Najranije u prosincu

Odgođeno otvorenje izlaza na čvoru Orehovica: Ograničenje u tunelu Trsat bit će 50 km/h

Darko Pajić

Snimio Marko GRACIN

Snimio Marko GRACIN

Nakon izlaska iz tunela vozačima će biti ponuđena opcija desnog skretanja preko izdvojenog traka do novog lokalnog izlaza i tu će ograničenje iznositi 30 kilometara na sat



Na pitanje kada će biti otvoren lokalni izlaz na čvoru Orehovica još uvijek nema odgovora, jer nije zakazan datum tehničkog pregleda, te je sada sasvim izvjesno kako se otvorenje prolongira za prosinac. U Ministarstvu graditeljstva i prostornog uređenja službeno su odgovorili na upit naše redakcije o razlozima zbog kojih još nije zakazan tehnički pregled, iako su isti Hrvatske ceste zatražile 10. studenog. 



Najvažnije  postići maksimalnu sigurnost svih  u prometu


– Ključno je pridržavati se propisanog ograničenja brzine. Nažalost, riječkom obilaznicom se nerijetko vozi iznad dopuštenih brzina i tu je potrebno raditi na edukaciji i kulturi vožnje. Moguće je i stvaranje kolona vozila u tunelu Trsat zbog smanjenja brzine vozila u kretanju i te će izračune biti potrebno napraviti nakon otvaranja lokalnog izlaza. Iz iskustva mogu reći i da se može pojaviti problem slabog uočavanja prometne signalizacije, dijelom i zbog faktora zaslijepljenosti vozača nakon izlaza iz tunela Trsat. Kod prevelike zaustavne brzine također se povećava rizik od lančanog sudara i tu treba educirati i unaprijed upozoriti sve sudionike u prometu. Bilo bi svakako lakše da je tunel Trsat širi i da se izlazna traka može postaviti i u dijelu tunela. No, to iziskuje veću rekonstrukciju tunela, a bojim se da takva rekonstrukcija sada nije moguća. Moguće je i uvođenje dodatne prometne signalizacije i to ćemo naložiti ukoliko bude potrebno. Svakako smatram da je potreban i dodatni kontinuirani nadzor prometne policije, najbolje putem kamera, kako bi se kontrolom brzine i dodatnim mjerama navelo vozače na poštivanje prometnih propisa na čvoru Orehovica, prije svega ograničenja brzine, zaključuje Vonić uz napomenu kako će inspekcijski nadzor riječke obilaznice na čvoru Orehovica sigurno uslijediti nakon otvaranja lokalnog izlaza. Ključno je postići maksimalnu sigurnost svih sudionika u prometu, a najvažniji savjet glasi; u tunelu Trsat treba smanjiti brzinu na vrijeme i u skladu s prometnom signalizacijom. U suprotnom će biti naglog kočenja i zaustavljanja, čime se bitno povećava i rizik od prometnih nezgoda.





– Podnositelj zahtjeva za izdavanje uporabne dozvole za čvor Orehovica nije predao potpuni zahtjev. Stoga je Ministarstvo graditeljstva 20. studenoga uputilo investitoru zaključak kojim se traži da dostavi u roku od 15 dana dokumentaciju koja nedostaje. Ukoliko investitor dopuni zahtjev traženom dokumentacijom, ovo Ministarstvo će zakazati tehnički pregled, a u protivnom će zahtjev odbiti, navodi se u priopćenju Ministarstva graditeljstva. 


Zatražena dodatna dokumentacija


Kako neslužbeno doznajemo, dodatna zatražena dokumentacija zatražena od Hrvatskih cesta odnosi se na geodetski elaborat, koji je neophodan za tehnički pregled. Neovisno o tome kada će dokumentacija dostaviti i kada će lokalni izlaz biti otvoren, izgradnja spojne ceste prema Kačjaku i Banskim vratima u dužini od oko 650 metara je završena, te će novi lokalni izlaz donijeti i novu situaciju u prometu na ovom dijelu riječke obilaznice. Te nove okolnosti u prometu iziskivat će i dodatni oprez za sve vozače, jer će nakon otvaranja lokalnog izlaza, svi sudionici u prometu imati čak tri opcije skretanja odmah po izlasku iz tunela Trsat, prvu prema Kačjaku i Banskim vratima na novom lokalnom izlazu, a odmah zatim i dodatne dvije opcije skretanja prema Zagrebu ili prema čvoru Draga.


Na pitanje hoće li na ovoj lokaciji doista biti dodatnog rizika u prometu u ovom trenutku nije jednostavno odgovoriti, ali je u tom segmentu zanimljivo stručno promišljanje Antuna Vonića, voditelja Sektora inspekcije prometa pri Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture. Vonić naglašava kako će se situacija na ovom dijelu riječke obilaznica pažljivo pratiti i kontrolirati nakon puštanja u promet lokalnog izlaza, što je jedina mogućnost koju Sektor inspekcije ima. Naime, predstavnik inspekcije nije i član Povjerenstva za tehnički pregled, pa je i to razlog zbog kojeg je reakcija moguća tek nakon okončanja tehničkog pregleda i otvaranja bilo koje nove ceste, pa tako i lokalnog izlaza na Orehovici. 


Među najzahtjevnijim cestama 


– Generalno treba reći kako riječka obilaznica spada među najzahtjevnije ceste u Hrvatskoj iz više razloga. Ona na sebe veže promet autoceste, koji ima bitno drugačije karakteristike, propise i dozvoljene brzine, a istovremeno predstavlja gradsku cestu s brojnim objektima i čvorištima. Upravo će novi lokalni izlaz na Orehovici odrediti taj karakter gradske prometnice i svakako će djelomično olakšati protočnost prometa u Rijeci.


Za nas je jedan od najvažnijih kriterija upravo sigurnost prometa. Na to ćemo posebno paziti kad je riječ o lokalnom izlazu na čvoru Orehovica, naglašava Vonić i dodaje kako je predloženo prometno rješenje načelno prihvatljivo. Regulacija prometa nakon otvaranja lokalnog izlaza predviđa ograničenje brzine od 50 kilometara na sat na izlazu iz tunela Trsat za sva vozila koja idu iz smjera Škurinja prema Orehovici. Nakon izlaska iz tunela vozačima će biti ponuđena opcija desnog skretanja preko izdvojene trake do novog lokalnog izlaza i tu će ograničenje iznositi 30 kilometara na sat. Za vozila koja ne skreću prema Kačjaku, odnosno nastavljaju prema Zagrebu ili prema čvoru Draga ograničenje će biti 50 kilometara na sat.