Cestarina od Rijeke do Zagreba najmanje 69 kuna, od Zagreba do Splita 181 kunu

Razrađene su tri moguće varijante poskupljenja od 15, 20 i 25 posto, a konačna odluka bit će donijeta 25. svibnja
Povećanje cestarine bit će neminovno, pitanje je samo koliko će iznositi. Ova konstatacija proizlazi iz projekcije novih cijena, koju je izradila »Autocesta Rijeka-Zagreb« i dostavila početkom ovog tjedna resornom ministru pomorstva, prometa i infrastrukture Siniši Hajdašu Dončiću. On je Novom listu potvrdio da je materijal dobio i ponovio kako u ovom trenutku ne želi prejudicirati odluku.
– Imam taj materijal i on će biti razmotren. Za konačnu odluku ćemo pričekati do 25. svibnja. Međutim, bude li povećanja cestarine sigurno će ići isto rješenje za sve autoceste u nadležnosti ARZ-a i HAC-a. Ako bude poskupljenja ono će biti za sve jednako, kazao je Hajdaš Dončić.
Upravo zbog takve koncepcije ministra prijedlog ARZ-a ima dodatnu težinu, jer bi isti važio i za HAC. Razrađene su tri moguće varijante poskupljenja od 15, 20 i 25 posto, te se u tablicama predlaže da visina cestarine između Rijeke i Zagreba sa sadašnjih 60 kuna naraste na 69, 72 ili 75 kuna za osobni automobil. Ukoliko bi se isti princip primijenio na autocestu Zagreb-Split zaključno sa izlazom u Dugopolju, cijena bi sa sadašnjih 157 kuna bila povećana na 181 kunu (15 posto), 188 kuna (20 posto) ili 196 kuna (25 posto).
Nove cijene cestarine treba razumjeti i u kontekstu plana Ministarstva prometa po kojemu bi svi učestali korisnici bili oslobođeni poskupljenja, jer bi uživali popuste kroz korištenje smart kartica ili elektroničke naplate cestarine (ENC). Prošle godine je ARZ čak 50 posto naplate cestarine obavljao u gotovini i to bi se svakako mijenjalo u korist ENC-a, koji je kao sredstvo plaćanja na drugom mjestu sa 26,52 posto udjela u naplati. Zatim slijede kartice sa 13 posto i devize sa udjelom od 5,84 posto. Zanimljivo je da je od 2008. godine kada je uveden ENC broj korisnika porastao za gotovo šest puta, pa sada u ARZ-u ima oko 125.500 korisnika ENC-a. Glavni argument za poskupljenje jest podatak da se od 2004. godine cestarine nisu mijenjale, iako je u međuvremenu više od 200 posto porasla cijena goriva, a time i troškovi održavanja. Usklađenje sa stopom inflacije u zadnjih 8 godina također bi bilo veće od 20 posto, što je otprilike i prosjek predloženog poskupljenja u ARZ-u. Usporedbe radi, neto plaće u Hrvatskoj rasle su u zadnjih osam godina oko 30 posto, pa je 2004. neto plaća bila oko 4.130 kuna, a prošle godine oko 5.360 kuna.
Na kraju svega dolazi i činjenica da cestarine u Hrvatskoj nisu svugdje iste, pa je tako autocesta Zagreb-Macelj oko 50 posto skuplja od ARZ-a i HAC-a. BINA Istra kao koncesionar također ima povlastice kroz nešto veću cijenu, ali i kroz porezne olakšice, jer su oslobođeni plaćanja poreza na dobit za prvih 14 godina koncesijskog razdoblja, kao i plaćanja poreza na prihod za cijelo vrijeme trajanja koncesije. Svejedno, odluka o poskupljenju autocesta za jednokratne korisnike bit će socijalno jako osjetljiva, jer će se sigurno odnositi i na dio građana Hrvatske, koji najviše nekoliko puta godišnje koriste autoceste. No, druge opcije čini se nema, pa je pozitivno barem to što bi poskupljenje najviše trebali osjetiti putnici u tranzitu, odnosno strani turisti, koji jednom godišnje dolaze u Hrvatsku.
