Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 20° 1
Sutra: 20° 20° 1
20. travnja 2019.
Bivši vladin glasnogovonik svjedočio u istrazi afere Fimi-media

Maček priznao da su HDZ i Sanader kupovali medije

Ratko Maček / Foto Darko JELINEK
Ratko Maček / Foto Darko JELINEK
Autor: ,
Objavljeno: 30. ožujak 2011. u 10:15 2011-03-30T10:15:00+02:00

Ratko Maček USKOK-u je objasnio pod kojim je okolnostima preuzeo novac od Mladena Barišića – za plaćanje dugova Osječke televizije, a drugi put za kupovinu Hrvatskog lista

ZAGREB Bivši Vladin glasnogovornik Ratko Maček potvrdio je USKOK-u da su Ivo Sanader i HDZ plaćali i kupovali lokalne medije, preciznije Osječku televiziju i zadarski Hrvatski list

Kosor ga zadržala u vrhu stranke

Ratka Mačeka Sanader je angažirao za glasnogovornika HDZ-a 2002. godine. Prije toga Maček je radio na HRT-u. Bio je šef dopisništva HTV-a u Varaždinu, a bio je i jedan od pokretača lokalne Varaždinske televizije. Nakon izbora 2003. godine, kad se HDZ vratio na vlast, Maček je postao i glasnogovornik Vlade. Na vlastiti zahtjev, povukao se iz visoke politike nakon što je odradio HDZ-ovu kampanju 2007. godine. S Miroslavom Kovačićem osnovao je potom marketinšku agenciju MPR. Maček je i dalje aktivan u HDZ-u. Član je središnjeg odbora i često gostuje na sjednicama Predsjedništva HDZ-a.

Mačeka su uskočki tužitelji ispitali prije dva tjedna. Ispitan je u svojstvu svjedoka u istrazi afere Fimi-media. Osim Mačeka, USKOK je u toj istrazi dosad ispitao niz poznatih HDZ-ovaca, poput nekadašnjeg glavnog tajnika Ivana Jarnjaka, aktualnog ministra Tomislava Ivića, saborskog zastupnika Dragana Kovačevića, bivše ministrice Biance Matković, nekadašnjeg državnog tajnika za e-Hrvatsku Miroslava Kovačića, ali i niz drugih niže rangiranih članova vladajuće stranke. 

Kritički tekstovi

Kako doznajemo od upućenih, tužitelji su Mačeka ispitivali o navodima iz obrane bivšeg HDZ-ovog rizničara Mladena Barišića koji ga je spominjao u kontekstu kupovine lokalnih medija. Među ostalim, Barišić je ispričao USKOK-u da je, po Sanaderovom nalogu, u dva navrata predao novac Mačeku. Jednom se radilo o plaćanju dugova za opremu Osječke televizije, a drugi put za kupovinu Hrvatskog lista. To je tužiteljima potvrdila i Nevenka Jurak

Doznajemo da Maček nije negirao tvrdnje Barišića i Jurakove, nego je detaljno objasnio pod kojim je okolnostima preuzeo novac od bivšeg stranačkog rizničara. Kad je bivši premijer Ivo Sanader saznao da se tjednik Hrvatski list prodaje, zadužio je Mačeka da organizira kupovinu, jer su novine kojima je vlasnik i glavni urednik bio Ivica Marijačić često kritički pisale o njemu, a pritom ga i ismijavale. 

U tu svrhu, Maček je od Mladena Barišića preuzeo tri milijuna kuna u eurima. Kako je ispričao USKOK-u, novac je predao poznatom zagrebačkom odvjetniku Peri Lozici koji je nakon toga našao kupca za Hrvatski list i s Marijačičem dogovorio sve pojedinosti oko transkacije. 

Lozica i Marijačić već su o tome svjedočili u USKOK-u. Govoreći pred uskočkim tužiteljima, Maček je objasnio kako nije imao razloga misliti da mu Mladen Barišić predaje novac koji je stečen pljačkom državnih poduzeća, s obzirom da HDZ iz državnog proračuna godišnje prima desetke milijuna kuna. K tome, autoritet Sanadera i Barišića bio je takav da ih Maček nije ni mogao pitati o porijeklu novca.    

Famozni sastanak

Kad je riječ o Osječkoj televiziji, činjenica je da su lokalni HDZ-ovi lideri Tomislav Ivić i Dragan Kovačević, a također i Vladimir Šeks, htjeli imati televiziju koja bi parirala Glavaševoj Slavonskoj televiziji. Pred USKOK-om je Maček priznao da je slavonske HDZ-ovce spojio sa samoborskom tvrtkom Eldra koja trguje opremom za TV proizvodnju. Prema Barišićevim tvrdnjama, iza poslova s Eldrom ostalo je dugova koje je trebalo podmiriti, međutim, Maček nije spominjao da je primio taj novac. 

Uskočkim tužiteljima nije pružio ni korisna saznanja o plaćanju irskog stručnjaka za odnose s javnošću P.J. Mare, koji je radio s HDZ-om i Sanaderom u izbornim kampanjama, a niti o Sanaderovoj jahti.

O famoznom sastanku iz travnja 2007. godine, na kojem je Ivo Sanader sugerirao direktorima javnih poduzeća da surađuju s Fimi-medijom, Mačeka tužitelji navodno nisu ni pitali. Nije ih, navodno, zanimala niti možebitna politička kontrola nad televizijom Z1 preko Fimi-medije, koja je toj televiziji u 2007. i 2008. godini pribavila pribavila oko četiri milijuna kuna oglasa, između ostalog i od državnih poduzeća poput JANAF-a, HEP-a, HPB-a, Croatia Osiguranja, ARZ-a, Crosca, i HŽ-a.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka


Promo
Tommy zna što voliš