Povezivanje riječke obilaznice, Trsata i centra

Bolje ikad nego nikad: Orehovica će biti najveći riječki cestovni čvor

Darko Pajić

Veća sigurnost – pri dolasku s Grobnika za Rijeku, Orehovicu i Trsat skretat će se na novom izlazu nekoliko stotina metara prije * Foto D. Škomrlj

Veća sigurnost – pri dolasku s Grobnika za Rijeku, Orehovicu i Trsat skretat će se na novom izlazu nekoliko stotina metara prije * Foto D. Škomrlj

Prva faza predviđa izlaz za vozila koja dolaze iz smjera Opatije, te će odmah nakon izlaza iz tunela Trsat preko novog izlaza »Rijeka centar« i »Rijeka istok« moći skrenuti desno i spojiti se na cestu prema Kačjaku ili prema Orehovici i Banskim vratima



RIJEKA Lokalni izlazi na Orehovici ipak se mogu izgraditi, a hoće li biti problema sa sigurnosti prometa tek će se pokazati. Hrvatske ceste u ovoj godini planiraju započeti izgradnju lokalnih izlaza na Orehovici i time se direktno demantiraju tvrdnje Vladimira Bizjaka, koji je u vrijeme kad je bio predsjednik Uprave Hrvatskih cesta u mandatu Račanove Vlade, tvrdio da se zbog sigurnosti prometa ovaj projekt ne može realizirati. Tada je projektno zacrtana Orehovica bez lokalnih izlaza, koji su dijelom i zatvoreni nakon što je izgrađen i otvoren puni profil dionice Diračje-Orehovica. 


Prema informacijama iz Hrvatskih cesta za projekt rekonstrukcije čvora Orehovica ishođena je lokacijska dozvola koja sadržava tri faze gradnje i tri uporabne dozvole. Prva faza predviđa uspostavljanje izlazne rampe za sva vozila koja sa zaobilaznice dolaze iz smjera Opatije, te će odmah nakon izlaza iz tunela Trsat preko novog izlaza »Rijeka centar« i »Rijeka istok« moći skrenuti desno te se spojiti na državnu cestu koja vodi prema Kačjaku ili prema Orehovici i Banskim vratima na drugoj strani.


Dijelom je riječ o starom izlazu, koji je bio u funkciji prije izgradnje punog profila dionice riječke obilaznice Diračje-Orehovica. Izlaz i dio spojne ceste će biti potpuno nov, a za navedenu prvu fazu izgradnje izrađen je glavni projekt i ishođena građevinska dozvola još u travnju prošle godine. Procjena troškova gradnje prve faze iznosi oko 4,5 milijuna kuna, te je u tijeku provedba postupka javne nabave za izgradnju, a riječ je o ocjenjivanju ponudbene dokumentacije. Iako nisu definirani rokovi sigurno je da će ove godine biti realizirana prva faza, moguće je i prije turističke sezone, jer nije riječ o većem opsegu radova. 




Druga, a pogotova treća faza rekonstrukcije čvora Orehovica su daleko zahtjevnije. Ovdje je tek potrebno provesti javni natječaj i ugovoriti izradu svih glavnih i izvedbenih projekata, te ishoditi građevinske dozvole. Trenutno je u tijeku izrada projektnog zadatka za drugu i treću  fazu rekonstrukcije čvora Orehovica, te se očekuje ugovaranje u drugoj polovini ove godine. Druga faza predviđa izgradnju izlazne rampe za sva vozila koja dolaze iz smjera Zagreba te nastavljaju put prema centru Rijeke, odnosno nove ulazne rampe za sva vozila iz smjera centra grada (Ulica Franje Račkog), koja će se moću uključiti na obilaznicu i nastaviti put prema tunelu Trsat i dalje prema Škurinju.


Više možetze pročitati u tiskanom izdanju!