Iznevjerena očekivanja na Molo Longu

Poduzetnik Zoran Maržić napušta riječki Putnički terminal: od Lučke uprave traži 10 milijuna kuna za naknadu štete

Robert Frank

Istodobno ravnatelj Lučke uprave Bojan Hlača najavljuje prisilnu naplatu koncesijskog duga za 2011. koji otprilike iznosi 1,5 milijuna kuna, te najavljuje mogućnost raskida ugovora



Maržićeva Dulcis Vita s Lučkom upravom Ugovor o koncesiji potpisala je u srpnju 2008. godine na iznos od 126 tisuća eura godišnje i 1,05 posto ostvarenog prometa. Lučkoj upravi koncesija je plaćena do kraja 2010. Tvrtka Dulcis Vita je bila jedina na natječaju, čak je jedina i otkupila natječajnu dokumentaciju nakon brojnih oglašavanja natječaja iz čega se može zaključiti kako je vladala opća nezainteresiranost za Terminal. Da bi dobili 20 godišnju koncesiju, iz Dulcis Vita kažu da su po ugovoru morali uložiti 9,3 milijuna kuna s PDV-om. 


Ravnatelj Lučke uprave Bojan Hlača kazao nam je da se prema Dulcis Viti Zorana Maržića krenulo s prisilnom naplatom koncesijskog duga koji otprilike iznosi 1,5 milijuna kuna. Upravo zbog duga i neizvršenja obveza koncesionara Hlača najavljuje i mogućnost raskida ugovora te raspisivanje novog natječaja. Oko novonastale situacije s putničkim terminalom ravnatelj Lučke uprave, međutim, ne prepoznaje nikakav oblik odgovornosti ni Lučke uprave ni sebe osobno. 


– Koncesija se dobiva na osnovu natječaja s jasno definiranim pravilima igre. U ugovoru se nitko ne obvezuje na dovođenje kruzera, rekao je Hlača.


  Maržićeva Dulcis Vita uredila je Terminal po visokim dizajnerskim i tehničkim standardima: otvorena su dva restorana, velika priprema hrane za catering putnicima, klub, caffe bar, punkt za prodaju karata, garderobu, fast food, mjenjačnicu, dvije rent a car poslovnice, kiosk i sve stavili u funkciju.    – Za kratko vrijeme od samo godine dana, svi su zbog izostanka putnika, osim Jadrolinije i jedne rent a car agencije, otkazali vrlo povoljne potkoncesijske ugovore. Čak je i banka otkazala bankomat zbog najslabijeg prometa u Hrvatskoj! Preživio je samo naš klub Terminal zbog kojeg ni u snu ne bismo otvarali putnički terminal. To nije naš posao, naš posao su hrana i putnici kojih nema i neće ih ni biti. U takozvanoj putničkoj luci putuju samo dva katamarana koji su puni samo ljeti, a zimi prazni ili poluprazni i koji su u 2011. godini ostvarili identičan promet kao i godinu prije, dok je svugdje zabilježen rast zbog odlične i duge sezone. Kruzera u Rijeci nema i neće ih ni biti, smatra Maržić. 


Cijelu priču pročitajte u tiskanom izdanju Novog lista u sijedu, 4. siječnja 2012.