Prva faza počinje idući tjedan

Počinje rekonstrukcija čvora Orehovica: Za šest mjeseci otvaranje izlaza prema Trsatu

Darko Pajić

Foto Damir Škomrlj

Foto Damir Škomrlj

Vozila koja dolaze iz smjera Opatije, odmah nakon izlaska iz tunela Trsat preko novog izlaza »Rijeka centar« i »Rijeka istok« moći će skrenuti desno te se spojiti na cestu koja vodi prema Kačjaku i Trsatu ili prema Orehovici i Banskim vratima



RIJEKA » Prva od ukupno tri faze izgradnje novog čvora Orehovica trebala bi započeti idućeg tjedna, a riječ je o uređenju izlazne rampe za sva vozila koja obilaznicom dolaze iz smjera Opatije, te će odmah nakon izlaza iz tunela Trsat preko novog izlaza »Rijeka centar« i »Rijeka istok« moći skrenuti desno te se spojiti na državnu cestu koja vodi prema Kačjaku i Trsatu ili prema Orehovici i Banskim vratima na drugoj strani.


Hrvatske ceste su nakon provedenog natječaja za izbor izvođača radova sklopile ugovor s tvrtkom GP Krk za prvu fazu rekonstrukcije čvora Orehovica, a vrijednost radova je 2,88 milijuna kuna bez PDV-a. Ugovoreni rok izgradnje je šest mjeseci od datuma uvođenja GP Krka u posao. To znači da bi izlazna rampa na Orehovici mogla biti u funkciji početkom listopada ukoliko se posao obavi u predviđenom roku, a predviđena je izgradnja ukupno 650 metara duge spojne ceste od obilaznice do državne ceste na Kačjaku.


  Svojevrsna uvertira početku realizacije projekta bit će sutrašnji sastanak predstavnika Grada Rijeke, Hrvatskih autocesta – Naplata i održavanje (HAC ONC), Autoceste Rijeka – Zagreb, GP Krka, nadzora i policije, a tema će biti odobravanje suglasnosti za izvođenje radova, koju treba izdati HAC ONC, te odobravanje suglasnosti na projekt privremene regulacije prometa u razdoblju izgradnje. Prva suglasnost je formalne prirode, jer je HAC ONC, odnosno ARZ, započeo pripremu dokumentacije u projektu čiji su investitor Hrvatske ceste. Druga suglasnost je važna zbog regulacije prometa, odnosno usuglašavanja rješenja, koje neće nepotrebno i predugo ograničavati propusnost riječke obilaznice, pogotovo ne u razdoblju predstojeće turističke sezone. Kako neslužbeno doznajemo, u igri je više varijanti prometnog rješenja, te je predloženo kako će u određenom razdoblju biti neophodno ukidanje jednog prometnog traka u tunelu Trsat na južnom kolniku, odnosno za smjer kretanja od Opatije prema Zagrebu. Kroz tunel Trsat promet bi se odvijao samo preticajnim trakom, a nakon sutrašnjeg sastanka bit će poznato i razdoblje u kojem se predviđa ovakvo limitiranje propusnosti u tunelu Trsat.




  Određene dvojbe postoje i kad je riječ o sigurnosti prometa, odnosno preglednosti na čvoru Orehovica, jer će nakon izgradnje izlazne rampe prema Kačjaku i Trsatu, sva vozila nakon prolaska kroz tunel Trsat imati opciju dva desna skretanja, prvog prema Zagrebu, a drugog prema Trsatu, pored čega će treća opcija biti nastavak vožnje u smjeru čvora Draga. No, značajna će biti i korist, pogotovo u kontekstu boljeg povezivanja područja Gornje Vežice i Trsata s riječkom obilaznicom, a tu je bitno naglasiti ostvarivanje direktnog cestovnog spoja Sveučiličnog kampusa na Trsatu, te postojećeg i budućeg kompleksa bolnice na istoj lokaciji.


  U projektu rekonstrukcije čvora Orehovica predviđene su još dvije faze. Druga faza predviđa izgradnju nove izlazne rampe za sva vozila koja dolaze do Orehovice iz smjera čvora Čavle (Zagreba) te nastavljaju put prema centru Rijeke, odnosno izgradnje nove ulazne rampe za sva vozila iz smjera centra grada (Ulica Franje Račkog), koja bi se preko nove rampe mogla uključiti na obilaznicu i nastaviti put prema tunelu Trsat i dalje prema Škurinju. Treća faza ujedno je i najskuplja i najsloženija, jer se predviđa izgradnja nadvožnjaka preko osi obilaznice kako bi se ostvarila prometna veza za sva vozila koja iz centra grada preko Banskih vrata dolaze do Orehovice te se preko nadvožnjaka mogu uključiti na obilaznicu i nastaviti putovanje u smjeru Grobnika, odnosno Zagreba. Zasad je ugovorena prva faza projekta, dok se za drugu fazu potpisivanje ugovora o gradnji očekuje krajem ove godine.