Iz kategorije: Hrvatska
Pogledaj sve-
Dokument
Stručnjaci HBOR-a odavno su upozoravali da je davanje kredita Agrokoru prevelik rizik
-
Član saborskog istražnog povjerenstva
Grmoja objavio dokumente na Facebooku: Todorić je Rohatinskog ''držao u šaci''
-
Premijer
Plenković: Očekujem kvalitetnu i sadržajnu raspravu o prijedlogu proračuna za 2018.

- Nije zdravo spavati uz upaljeno grijanje. Stručnjaci nabrojali moguće zdravstvene probleme
- SPORTSKI PREDAH U OPATIJI Božićna šetnja s Mariom Mlinarićem
- ZLATKO CRNČEC Pupovac na čudan način podržava Plenkovića
- Kreće nova faza uređenja Kazališnog parka kod "Zajca". Evo što se sada radi
- Oživotvorena odluka iz 1999. Što za Inu zapravo znači ulaganje u riječku rafineriju
- Djevojka se autom zabila u prepuni labinski Rock caffe. Jedna osoba poginula, četvero ozlijeđenih
- Novi detalji labinske tragedije: Vozačica (28) je bila pijana, preminuo je 34-godišnji muškarac
- TKO DIJETE IŠTA PITA? Sin Severine K. u raljama suludog reality showa
- ANKETA Grabar Kitarović, Milanović ili Škoro? Pitamo vas kako biste glasovali u drugom krugu izbora
- Šestorica završila u istražnom zatvoru zbog dilanja droge u Rijeci
- Ova tri horoskopska znaka pratit će velika sreća u 2020. godini
- Kraljevski doručak: Pripremite carski drobljenac za odličan početak dana
- Putin: Mogla bi se dogoditi druga Srebrenica!
- OPASNA VREMENA Prije 28 godina JNA napustila Rijeku: Iz Beograda je stigla naredba za napad na grad, ali...
- ANKETA Grabar Kitarović, Milanović ili Škoro? Pitamo vas kako biste glasovali u drugom krugu izbora
- U bivšem Mülleru u Opatiji bit će otvoren japanski restoran
- DR. SLAVKO SAKOMAN U PULI Priča da je kanabis lijek obična je glupost. Tinejdžeri su od trave vidjeli reptile i babu Čaratangu
- Najviše biračkih mjesta u Mostaru: U BiH će biti otvorena 44 biračka mjesta za hrvatske predsjedničke izbore
- "Treba javiti Nijemcima da je pozdrav Heil Hitler sasvim OK. Hrvatskoj nije sporno veličanje fašizma"
- Josipović: 'Svakog normalnog trebalo bi biti sram onoga što radi predsjednica; Škoro je za nju televizor u boji'
- DAVOR ŠTERN 'U socijalizmu su se, nažalost, znanje i rad vrednovali više nego u današnjoj Hrvatskoj'
- Odvjetnička društva su u zadnjih deset godina na ovrhama zaradila dva do tri Pelješka mosta
- DR. SLAVKO SAKOMAN U PULI Priča da je kanabis lijek obična je glupost. Tinejdžeri su od trave vidjeli reptile i babu Čaratangu
- Europska komisija predstavila "Green Deal", plan je promjena načina života za spas planeta
- Najviše biračkih mjesta u Mostaru: U BiH će biti otvorena 44 biračka mjesta za hrvatske predsjedničke izbore
- Ako ste kupili ovu salamu u Lidlu, oprez. Povlače je s tržišta
- "Treba javiti Nijemcima da je pozdrav Heil Hitler sasvim OK. Hrvatskoj nije sporno veličanje fašizma"
- DAVOR ŠTERN 'U socijalizmu su se, nažalost, znanje i rad vrednovali više nego u današnjoj Hrvatskoj'
- Pretraži članke