Prolongiranje rokova

Kasni obećana selidba: Čistoća napušta Viševac 30. lipnja

Andrej Petrak

Razlog kašnjenju, objašnjavaju u Čistoći, leži u birokraciji, jer na izdavanje građevinske dozvole čekali su puna dva mjeseca



VIŠKOVO Direktor KD Čistoća Zlatko Štok na tematskoj sjednici Općinskog vijeća Viškova najavio je da će njegovo komunalno društvo do 30. svibnja prestati koristiti brdo smeća znano kao deponij Viševac, ali njegovo obećanje ipak neće biti ispunjeno.


U Čistoći očekuju kako će izgradnja »nulte faze« Marišćine, o čemu ovisi definitivno napuštanje Viševca, biti dovršena tek do 30. lipnja. Razlog kašnjenju, objašnjavaju u Čistoći, leži u birokraciji, jer na izdavanje građevinske dozvole čekali su puna dva mjeseca.   

Rokovi pomaknuti


– Nismo imali sreću s cijelom procedurom i rokovi po kojima smo sve planirali na koncu će biti pomaknuti za mjesec dana. Zahtjev za građevinsku dozvolu predali smo Ministarstvu još u prosincu. U međuvremenu došlo je do promjene Vlade, a bivše Ministarstvo graditeljstva razdijelilo se na dva dijela.



Po otvaranju »nulte faze« Marišćine KD Čistoća organizirat će prijevoz komunalnog otpada alternativnim pravcima kako bi se rasteretila županijska cesta koja prolazi središtem Viškova. Kamioni s otpadom iz istočnog dijela Primorsko-goranske županije kod Bakra će ulaziti na obilaznicu te se zatim Petrolejskom cestom uputiti prema Marišćini, kojom će prema novom deponiju voziti i kamioni sa smećem iz grada Rijeke. Otpad sa zapada županije bit će prevožen alternativnim pravcima iz smjera Matulja prema Marišćini, dok će se županijskom cestom kroz Viškovo kretati samo kamioni koji prevoze otpad s područja Pehlina, Marinića i ostatka općine Viškovo.





Nadležni službenici novoosnovanog Ministarstva prostornog uređenja i graditeljstva selili su se iz zajedničkih prostorija u svoj prostor i građevinsku dozvolu dočekali smo tek nakon dva mjeseca. No, izabrani izvođač GP Krk odmah je uveden u posao i trenutno rade punom parom. Prema njihovom dinamičkom planu, »nulta faza« Marišćine bit će dovršena do kraja lipnja, kaže Marina Babić Brusić iz KD Čistoća.


No, valja podsjetiti da je Štok na spomenutoj sjednici Općinskog vijeća Viškova, sazvanoj 1. ožujka upravo iz razloga kako bi mještani Viškova od relevantnih osoba dobili točne informacije, izjavio da očekuje kako će resorni ministar Ivan Vrdoljak, građevinsku dozvolu za »nultu fazu« potpisati sljedećeg dana, odnosno 2. ožujka.


Unatoč tome, javno je, u prisustvu načelnika Gorana Petrca i svih viškovskih vijećnika, s punom sigurnošću najavljivao 30. svibnja kao definitivan rok napuštanja Viševca.  



Nepregledna gomila baliranog otpada s Viševca neće se seliti na novosagrađeni plato na Marišćini prije 8. svibnja. Tog datuma u Marišćinu dolazi povjerenstvo Ministarstva prostornog uređenja i graditeljstva kako bi obavilo tehnički pregled platoa za odlaganje bala. U KD Čistoća objašnjavaju kako će odmah po izdavanju uporabne dozvole krenuti s operacijom kamionskog transporta bala s Viševca na novi plato u Marišćini.– Dva kamiona Čistoće bit će u pogonu od jutra do mraka, a ako bude potrebno uvest ćemo i treću smjenu. Kako bi se izbjegle prometne gužve u centru Viškova, jedan kamion kretat će natovaren balama s Viševca, dok će se drugi istovremeno vraćati iz Marišćine, kaže Marina Babić Brusić iz KD Čistoća.


Nastavak baliranja


Kako bilo, kad »nulta faza« Marišćine konačno bude stavljena u pogon, komunalni otpad s područja Primorsko-goranske županije bit će odlagan u pet kaseta volumena 450 tisuća kubičnih metara. »Nulta faza« tako će poslužiti kao međurješenje dok s radom ne krene budući Županijski centar za gospodarenje otpadom, što se u najboljem slučaju očekuje tek krajem 2014. godine.


U međuvremenu na Viševcu će se nastaviti proces baliranja otpada, u kojem se svakodnevno na stroju proizvede 220 do 250 bala. Čistoća će u svakom slučaju zbog novonastale situacije morati tražiti produžetak dozvole za baliranje, jer ona izdana prošle godine, vrijedi samo do 31. svibnja.


Prema podacima koje je Štok iznio na sjednici viškovskog Vijeća, Čistoću proces baliranja mjesečno košta 450 tisuća kuna, a izgradnja privremenog platoa na Viševcu stajala je dva milijuna kuna. U izgradnju platoa na Marišćini te pripremu »nulte faze« ovo komunalno društvo utrošilo je dodatnih 20 milijuna kuna.