Erotski film ljeta

Totalna eksplozija erosa: U Cinestaru film “Rasprskavanje” Luce Guadagnina

Dragan Rubeša

Rasprskavanje erosa se praktički događa u svakom kadru filma. Riječ je o filmu krajnje putenog pogleda. Erotski film ljeta, a možda i godine 2016.



Iako originalni naziv Guadagninova komada (‘A Bigger Splash’) priziva platno Davida Hockneya, na kojeg se već na samom početku filma referira figura gologuzog alfa mužjaka Matthiasa Shoenaertsa koji se sunča pored bazena vile na Pantelleriji, vulkanskog otoka na koji dopire miris jasmina s obližnjeg Tunisa, hrvatski naziv filma mogao bi se promatrati u diskursu totalnog rasprskavanja erosa što se praktički događa u svakom kadru Guadagninova prokleto senzualnog filma. Filma koji počiva na totalnoj eksploziji energije, žudnje, misterija, seksualnih tenzija, glazbe, sentimentalne zbrke i sjećanja.


Pulsirajuće tijelo


Kompletna dosadašnja Schoenaertsova karijera svedena je na pulsirajuće tijelo. Sjećamo ga se kao farmera iz »Bikove glave« koji je u svoje gluteuse ubrizgavao testosteron, te kao zaštitara u »Marylandu«. Sada glumi režisera Paula De Smedta koji surađuje s ruskim dokumentaristom Viktorom Košakovskim, izoliranog u osami mediteranske vile u društvu rokerice Marianne Lane (Tilda Swinton), koja je zbog problema s glasnicama morala prekinuti turneju. Riječ je ustvari o slobodnom remakeu Derayeva ništa manje senzualnog »Bazena« (‘La piscine’) snimljenog 1968. u kojem njihove likove portretiraju Alain Delon i Romy Schneider, iako je njihova vila bila locirana u St Tropezu.


Idilu prekida dolazak njena bivšeg ljubavnika, diskografskog producenta Harveya Hawkesa (Ralph Fiennes) i njegove adolescentne kćeri Penelope (Dakota Johnson u pedeset nijansi bijele). U originalnoj Derayevoj verziji glumili su ih Maurice Ronet i Jane Birkin. Penelopina pojava koja priziva Kubrickovu »Lolitu«, izazvat će ogrebotine na Marianneinu emotivnom i seksualnom ‘vinilu’. Šest godina je Marianne živjela s Harveyem. Šest godina je živjela s Paulom. »Kao na vinilu koji sadrži šest numera na jednoj strani i šest numera na drugoj«, kaže.


Opasne veze




I dok je jedina Harveyeva preokupacija otkriti mjesto na kojem se priprema najbolja ricotta, njegova nestašna kći kreće u obilazak otoka u društvu Paula. Njihovo pješačenje tijekom kojeg će naletjeti na grupu afričkih izbjeglica postaje sve užarenije, a seksualne tenzije sve naglašenije, naročito kad on ugleda svoju nimfetu kako se gola sunča na stijenama, iako možemo samo nagađati što se između njih kasnije dešavalo. Kako to obično biva, takve opasne veze moraju okončati tragedijom.


No, kad tijekom uviđaja policija ispituje promuklu Marianne, ona će tada izgovoriti možda najsramotniju rečenicu filma, onako kako to samo ona zna: »Sigurno ga je ubio neki izbjeglica koji je provalio u vilu!«. Na to će joj karabinjer reći: »Ne moramo baš za sve kriviti izbjeglice«. Oni su u njenom pervertiranom umu svedeni na one iste metaforične zmije koje ulaze u njenu vilu i kojih se Paul bezuspješno pokušava riješiti. No, te opasne afričke uljeze tek ćemo ugledati kako opušteno igraju nogomet u dvorištu policijske stanice. Ipak, čitav film pripada Fiennesu, dok pleše uz Stonese (‘Emotional Rescue’) i imitira čuvara mosta iz »Monty Pythona i Svetog Grala«. Čisti pop film u natruhama perverznog baleta, natopljen suzama Dakote Johnson koje se optapaju u kiši. Film krajnje putenog i luminoznog pogleda. Erotski film ljeta, a možda i godine 2016.