Rijeka je u 5 godina izgubila 5 milijuna tona tereta i promet je pao na 8 milijuna tona, dok je Kopar narastao na 18 milijuna tona
RIJEKA Koparska luka zadržala je primat najjače kontejnerske luke na sjevernom Jadranu sa ostvarenih oko 570.000 TEU jedinica, ali se prošle godine tom rezultatu približio Trst s prometom od oko 410.000 TEU-a. Riječka luka je na Brajdici imala promet od 129.680 TEU-a, što je smanjenje za 2,6 posto, pa je tako nastavljen blagi pad Rijeke u odnosu na konkurenciju. Brojke u riječkoj luci mogu biti nešto bolje ukoliko se pribroji oko 30.000 TEU-a ostvarenih na području Škrljeva i Delte, gdje je najveći udio drva na poslu punjenja i pražnjenja kontejnera. Međutim, ta se brojka može promatrati tek kao statistička kategorija, koja ovisi o načinu brojanja kontejnera. Rezultati svejedno pokazuju kako Trst ima tri puta veći promet od Rijeke, a Kopar gotovo pet puta.
Trendovi koji brinu
Ključna Brajdica
Ukoliko se gledaju samo kontejneri na cijelom bazenu sjevernog Jadrana može se zaključiti kako je zadržana identična količina kao i prethodnih godina uz manje promjene u raspodjeli tog tereta, jer je Trst nastavio rasti po stopi od desetak posto, dok je u Kopru promet bio manji oko 5 posto. Rijeka bi tek ove godine mogla doživjeti osjetniji uzlet, ali se malo tko u ovom trenutku usuđuje službeno procjenjivati koliko bi mogao iznositi kontejnerski promet u ovoj godini. Razlog je dovršetak nekoliko najvažnijih investicija na Brajdici, gdje se polako privodi kraju izgradnja dodatnih 330 metara obale na koju bi tijekom svibnja trebali biti instalirana dva nova kontejnerska mosta, a kapacitet značajno povećan.
Međutim, tijekom ove godine cijela operativna površina Brajdice neće se koristiti, jer se nakon lipnja i početka rada na novoj obali planira postavljanje novih instalacija i asfalta na dijelu terminala, koji se koristio tridesetak godina, odnosno od izgradnje. Stoga su optimistične procjene da bi Rijeka ove godine po prvi puta mogla dosegnuti brojku od 200.000 TEU-a. Ključna bi za Brajdicu ipak trebala biti naredna godina kada će kapacitet terminala biti povećan do brojke od gotovo 600.000 TEU-a, koja može biti dosegnuta u roku od 3 do 5 godina, ovisno o kretanjima na svjetskom tržištu i povećanju kapaciteta željeznice u zaleđu riječke luke.