Vlada smjenjuje šefove Autoceste Rijeka-Zagreb i HŽ Carga

Umjesto Denone na čelo ARZ-a dolazi Josip Šala iz HAC-a

Darko Pajić

Neslužbeno, najvažniji razlog za smjenu Denone, koji je slovio kao kadar ministra Linića, kašnjenje je i neizvršavanje obveza u provedbi restrukturiranja tvrtke. U HŽ Cargu bit će smijenjena tročlana uprava



RIJEKA Vlada je danas Nadzornom odboru Autoceste Rijeka-Zagreb predložila opoziv Željka Denone s mjesta predsjednika Uprave te imenovanje Josipa Šale novim predsjednikom Uprave te tvrtke, a Skupštini HŽ Carga predložila je opoziv predsjednika Uprave Ivana Leškovića i dvojice članova Uprave Vlade Hanžeka i Zlatka Martića te imenovanje Danijela Krakića za novog predsjednika Uprave, priopćila je Služba za odnose s javnošću Vlade.


Josip Šala je dosad bio na funkciji direktora Pravnog sektora u HAC-u.


Neslužbeno doznajemo kako je najvažniji razlog za smjenu Denone, koji je slovio kao kadar s podrškom ministra Slavka Linića, kašnjenje i neizvršavanje obveza u provedbi restrukturiranja tvrtke, odnosno izdvajanja naplate i održavanja u zasebnu tvrtku, koja se planira spojiti sa izdvojenim poslovnim sustavom naplate i održavanja u Hrvatskim autocestama.




Taj posao trebao je biti završen do kraja ovog mjeseca, te je očito resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić nezadovoljan sa onim što je Denona napravio po tom pitanju. Isto tako je izvjesno da je Denona izgubio Linićevu podršku.


Novi predsjednik Uprave ARZ-a Josip Šala bi u najkraćem mogućem roku trebao provesti restukturiranje tvrtke kako bi se nesmetano mogao nastaviti započeti proces monetizacije autocesta, gdje je već raspisan javni natječaj. Inače, protiv Denone je i predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić podnio prijavu zbog navodno nezakonitog zbrinjavanja viška radnika. 


  Danijel Krakić je dosad bio predsjednik Nadzornog odbora HŽ Carga i ravnatelj Uprave za željeznički promet pri Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture.


Od Krakića se u HŽ Cargu očekuje da u narednom razdoblju od 3 do 6 mjeseci značajno smanji troškove, čija je struktura izrazito nepovoljna, jer 70 posto prihoda tvrtke odlazi na plaće oko 2.800 zaposlenika.


Procjenjuje se da je oko 1.500 djelatnika HŽ Carga višak, što znači da predstoji njihovo zbrinjavanje, pored čega bi trebao biti nastavljen proces pregovaranja o prodaji 75-postotnog udjela u HŽ Cargu rumunjskoj tvrtki Feroviar, koja je dio Grampet Grupe.


Kako HŽ Cargo ima kreditne obveze s državnim jamstvima na plan restrukturiranja ove tvrtke odobrenje mora dati i Europska komisija i sve to se mora dogoditi u relativno kratkom roku, što daje dodatnu neizvjesnost za uspješno okončanje pregovora o privatizaciji s rumunjskim partnerom, koji bi na kraju mogao i odustati od preuzimanja HŽ Carga.