Plutajući terminal

Brod LNG Croatia isplovio iz Šangaja i krenuo prema Hrvatskoj. Evo kad se očekuje u Omišlju

Marinko Glavan

Brod će po dolasku u Jadran prvo uploviti u remontno brodogradilište Viktor Lenac gdje će biti obavljena dodatna, završna ispitivanja



RIJEKA – Nakon završetka radova na konverziji u ploveću jedinicu za skladištenje i uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina (FSRU), brod »LNG Croatia« isplovio je iz Šangaja i krenuo prema Hrvatskoj, gdje se očekuje oko 20. listopada, potvrdio je jučer Hrvoje Krhen, direktor LNG-a Hrvatska, tvrtke koja upravlja terminalom za ukapljeni prirodni plin (LNG) u Omišlju.


Brod će po dolasku u Jadran prvo uploviti u remontno brodogradilište »Viktor Lenac« gdje će, prema Krhenovim riječima, biti obavljena dodatna, završna ispitivanja prije puštanja LNG terminala u probni rad.


– Probni rad terminala započet će potkraj studenog ili početkom prosinca, a na »LNG Croatia« će prije toga, u Jadranu, biti prekrcane i prve količine ukapljenog prirodnog plina, s jednog od LNG tankera. Nakon prekrcaja, FSRU jedinica uplovit će u Omišalj, na pristanište terminala i započeti s probnim radom, rekao je Krhen.




Na brodu »LNG Croatia« bit će zaposlena isključivo hrvatska posada – ukupno oko 60 ljudi, što časnika, što u nižim brodskim zvanjima, u dvije ekipe koje će se na brodu izmjenjivati u pravilnim vremenskim intervalima, kakva je i inače praksa na FSRU brodovima u svijetu.


»LNG Croatia« je do konverzije u FSRU brod plovio pod nazivom Golar Viking, u floti kompanije Golar LNG, kao tanker za prijevoz ukapljenog prirodnog plina. Izgrađen je 2005. godine, s kapacitetom od 140.205 kubičnih metara ukapljenog prirodnog plina.


LNG Hrvatska brod je kupila putem postupka javne nabave, za 159,6 milijuna eura, u što je bila uključena i konverzija broda iz LNG tankera u FSRU, ugradnjom postrojenja za uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina i ostale potrebne opreme. Golar je konverziju ugovorio s China State Shipbuilding Corporation (CSSC), odnosno Huaron-Dadong brodogradilištu u blizini Šangaja, gdje su nedavno završeni svi radovi na brodu koji je dobio novo ime »LNG Croatia« i novi vanjski izgled, u kombinaciji plavog trupa i bijelog nadgrađa.


Prema Studiji utjecaja na okoliš LNG terminala na Krku, ova bi kombinacija boja trebala smanjiti vizualni utjecaj broda na okoliš, oko čega su se lomila koplja u postupku izrade i prihvaćanja Studije.


Kapacitet uplinjavanja ukapljenog prirodnog plina na »LNG Croatia« je 2,6 milijardi kubičnih metara godišnje. Ukupna vrijednost projekta izgradnje LNG terminala na Krku je 233 milijuna eura, od čega je nešto više od 101 milijun eura osiguran iz bespovratnih sredstava Instrumenta za povezivanje Europe (CEF).