve postavljeni fiksni stupići. Na istočnom dijelu Verdijeve i Zagrebačke situacija je malo drugačija: Verdijeva je na tome dijelu uređena kao pješačka površina i ona je na spoju s Wenzelovom pregrađena demontažnim stupićima, a Zagrebačka je slobodna za promet sve do tržnice, gdje je promet dalje dozvoljen samo za stanare, a ostali promet skreće ulijevo u Matačićevu koja se dalje spaja na Demetrovu. Takvo stanje funkcionira već godinama i od strane stanara, odnosno Mjesnog odbora nismo imali bitnijih primjedbi. Treba napomenuti i to da vatrogasna vozila, u slučaju hitne intervencije, imaju praksu da ulaze u zaštićenu pješačku zonu na način da naprosto zgaze stupiće koji su tamo postavljeni, ili da ih odstrane alatom za brze intervencije koji imaju sa sobom, stoji u dopisu Gradske uprave.