LOŠINJ HOTELS & VILLAS

Saša Krajinović: 'Lošinj želimo pozicionirati kao cjelogodišnju destinaciju sportskog turizma i priprema vrhunskih sportaša'

Edi Prodan

Foto: PAVELA DIGITAL

Foto: PAVELA DIGITAL

Lošinj je jedinstven, zahtijeva precizno planiranje logistike, izrazito personaliziran pristup gostu te blisku suradnju s lokalnom zajednicom. Upravo tu vidim najveći prostor da svoje dosadašnje iskustvo pretočim u nove standarde brenda, naglašava Krajinović



Saša Krajinović novi je član Uprave jednog od najluksuznijih hrvatskih hotelskih brendova – Lošinj Hotels & Villas.


Riječ je o istaknutom ugostiteljskom profesionalcu, rođenom Porečaninu koji je u posao s kojim danas doseže istinske vrhunce ušao sa svega 20 godina, da bi u 15 godina predanog rada i permanentnog usavršavanja lani dosegnuo jednu od najznačajnijih pozicija – člana Uprave tvrtke s Lošinja.


Upravo ta činjenica, da je osobno prošao sve stupnjeve razvoja unutar hotelskog businessa daje mu širinu razvojnih vizija.




Dodamo li tome prirođene i značajno usavršene liderske vještine koje se posebno ogledaju u pedantnoj i predanoj obuci svih zaposlenika koji su i najvažnija karika, i po pitanju učinkovitosti poslovanja, i po zadovoljstvu gostiju.


Dugi ste niz godina, točnije čitavu svoju profesionalnu karijeru u ugostiteljstvu i hotelijerstvu. S obzirom da ste u jednom dijelu vaše karijere u Maistri bili Food and Beverage Manager, jasno je da ste imali optimalne razvojne okvire. Kako ste doživjeli svoj prelazak na Lošinj? Iako se donekle radi o istoj regiji, pa i sličnim razvojnim momentima, naš najveći otočni grad je ipak sasvim osebujna, jedinstvena sredina?


– Lošinj nije samo destinacija, Lošinj je mikroklima, ljekovita tradicija i zajednica koja turizam živi 365 dana u godini. Moj prelazak doživio sam kao priliku da prethodno iskustvo primijenim na brend koji nosi luksuzni DNA, ali ima i ogroman prostor za finu kalibraciju usluge po mjeri gosta, ali i otoka.


Sličnosti s regijom iz koje dolazim postoje, ali Lošinj je jedinstven, zahtijeva precizno planiranje logistike, izrazito personaliziran pristup gostu te blisku suradnju s lokalnom zajednicom. Upravo tu vidim najveći prostor da svoje dosadašnje iskustvo pretočim u nove standarde brenda.


Razvijanje mentorskih programa


Lošinj Hotels & Villas je i više nego uspješna tvrtka, dok činjenica da su upravo vas željeli na poziciji člana Uprave govori u prilog težnji da se nikad ne zadovoljavaju s postignutim već da im je u fokusu stalni napredak i inoviranje poslovanja?


– Naš fokus je stalni napredak. To znači tri stvari: prvo, standardizacija ključnih operacija; drugo, dozvola određenog prostora kreativnosti u svakom kontaktu s gostom; treće, uvođenje mjerljivih inovacija svakog kvartala, bilo u F&B rotacijama, spa protokolima ili digitalnim servisnim rješenjima.


Luksuz se ne gradi samo kroz investicije, već kroz dosljednost u detaljima.


I vi osobno mnogo pažnje polažete na cjeloživotno obrazovanje. Prvi ste, primjerice, Hrvat koji je završio executive MBA studiju u Les Roches Crans Montana u Švicarskoj. Što vam je sljedeći cilj?


– Les Roches mi je dao globalni okvir i alate za bržu implementaciju promjena. Sljedeći su koraci dodatne specijalizacije u revenue managementu luksuznog segmenta i u dizajnu iskustava gostiju.


Paralelno razvijam mentorske programe unutar tvrtke, želim da naši voditelji sutra budu još bolji od mene i da time dodatno osnažimo poziciju Lošinja na karti luksuznog turizma.


Lošinj Hotels & Villas ima zacrtani razvojni put prema turizmu najviše klase. Integralni dio tog puta je i razvoj gastronomije. Prigodom pokretanja Grand Hotela View posebno ste se iskazali u samom projektu prije gradnje, dizajniranju i konceptualizaciji svih F&B punktova u hotelu i pre-openingu hotela.


