Centar za vozila Hrvatske

Tehnički pregled ne prolazi više od petine vozila: Oko 70 posto voznog parka u Hrvatskoj starije od deset godina.

Hina

snimio Damir Škomrlj

snimio Damir Škomrlj

Na trećem mjestu po udjelu neispravnosti su osovine, kotači, gume i ovjes, a slijede nepravilnosti sa samonosivom karoserijom, šasijom i ostalim dijelovima pa tek onda nepravilnosti s motorom.



ZAGREB – Prošle godine u prvom pokušaju 22 posto vozila nije prošlo tehnički pregled, a najčešći nedostaci utvrđeni su na uređajima za kočenje, pokazuju u četvrtak objavljeni podaci Centra za vozila Hrvatske, koji pokazuju i da Hrvatska ima stari vozni park.


Od ukupno 2,15 milijuna pregledanih vozila na redovnom tehničkom pregledu u 2019. godini, neispravnih je bilo 471,4 tisuće, što je rast od 1,1 posto u odnosu na 2018. godinu.


Uobičajeno najveći broj nedostataka uočen je na uređajima za kočenje, a slijede nepravilnosti na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju.




Na trećem mjestu po udjelu neispravnosti su osovine, kotači, gume i ovjes, a slijede nepravilnosti sa samonosivom karoserijom, šasijom i ostalim dijelovima pa tek onda nepravilnosti s motorom.


Brojna vozila nisu prošla ni eko test pa je tako prošle godine pronađeno 82.863 nedostatka na ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila.


Podaci pokazuju i da se najveći dio voznog parka u Hrvatskoj sastoji od starih vozila.


Iako se u 2018. godini prvi puta nakon deset godina pojavilo smanjenje starosti voznog parka, s 14 na 13,7 godina, 2019. nije pokazala nastavak tog trenda već stagnaciju (13,8 godina).


To znači da je i dalje oko 70 posto voznog parka u Hrvatskoj starije od deset godina.