Planovi za Brajdicu

Iz riječke luke 60 kontejnerskih vlakova svakog tjedna; Do 2014. ICTSI ulaže 244 milijuna kuna

Darko Pajić

kupili smo dva post Panamax kontejnerska mosta, osam mobilnih terminalskih kontejnerskih dizalica (RTG) i dvije mobilne željezničke kontejnerske dizalice (RMG). Sva ta oprema stići će na terminal brodom 13. svibnja naredne godine, kazao je Passaro



RIJEKA  Tvrtka ICTSI uložit će u razvoj kontejnerskog terminala Brajdica oko 244 milijuna kuna do 2014. godine, a dio tih investicija već je realiziran tijekom ove i prošle godine.


U lipnju se očekuje kretanje prvih kontejnerskih blok vlakova prema Beogradu, a zatim i prema Budimpešti, kao novi početak oživljavanja teretnog prometa željeznicom. U nešto dugoročnijem planu vlakovi bi iz Rijeke trebali ići i prema Beču, te poljskoj Gdyniji, gdje ICTSI također ima kontejnerski terminal, pa bi svakog tjedna iz Rijeke trebalo kretati čak 60 kontejnerskih blok vlakova.


Ove ambiciozne planove iznio je predsjednik Uprave Adriatic Gatea Antonio Passaro na konferenciji za novinare, koja je danas održana povodom prve godišnjice rada koncesionara na Brajdici.




On je između ostalog naglasio kako je u dva navrata provedeno čišćenje podmorja na postojećoj obali Brajdice, kao i da je Hidrografski institut službeno utvrdio kako gaz sada iznosi 11,6 metara, što je identično kao u konkurentskoj koparskoj luci. No, prvom čovjeku Brajdice nije jasno zašto Lučka uprava Rijeka nije taj novi podatak javno objavila svim partnerima.


– Promjene su itekako vidljive na svim razinama, što pokazuju i brojke. Trenutno imamo zaposleno 147 ljudi od čega smo 76 ljudi preuzeli iz Luke Rijeka, 35 je novozaposlenih, a njih 11 ovdje je dobilo prvi posao u životu.



Ukoliko se uzme u obzir multiplikativni faktor zapošljavanja na samom terminalu može se procijeniti da je na projektu razvoja Brajdice u Rijeci otvoreno oko 350 radnih mjesta. Naši ambiciozni planovi tek slijede. Kao što je poznato kupili smo dva post Panamax kontejnerska mosta, osam mobilnih terminalskih kontejnerskih dizalica (RTG) i dvije mobilne željezničke kontejnerske dizalice (RMG). Sva ta oprema stići će na terminal brodom 13. svibnja naredne godine, kazao je Passaro.


Predsjednik Uprave Luke Rijeka Denis Vukorepa također je izrazio zadovoljstvo razvojem Brajdice, kao i činjenicom da su potpisani ugovori sa svim brodarima koji su bili na terminalu, kao i s nekim novima kao što je Evergreen i Hapag Lloyd


– Ovaj projekt uvođenja renomiranog strateškog partnera na Brajdici prvi je takav na području sjevernog Jadrana i jedini u lučkom sustavu RH. Sve obveze iz ugovora sa strateškim partnerom su ispunjene i ja sam uvjeren da će se maksimalni kapacitet Brajdice od 600.000 TEU jedinica popuniti vrlo brzo nakon što bude završena i opremljena nova obala, kazao je Vukorepa.