Uprava Putničkog prijevoza priprema novi raspored smjenskog rada

Strojovođe i dalje u bijelom štrajku: Normalizacija prometa početkom travnja

Gabrijela Galić

Snimio Vedran KARUZA / NL arhiva

Snimio Vedran KARUZA / NL arhiva

Iz te kompanije poručuju kako će »zbog odbijanja prekovremenog rada strojnog osoblja danas i sutra dolaziti do pojačanih neurednosti u željezničkom putničkom prometu«



ZAGREB Strojovođe HŽ Putničkog prijevoza i dalje su u bijelom štrajku tijekom kojeg odbijaju prekovremeni rad, zbog čega dolazi do poremećaja u prometu i otkazivanja vlakova.


No, uprava HŽ Putničkog prijevoza se nada da će za nekoliko dana ta situacija biti razriješena jer, kako su objavili, izrađuju prijedlog novog rasporeda rada strojnog osoblja kojim bi se osigurao smjenski rad bez prekovremenih sati.


»Očekujemo da će se početkom travnja situacija u putničkom prometu u potpunosti normalizirati«, objavljeno je iz HŽ Putničkog prijevoza u ponedjeljak. Iz te kompanije poručuju kako će »zbog odbijanja prekovremenog rada strojnog osoblja danas i sutra dolaziti do pojačanih neurednosti u željezničkom putničkom prometu«.




Kako se očekuje, najviše vlakova biti će otkazano u gradsko-prigradskom prijevozu Grada Zagreba dok će se dio vlakova u regionalnom prometu supstituirati autobusnim prijevozom. U gradsko-prigradskom prijevozu Grada Zagreba putnici će osim prigradskim vlakovima biti prevezeni regionalnim vlakovima koji se zaustavljaju u kolodvorima i stajalištima prigradskih vlakova.


»Uprava HŽ Putničkog prijevoza za veliko nezadovoljstvo putnika i brojne reklamacije tijekom ožujka odgovornim smatra Sindikat strojovođa Hrvatske i njihovi članovi jer su svojim postupcima – prvenstveno neodazivanjem poslodavcu na rad (odbijanjem prekovremenog rada) doveli do otkazivanja vlakova i uvođenja autobusnog prijevoza na pojedinim relacijama«, navodi se u priopćenju HŽ Putničkog prijevoza.


Dodaju kako Sindikat strojovođa želi dokazati da u HŽ Putničkom prijevozu nedostaje strojovođa, ali i da tonije točno. »U prilog tome ide i činjenica da su od 1. svibnja 2014. do danas HŽ Putnički prijevoz napustila tek trojica strojovođa, a cijelo to vrijeme dnevno vozi više od 700 putničkih vlakova«, navode HŽ Putničkom prijevozu.


Podsjećaju pritom i kako do početka kolektivnih pregovora prekovremeni rad nije bio sporan. Za strojovođe je u veljači ove godine on prosječno iznosio četiri sata, dok su lani prosječno mjesečno isplaćena 2,5 sata prekovremenog rada.


Iz Putničkog prijevoza poručuju i kako će njegov pregovarački tim nastaviti kolektivno pregovarati i redovito se sastajati s predstavnicima svih reprezentativnih sindikata – Sindikata hrvatskih željezničara, Sindikata željezničara Hrvatske i Sindikata strojovođa Hrvatske.