Izgradnja pruge na dionici Škrljevo – Rijeka – Jurdani

Projekt od 300 milijuna eura: Studija potvrdila opravdanost izgradnje drugog kolosjeka pruge kroz Rijeku

Hina

Ilustracija / Foto S. JEŽINA

Ilustracija / Foto S. JEŽINA

Izrada projektne dokumentacije te ishođenje svih dozvola planirano je u razdoblju od 2015. do 2020. godine, nakon čega su planirani radovi u trajanju od četiri godine



RIJEKA – Rezultati prethodne studije izvodljivosti opravdavaju izgradnju drugog kolosjeka željezničke pruge na dionici Škrljevo – Rijeka – Jurdani, dugačkoj oko 27 kilometara, a cijeli projekt stajao bi oko 300 milijuna eura, zaključak je sažetka studije okvirnih mogućnosti izgradnje drugog kolosjeka na toj dionici.


Taj je sažetak u četvrtak objavljen na internetskim stranicama grada Rijeke. Naručitelj su Hrvatske željeznice, a grad Rijeka, kao i Primorsko-goranska županija, sudjelovali su u projektnoj koordinaciji koja je pratila proces izrade.


Studija je, kako se navodi, prvi dio dokumentacije koja je neophodna za realizaciju projekta izgradnje drugog kolosijeka postojeće željezničke pruge kroz grad Rijeku, na dionici od Škrljeva do Jurdana.Studija je dovršena u listopadu prošle godine te se nastavljaju aktivnosti na izradi projektne dokumentacije koja je potrebna za ishođenje dozvola.

Tako će se izrada idejnih i glavnih projekata u veljači ove godine godine kandidirati za sufinanciranje EU fondu pod nazivom CEF (Connecting Europe Facility), a očekuje se da će se odobriti nepovratna sredstva s udjelom od 85 posto vrijednosti projekta.




Izrada projektne dokumentacije te ishođenje svih dozvola planirano je u razdoblju od 2015. do 2020. godine, nakon čega su planirani radovi u trajanju od četiri godine, navodi se uz ostalo u sažetku studije.


Ukupna vrijednost projekta je 300 milijuna eura, od čega se 9 milijuna eura planira za izradu tehničke dokumentacije i rješavanje imovinsko-pravnih odnosa.


Prema sažetku studije, tim se projektom najbolje odgovara potrebama luke u riječkom, sušačkom i bakarskom lučkom bazenu u teretnom promet, kao i potrebama u riječkom gradskom i prigradskom putničkom prijevozu.


Ciljevi projekta su povećanje propusne moći pruge, modernizacija postojećeg kolosijeka, izgradnja drugog kolosijeka, uz postojeći, bez promjene trase, izgradnja novih stajališta za prigradski promet, rekonstrukcije kolodvora uz produljenja i povećanja broja kolosijeka, povećanje teretnog i putničkog željezničkog prometa , stvaranje prigradskog putničkog prometa , itd. (Hina)