Rekonstrukcija Krešimirove

Godinu dana trajat će radovi na jednoj od najprometnijih ulica u Rijeci. Evo što sve trebate znati o tome

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Radovi obuhvaćaju potpunu rekonstrukciju kolnika na sva četiri prometna traka, od Žabice do Mlake, uz izgradnju novog kanalizacijskog kolektora, vodovodne mreže, sustava odvodnje te druge prateće infrastrukture



Prvi radovi na rekonstrukciji Krešimirove ulice u središtu Rijeke počinju u ponedjeljak, 27. svibnja, potvrdio je Andrej Marochini, direktor KD-a Vodovod i kanalizacija. Radovi obuhvaćaju potpunu rekonstrukciju kolnika na sva četiri prometna traka, na potezu od Žabice do Mlake, uz izgradnju novog kanalizacijskog kolektora, vodovodne mreže, sustava odvodnje te druge prateće infrastrukture, a potrajat će punih godinu dana, pri čemu se očekuju povremene gužve i zastoji, zbog čega iz KD-a ViK i Hrvatskih cesta vozače pozivaju na strpljenje i korištenje obilaznih prometnih pravaca, ukoliko je to moguće.


– S izvođačima smo razgovarali i dogovorili da, ukoliko to bude moguće, nakon što se obave prvi probni iskopi, krenu s radovima prvo na dionici od Žabice, odnosno željezničkog podvožnjaka, prema Brajdi i Željezničkom kolodvoru, kako bi taj dio u najužem centru grada bio završen do početka iduće godine, kada Rijeka preuzima titulu Europske prijestolnice kulture – rekao je Marochini.


Radovi će, potvrdio je Marochini, biti izvođeni na način da će u svakom trenutku dva od četiri prometna traka biti u funkciji, kako ne bi dolazilo do potpunog prekida prometa ovom izuzetno prometnom gradskom ulicom. Investitori radova vrijednih 35 milijuna kuna su KD ViK i Hrvatske ceste, pri čemu su Hrvatske ceste nositelj projekta za rekonstrukciju kolnika u duljini od 1.400 metara, a Vodovod i kanalizacija za izgradnju transportnog kolektora za odvodnju otpadnih voda, dugog 1.080 metara, uz još sto metara odvojaka, rekonstrukciju vodovodnog sustava u duljini od jednog kilometra te polaganje DTK mreže.




Izvođač radova je zajednica ponuđača koju čine GP Krk i slovenska Godina, a predstavljaju prvi dio velikog projekta »Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka«, vrijednog 1,76 milijardi kuna, koji se sa 71 posto sufinancira sredstvima Europske unije kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija za razdoblje 2014. – 2020. Hrvatskim cestama je rekonstrukcija Krešimirove, uz Adamićevu, zadnji preostali dio projekta rekonstrukcije državnih cesta kroz grad Rijeku, većim dijelom dovršen prije tri godine, kada su završeni opsežni radovi na rekonstrukciji kolnika od Plumbuma do Preluka, te od centra grada prema Martinkovcu i prema Škurinjama.


Hrvatske ceste i KD ViK u ovu su investiciju krenuli zajednički, kako bi se izbjeglo nepotrebno i skupo dvostruko prekopavanje.


Inače, natječaj za izvođača radova u Krešimirovoj bio je raspisan još prošle godine, no procedura do uvođenja u posao protegla se sve do travnja ove godine, jer su obje pristigle ponude bile znatno više od procijenjene vrijednosti radova. Čak i niža ponuda, od 34.800.000 kuna, odabrana kao najpovoljnija, za pet milijuna je premašivala procijenjenih 29,3 milijuna kuna, od čega se najveći dio odnosio na radove koje financira KD ViK. Kako se sredstva iz EU fondova odnose na procijenjenu vrijednosti, a ne ugovorenu, razliku u troškovima najvećim će dijelom pokriti Hrvatske vode, a manjim dijelom KD ViK i Grad Rijeka, te Hrvatske ceste.