– Iskustvo koje sam stekao u konceptualizaciji i pre-openingu Grand Hotela View bilo mi je dragocjeno jer sam iz prve ruke osjetio koliko je važno u gastronomiji promišljati svaki detalj, od arhitektonskog rješenja F&B prostora, do kreiranja menija i servisnih protokola.


Upravo to znanje sada prenosim u Lošinj Hotels & Villas. Naš je cilj da svaki restoran i bar unutar brenda bude prepoznat ne samo po ponudi, nego i po atmosferi i priči koju nudi. Lošinj, sa svojom tradicijom i autentičnim namirnicama, idealna je platforma za takav razvoj gastronomije, i upravo u tom smjeru planiram dalje oblikovati našu F&B strategiju.



Lošinj je mikroklima, ljekovita tradicija i zajednica koja turizam živi 365 dana u godini – uvala Čikat

Vino je priča o mjestu i o ljudima


Kad smo kod cijena, često se na stručnoj, ali i političko-medijskoj sceni »lome koplja« po tom pitanju. Kako u domeni smještaja, još i više kad je poslovanje restorana u pitanju. Kakav vam je plan po tom pitanju, koliko će ugostiteljske jedinice koje se nalaze pod vašom ingerencijom poslovati na način da što je više moguće zadovolje i definiciju »value for money«?


– U luksuznom segmentu »value« ne znači nisku cijenu, nego savršeno pogođenu vrijednost.


Naš pristup je trostupanjski: transparentne razine cijena, intuitivno strukturirani jelovnici i vinske karte te jasna razlika između uključenih iskustava i dodatnih, ekskluzivnih trenutaka. Gost mora osjećati da za svoj novac dobiva opravdanu vrijednost.


Velik dio vaših profesionalnih postignuća povezan je uz vina. Na vašem razvojnom putu, na nizu natjecanja bili ste jedan od najboljih sommeliera, mnogi vaši kolege danas se nalaze na značajnim pozicijama u hotelima i restoranima. Možemo li i na tom planu očekivati okupljanje svojevrsnog sommelierskog dream teama na Lošinju?


– Apsolutno. Vino je priča o mjestu i o ljudima. Na Lošinju gradimo tim stručnjaka s fokusom na autohtone sorte te naglaskom na edukaciju gostiju kroz masterclasse i vinske večere.


Želimo da gosti duh Lošinja prepoznaju i u čaši, ne samo na tanjuru, i to će biti jedno od ključnih obilježja našeg brenda u budućnosti.


Certificirani program priprema vrhunskih sportaša


Igrački, strasno, naposljetku i funkcionerski u Poreču ste jako bili vezani i uz sport, konkretno rukomet i RK Poreč. Mali Lošinj je također sredina koja mnogo pažnje polaže na razvoj sporta i sportaša. Namjeravate li se uključiti i tako u lokalnu zajednicu?


– Sport je oblikovao moj karakter i uvijek će biti važan dio mog života. Na Lošinju planiram podržati rad klubova, posebice djece i mladih te povezati sport s hotelijerstvom kroz pripreme ekipa i zdravstvene programe.


To produžuje sezonu i daje dodatnu vrijednost zajednici.


I ne manje važno, Lošinj je zahvaljujući djelovanju tvrtke Lošinj Hotels & Villas, ali i uistinu fantastičnim klimatsko-prirodnim datostima idealan za razvoj zimskog turizma, uključujući pripreme vrhunskih sportaša. Jeste li razmišljali i o razvoju tog segmenta poslovanja?


– Naš cilj je razviti certificirani program priprema vrhunskih sportaša. Lošinj nudi jedinstvenu kombinaciju blage klime, čiste prirode i vrhunske infrastrukture koja se može prilagoditi potrebama različitih sportskih ekipa, od nutricionističkih planova do specijaliziranih spa recovery protokola.


Fokus stavljamo na sportove izdržljivosti, ekipne pripreme te individualne sportaše poput tenisača i plivača.


U tom kontekstu posebno ističemo Ljubičić Tennis Academy, koja već djeluje na Lošinju kao renomirana međunarodna teniska akademija. S devet zemljanih i četiri tvrda terena, fitness i wellness sadržajima te stručnim timom trenera, Akademija predstavlja važan temelj na kojem gradimo ovu sportsku priču.


Upravo kroz sinergiju s ovakvim postojećim kapacitetima, Lošinj Hotels & Villas planira otok pozicionirati kao cjelogodišnju destinaciju sportskog turizma i priprema vrhunskih sportaša.