TVeater Davora Mandića

Samo pad raste

Davor Mandić



Posljednjih tjedana HRT nije silazio s tapeta TVeatera. Opravdano, jer svašta se tamo dešavalo. No dok čekamo promjene koje će nastupiti uvođenjem novog Statuta, prema kojem će se birati novi v.d.-ovi u novom ustroju, a do natječaja za legitimne čelne funkcije, valja zaviriti malo i u dvorište komercijalnih televizija. 


   Nova TV pritom nešto bolje stoji. I u 2013. godini ukupno je najgledanija televizija, no i njoj, kao i ostalima, pada prihod od oglašavanja. HRT tu manje gubi, jer ubire i pristojbu. Ipak, činjenica je da i zbog pristojbe HRT dampinškim cijenama oglašavanja itekako utječe na tržište. A kad se svemu pridoda i ukupni pad oglašavanja, koji je desetkovao marketinšku industriju, stvari ne izgledaju sjajno. Povećanje cijena marketinškog prostora, o čemu se priča otkako je Radman glavni, moglo bi vratiti nešto krvi u onemoćale udove komercijalnih televizija. 


   Dotad, odnosno do oporavka tržišta, RTL-u i Novoj valja preživjeti. A prema svemu sudeći, neće im biti lako. Pa dok se priča čak i o prodaji Nove TV upravo zbog rastućeg pada prihoda, poražavajuće zvuče podaci da i Nova i RTL najmanje od svih pridonose svojim grupacijama. Nova TV CME-u, a RTL Televizija RTL Grupi. U praksi to izgleda tako da se sve više kalkulira s vlastitom produkcijom te da se prekidaju suradnje s nekim vanjskim produkcijama, dok je u drugima, koje pretežno proizvode za njih, konstanta jedino otpuštanje. 




   Pa dok se zainteresiranije gledateljstvo zabavlja pitanjima poput onog hoće li RTL-ov Sulejman nakon povratka s godišnjeg odmora uspjeti vratiti gledanost koju mu je otela Novina Sila, zbog svega rečenog ukupno pada i kvaliteta programa. Produkcija i kupovanje licenci sve je ziheraškija, a situacija će biti samo još gora, pa se zahtjevniji konzumenti televizije mogu sve manje nadati promplasajima izvrsnosti. 


   No i u svemu tom jadu, priča da se radi na jednom novom humorističnom formatu upravo za zahtjevnije, mogla bi bar djelomično prikočiti njihov egzodus na druge kanale konzumacije videosadržaja.