Na pitanje hoće li nabavka novih autobusa donijeti i nove cijene putnih karata, Smojver je odgovorio kako u Autotroleju »ne razmišljaju o povećanju cijena«. Ali ni o njihovom smanjenju, s obzirom na uštede
RIJEKA Deset novih autobusa i dva minibusa Autotroleja pogonjenih stlačenim prirodnim plinom počeli su prometovati na gradskim linijama u Rijeci. Prepoznatljivi, svijetloplavi autobusi sa zelenim naljepnicama prve su putnike prevozili na linijama 1, 4 i 7a, dok su jednakim tonovima obojeni minibusevi počeli s prometovanjem na novoj liniji 100, takozvanoj zelenoj liniji po najužem središtu grada.
– Eksploatacijom ovih vozila emisija ugljičnog dioksida u Rijeci bit će smanjena za 250 tona godišnje. Istodobno, troškovi goriva bit će za oko trećinu niži u odnosu na klasične gradske autobuse pogonjene diesel gorivom, kazao je Obersnel, koji je najavio da će vozila na prirodni plin ubuduće nabavljati ne samo Autotrolej, već i ostala gradska komunalna društva, u prvom redu Čistoća.
– Pored toga, barem dio postojećeg voznog parka komunalnih društava bit će preinačen za vožnju na prirodni plin, rekao je gradonačelnik.
Puštanjem u promet autobusa na plin i otvaranjem punionice stlačenog prirodnog plina Rijeka se, prema riječima direktora Autotroleja Željka Smojvera, upisala na svjetsku kartu ekološki osviještenih gradova.
Punionicu plina predstavio je direktor Energa Sanjin Kirigin, kazavši kako će za punjenje spremnika autobusa zapremine 350 litara biti potrebno između 10 i 12 minuta, a punjenje spremnika prirodnim plinom na njoj bit će omogućeno svim zainteresiranim korisnicima.
– Time se mijenja i autokarta Hrvatske, a znači i prekretnicu za Energo koji se ovim okreće i ka automobilskom tržištu, rekao je Kirigin, koji je izrazio uvjerenje da će s otvaranjem punionice građani i poduzetnici svoja vozila početi opremati sustavima za korištenje prirodnog plina kao znatno jeftinijeg goriva.
– Autobusi na plin značit će manje emisije štetnih plinova i čestica, te tako pored standarda javnog prijevoza poboljšati i standard života u Rijeci općenito, istaknuo je Smojver.
Na upit novinara o konkretnim uštedama nije htio govoriti o apsolutnom iznosu uštede na eksploataciji autobusa na plin u odnosu na dizelske, ali je kazao da će troškovi goriva biti znatno niži.
– Trošak goriva po prijeđenom kilometru kod dizelskih autobusa iznosi tri kune i 40 lipa po kilometru, dok je trošak goriva autobusa na plin iznosi svega dvije kune i deset lipa po kilometru.
Na pitanje hoće li nabavka novih autobusa donijeti i nove cijene putnih karata, Smojver je odgovorio kako u Autotroleju »ne razmišljaju o povećanju cijena«.
Znači li to da razmišljaju o njihovom smanjenju, posebno s obzirom na najavljene uštede, zanimalo nas je, ali je Smojver odgovorio samo da bi to možda bilo »moguće u sklopu nekog drugog projekta«.