Uspjeh putničkog brodara

Dobri rezultati: Jadrolinija lani prevezla čak 11 milijuna putnika, dobit rasla za 30 posto

Orjana Antešić

Dobri rezultati su posljedica racionalizacije poslovanja i modernizacije flote / Snimio Marko GRACIN

Dobri rezultati su posljedica racionalizacije poslovanja i modernizacije flote / Snimio Marko GRACIN

Iz Jadrolinije su se pohvalili i rastom neto dobiti koja je iznosila 8,3 milijuna kuna. Za projekt koji je obilježio godinu u tvrtki smatraju e-Jadroliniju, svojevrsni »pomorski ENC«



RIJEKA  Riječka Jadrolinija lani je prvi put u povijesti »okrenula« brojku od  gotovo 11 milijuna putnika, točnije 10,9  koje je prevezla svojim brodovima. Iz ovog nacionalnog putničkog brodara pohvalili su se i drugim pokazateljima pozitivnog poslovanja u prošloj godini, među kojima i rastom neto dobiti koja je iznosila 8,3 milijuna kuna što je porast od 29,3 posto.


Najekstremniji uzlaz ostvaren je kod operativne dobiti koja se povećala za čak 272 posto i iznosila je 64,3 milijuna kuna. S druge strane, rast ukupnih prihoda bio je daleko skromniji – 0,7 posto, dok su ukupni rashodi bili veći za 0,4 posto.


Kako objašnjavaju iz Jadrolinije, ovakvi rezultati posljedica su racionalizacije poslovanja i modernizacije flote, ali i optimizacije reda plovidbe, što je uključivalo i uvođenje dodatnih putovanja u razdobljima najveće potražnje te pojačanih komercijalnih aktivnosti Jadrolinije. Iz Jadrolinije nisu propustili spomenuti kako su izdaci za plaće i materijalna prava zaposlenika porasli za 2,5 posto.


e-Jadrolinija




Uz porast broja putnika koji su lani rasli po stopi od 8,8 posto, Jadrolinijini brodovi prevezli su i 2,7 milijuna vozila što je također rast, i to od 6,3 posto u odnosu na 2014. godinu.


Iz Uprave Jadrolinije ocjenjuju da je projekt e-Jadrolinija dominantno obilježio proteklu godinu. Time je, podsjećaju, omogućena internetska prodaja karata i otvaranje prepaid računa, odnosno mogućnost direktnog ukrcaja na brodove s Jadrolinija2Go karticom bez zaustavljanja na prodajnim mjestima.


Na ovaj svojevrsni »pomorski ENC«, napominju iz ovog linijskog putničkog brodara, tržište je pozitivno reagiralo, pa tako iznose podatak da je dosad izdano oko 4.000 Jadrolinija2Go kartica, a napominju i da je sve veći broj stalnih korisnika s obzirom na to da je i sistem »radničkih« pokaznih karata za otočane prebačen na Jadrolinija2Go kartice.


Putem online prodaje lani je prodano oko 160.000 karata, od čega se 42 posto odnosi na kupnju iz inozemstva. Putem interneta Jadrolinijine su karte najviše kupovali iz Velike Britanije, potom Hrvatske, a slijede SAD, Francuska, Italija i Njemačka. Ove sezone, kako najavljuju iz Jadrolinije, ukinut će ograničenje za online kupnju karata za trajekt najkasnije 24 sata prije, pa će se karte moći kupiti na sam dan polaska. Iz riječkog putničkog brodara podsjetili su i da bi početkom lipnja na relaciji Split – Hvar – Korčula trebao zaploviti i novonabavljeni katamaran »Vida«. Riječ je o katamaranu koji je sagrađen prije pet godina u Norveškoj, ima kapacitet prijevoza 295 putnika i visokog je standarda uređenja, a početkom svibnja stigao je u brodogradilište u Malom Lošinju radi manjih prilagodbi vanjskog izgleda.  



Prema podacima objavljenim na Burzi, ukupni prihodi Jadrolinije lani su iznosili 846,6 milijuna kuna, od čega su ugovorene potpore za brzobrodske linije, kao i za državne brodske, trajektne i sezonske linije iznosile 248,4 milijuna kuna, što je za oko 11 milijuna kuna više dotacija i potpora nego što je to bio slučaj godinu ranije zbog novougovorenih linija u 2015. godini. Prema revizorskom izvješću, ukupna dugoročna zaduženja Jadrolinije po osnovi kredita, zajmova i obveznica koncem 2015. iznosila su 293,9 milijuna  kuna, a konstatira se i kako se društvo lani nije dodatno zaduživalo.



Priprema za koncesiju


Lani je flota proširena brzim plovilom »Dora«, vrijednim 3,5 milijuna kuna, dok se u flotu ukupno investiralo 10,8 milijuna kuna. Predsjednik Uprave Jadrolinije Alan Klanac ocjenjuje kako nacionalni linijski putnički brodar ostvaruje »odlične rezultate« te da je to najbolji dokaz da su »na dobrom putu«.


– Ciljevi našeg poslovanja u ovoj godini su nastavak modernizacije flote, daljnji rast prometa i razvoj projekta e-Jadrolinija, kvalitetna priprema strategije za koncesijske natječaje najavljene za kraj ove godine te unaprjeđenje svih poslovnih procesa, s naglaskom na efikasnost i racionalizaciju. Poslovanje Jadrolinije i dalje se vodi glavnim ciljem osiguranja povezanosti hrvatskih otoka i obale na korist otočnog stanovništva, gospodarstva i turizma Hrvatske. Sve što smo napravili u prošloj godini i na čemu radimo i dalje za otočane znači bolje, sigurnije i udobnije putovanje do kopna i njihovih domova, a za sve putnike Jadrolinije konstantno unaprjeđenje kvalitete usluge i proširenje ponude, izjavio je Klanac po objavi revidiranih rezultata poslovanja Jadrolinije za prošlu godinu.