Kriminalno loš i besmislen posao

Raskida se koncesija za benzinske crpke: Ina “bacila u vjetar” 9 milijuna kuna u Vrbovskom

Darko Pajić

Na autocesti Rijeka-Zagreb Ina je od 2007. plaćala koncesijski ugovor za gradnju benzinskih crpki kod Vrbovskog, da bi na kraju odustala od izgradnje



 O ovoj temi naš list već je pisao sredinom prošle godine kada je iznos plaćene naknade i penala za Vrbovsko i Vukovu Goricu iznosio oko 500.000 eura. Na naš upit u Odjel za korporativne komunikacije Ine nitko nikada nije odgovorio, a nitko se ni u menadžmentu očito nije zabrinuo za rasipanje novaca u Gorskom kotaru. U posljednjih godinu i pol dana drastično je narasla samo financijska šteta, jer su u ugovorima o koncesiji ugrađene odredbe o penalima ukoliko se crpke i ostali sadržaji ne izgrade, pa je protokom vremena rasla i mjesečna rata koncesijske naknade. Tako je i naknada za PUO Vrbovsko prije više od godinu dana porasla s 9.000 eura na iznos od 18.000 eura da bi ove godine naknada opet narasla na 40.000 eura mjesečno, a da se nitko zbog toga nije zabrinuo u Ini.



Ispostavit će se da je Ina uplatila ARZ-u ukupno 6,54 milijuna kuna naknade te investirala još 2,5 milijuna kuna u priključke i instalacije da bi onda odustala od namjere izgradnje benzinskih crpki. Kad će i hoće li uopće biti građen PUO Vrbovsko tek će se vidjeti, jer iduće godine ARZ ponovo treba pripremiti natječajnu dokumentaciju za odabir novog koncesionara, koji će možda i izgraditi crpke, a ne samo plaćati naknadu.    Najveća naftna kompanija u Hrvatskoj trpi zbog vlastite neodgovornosti i nemara i drugu veliku financijsku štetu i to zbog plaćanja uvećane koncesije za benzinsku crpku i prateće sadržaje na PUO Vukova Gorica koji je izgrađen i otvoren, ali nije uređen motel i restoran, pa zbog toga Ina plaća naknadu od 82.000 eura mjesečno od čega je 20.500 eura naknada, a ostatak su penali. Od 2006. kada je koncesijski ugovor sklopljen naknada se popela do svote od 16,3 milijuna kuna od čega je veliki udio upravo u penalima za nepostojeći motel i restoran. 


    Prema izvorima iz ARZ-a za ovu državnu tvrtku posao s koncesijama za benzinske crpke i nije bio tako loš, jer je Ina bila i ostala uredan platiša, pa su donekle prikraćeni ostali tek korisnici autoceste, koji će još barem nekoliko godina čekati na gradnju crpke u Vrbovskom.