Bez promjena

Polugodište i dalje bez ocjena jer opći uspjeh raste

Ljerka Bratonja Martinović

Praksa nekih gradova koji su svim učenicima osigurali besplatne udžbenike po mišljenju ministra Mornara nije pravedna prema djeci, pa će se jedinice lokalne samouprave zakonom obvezati da se međusobno koordiniraju, kako učenici u jednoj županiji ne bi dobili ništa, a u drugoj sve



ZAGREB – I s novim ministrom, školska godina 2014/2015. počet će bez velikih promjena. Novi kurikulumi, koji bi trebali realizirati plan ministra znanosti, obrazovanja i sporta Vedrana Mornara o zaokretu školstva od bubanja prema logičkom razmišljanju, u eksperimentalnu će primjenu uči najranije u školskoj godini 2015/2016., a do tad su za oko 330.000 osnovaca i još 180.000 srednjoškolaca na snazi stara pravila.


Mornar će, među ostalim, nastaviti s praksom nezaključivanja ocjena na polugodištu, jer su u MZOS-u izračunali da se uspjeh učenika nakon što je bivši ministar Jovanović ukinuo zaključivanje ocjena na polugodištu – popravio. Opći se uspjeh u osnovnoj školi u odnosu na školsku godinu 2011/2012., kad su se na polugodištu zaključivale ocjene, u zadnje dvije godine povećao s 4,22 na 4,27, a u srednjoj školi sa 3,52 na 3,63. Razlika je statistički zanemariva, a radi se i o različitim generacijama, ali ni ove školske godine, poručuje ministar Mornar, ocjene se na polugodištu neće zaključivati. Ministar se nada da će do 15. rujna definirati organizaciju projekta novih kurikuluma, na čemu će angažirati 300-tinjak ljudi, mahom iz redova nastavnika.


Licenciranje ravnatelja neće se uvesti ove godine, niti će biti uvjet za reizbor ravnatelja, najavljuju u MZOS-u. Još nisu definirani uvjeti za reizbor, a nije odlučeno ni hoće li 188 ravnatelja s višom stručnom spremom moći ostati na toj funkciji. Razmišlja se i o promjeni sastava školskih odbora, nakon što su župani predložili da se broj predstavnika osnivača u školskom odboru poveća s tri na četiri.





– Imamo podršku javnosti, a možda bude i onih koji bi da ostane kako jest. U novim kurikulumima način učenja bit će bitno drukčiji, a broj predmeta nećemo mijenjati, niti ćemo ih spajati. Nije problem u broju predmeta nego u sadržaju, jer je današnja nastava utrka s vremenom – ističe Mornar.


U škole od ove jeseni ulazi novi međupredmetni građanski odgoj koji je, tvrdi ministar, dobio podršku prosvjetne struke, a zdravstveni odgoj čeka evaluaciju, nakon čega će se po potrebi neki dijelovi za iduću školsku godinu mijenjati. Evaluaciju je proveo Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje, a u MZOS-u ističu da »nema velikih zamjerki na program« te će zdravstveni odgoj većinom ostati kakav jest.  



Učenici s posebnim potrebama dobit će asistente u nastavi u narednih nekoliko tjedana, nakon što se zaključi natječaj za dodjelu 30 milijuna kuna bespovratnih sredstava iz EU fondova za tu namjenu. Na natječaj je stiglo 40 prijava, a nakon dodjele tog novca, država će dodatnih osam milijuna kuna podijeliti udrugama za djecu s posebnim potrebama, čime bi većina potreba za osobnim asistentima morala biti podmirena, kažu u MZOS-u. Zbog kašnjenja s dodjelom osobnih asistenata prosvjedovala je Facebook inicijativa Pomozimo djeci s invaliditetom.



Praksa nekih gradova koji su svim učenicima osigurali besplatne udžbenike po mišljenju ministra Mornara nije pravedna prema djeci, pa će se jedinice lokalne samouprave zakonom obvezati da se međusobno koordiniraju, kako učenici u jednoj županiji ne bi dobili ništa, a u drugoj sve. Iako će učenici ove godine imati subvencionirani prijevoz, Mornar upozorava kako se u ovom času za tu stavku tešku 300 milijuna kuna izdvaja više nego za znanstvene novake, a otprilike isto, 331 milijun kuna godišnje, iznose troškovi svih znanstvenih instituta.


Iako su prisiljeni štedjeti, u MZOS-u i dalje najam zgrade ministarstva na Sveticama plaćaju 10 milijuna kuna. »Razmišlja se o tome da se pronađe nekretnina iz državne imovine, ali prostor moramo imati«, veli Mornar, te dodaje kako MZOS nema previše, već premalo ljudi, a »slika o parazitima državnog proračuna potpuno je kriva«.