Ako nam se nastavi popunjenost kapaciteta i u narednim mjesecima, morat ćemo angažirati dodatnih pedesetak radnika, kaže čelnik škvera Robert Škifić te dodaje kako su već krenuli u pripremu sve potrebne »papirologije« za angažman radne snage izvan Hrvatske
RIJEKA » Kabelopolagač »Cable Enterprise«, čija će preinaka biti najveći posao Brodogradilišta »Viktor Lenac«, stiže u ovo kvarnersko brodogradilište za tjedan dana, mjesec dana ranije od najavljivanog.
U »Lencu« su za ovaj posao vrijedan dvadesetak milijuna eura sve podredili, već unazad nekoliko mjeseci počelo se sa opsežnim pripremama kako bi se onog trenutka kad »Cable Enterprise« stigne u Martinšćicu odmah krenulo sa radovima jer rokovi su kratki, a penali i kazne kojima se zaštitila Prysmian grupacija, u čijem je vlasništvu ovaj kabelopolagač, očito su takvi da u »Lencu« ne žele ni pomisliti da bi nešto moglo poći po krivu. Iznimno zahtjevna preinaka na ovom kabelopolagaču mora biti uspješno obavljena do sredine veljače iduće godine – i točka. Sve drugo značilo bi, najblaže rečeno, velike probleme za »Lenac«.
Težak zahvat
Što je sve na kocki, upućuje i informacija da bi »Cable Enterprise«, odmah nakon modifikacije u »Lencu«, trebao biti angažiran na više od 100 milijuna dolara vrijednom poslu kojeg je Prysmian Grupa ugovorila oko nabavke i ugradnje podmorskih kablova za postojeća offshore postrojenja i operacije ExxonMobilea u SAD-u.
Čelni čovjek ovog brodogradilišta Robert Škifić svjestan je težine i zahtjevnosti ovog posla koji je pred njima.
– Idućih sedam mjeseci radovi na »Cable Enterpriseu« apsolutni su nam prioritet. Neće biti lako, tim više što se radi o jednom vidu novogradnje jer za ovu preinaku radimo i projektnu dokumentaciju, za koju je zadužena riječka tvrtka »Navis Consult«, veći dio nabavke opreme također ide preko nas, a uključili smo i »3. maj« u kojem se rade sekcije, sveukupno oko 1.400 tona čelika bit će ugrađeno u »Cable Enterprise« tijekom njegove modifikacije kojom će se pretvoriti u plovilo sa mogućnošću dinamičkog pozicioniranja, kazao je Škifić. Ono što postaje sve izraženiji problem »Lenca«, a pogotovo kod ovako velikih projekata, nedostatak je kooperantske radne snage, poglavito kvalificiranih montera, zavarivača, AKZ radnika, cjevara… Gašenje »Kraljevice« i uvelike smanjeni obujam proizvodnje u ostalim brodogradilištima učinio je da velik broj domaćih kooperanata propao ili, u boljem slučaju, da su bitno reducirali broj zaposlenih.
Skupi Europljani
Sam Škifić procjenjuje da je unazad par godina, broj kooperanata smanjen za 60 do 70 posto.
– Ako nam se nastavi dosadašnja popunjenost kapaciteta i u narednim mjesecima, pothitno ćemo morati angažirati još dodatnih pedesetak radnika, napominje Škifić te dodaje kako su već krenuli u pripremu sve potrebne »papirologije« za angažman radne snage izvan Hrvatske.