
Foto: PROMO
Privlačnost Automotodroma Grobnik kao i uspješnost komunikacije ljudi koji ga vode s europskim tvrtkama se poput koncentričnih krugova šire čitavom kvarnerskom regijom. Najbolje i najsnažnije ih osjećaju upravo specifični poslovni subjekti na Grobniku, u njegovim dvjema općinama – Čavle i Jelenje
Bilo kojim rječnikom govorili, turističkim, općenito gospodarskim ili čak i fenomenološkim, Automotodrom Grobnik ide u red najuspješnijih i najbolje prepoznatih hrvatskih tvrtki na međunarodnom tržištu.
Činjenica da su dosegnuli 273 organiziranih dana manifestacija tijekom godine, što putem raznih stranih agencija što putem nacionalnih i međunarodnih manifestacija, najbolja je potvrda te tvrdnje.
Nadopunimo li ju s podatkom da su u tom broju dana privukli nevjerojatne 44 tisuće vozača i oko 100 tisuća gostiju iz inozemstva – dakako da je na desetke tisuća bilo i posjetitelja iz Hrvatske – dodatna su potvrda u uvodu iznesene teze.
Foto: PROMO
Ono što je također jako važno po širu zajednicu, upravo privlačnost Automotodroma Grobnik kao i uspješnost komunikacije ljudi koji ga vode s europskim tvrtkama se poput koncentričnih krugova šire čitavom kvarnerskom regijom. Najbolje i najsnažnije ih osjećaju upravo specifični poslovni subjekti na Grobniku, u njegovim dvjema općinama – Čavle i Jelenje.
Zahvaljujući njima broj turističkih kapaciteta i noćenje u stalnom je porastu, a nemalo koristi imaju i ostale djelatnosti, ugostiteljstvo prije svega. Svakako, no to je dio privatnih poduzetničkih inicijativa, ovako velik i stalan broj posjetitelja mogući je poticaj i podloga i za pokretanje dodatnih poslova u najširoj domeni turizma.
Zemlje iz kojih dolazi najveći broj vozača i posjetitelja:1. Njemačka 2. Austrija 3. Italija 4. Slovenija 5. Švicarska 6. Belgija 7. Litva 8. Poljska 9. Srbija, 10. BiH |
– Većina naših klijenata dolazi iz zemalja širom Europe zbog čega se smatramo jednim od vodećih izvoznika sportskog turizma što je u svijetu jako snažna grana cjelokupnog turizma. Nije naime ni najmanje lako doći do brojke od 100 tisuća posjetitelja koji su k tome i vrlo dohodovni, u jednoj mjeri i manje zahtjevni jer su fokusirani na bavljenje sportom što pak traži i vrlo naglašenu disciplinu života, ističe Robert Žiković, predsjednik uprave Automotodroma Grobnik.
Foto: PROMO
Najviše motociklista
Drugim riječima »Grobnik« – ili Grobnik Circuit kako ga prepoznaje inozemna scena – jedan je od silno značajnih zamašnjaka ne samo velikog sportskog ugleda nego i gospodarstva, dominantno povezanog s turizmom.
Mnogo je naime lakše planirati investiciju kao i povrat uloženog zna li se unaprijed da sezona neće, kao u klasičnom turizmu, trajati svega 90 do 100 dana, da će k tome biti podložna raznim utjecajima, od vremenskih nadalje, nego da će dotok gostiju, sportskih turista, biti skoro 300 dana u godini! S time se uistinu malo tko može pohvaliti. I ponositi.
Službene utrkeIGFC – Adriatic Race ALPE ADRIA International Motorcycle Championship HISTO CUP HAKS Croatia Challenge PH cestovna utrka klasičnih motocikala SSP 300 European Cup STK 1000 European Cup SSP 600 European Cup European Bridgeston Handy Cup BMW MCup FIM Europe Women’s European Championship Porsche Sprint Challenge Formula Driver |
Vratimo li se samim sportskim aktivnostima Automotodroma Grobnik, od ukupnog broja manifestacija 90 posto ih ispunjavaju motociklisti, svega deset posto automobilisti, a jednak je takav i omjer između stranih i domaćih klijenata što znači da se »Grobnik Circuit« može definirati i vrlo ozbiljnim izvoznikom. I to usluga što idu u red najsloženijih poslova s inozemstvom.
Foto: PROMO
I dok je ovaj dio teme bio fokusiran na izvoz najznačajnijeg proizvoda, treninga i utrka na famoznoj, skoro pola stoljeća staroj pisti, Automotodrom Grobnik se vrlo uspješno bavi i – kongresnim turizmom.
Kako naglašavaju, osim redovnog poslovanja u suradnji s klubom MK Kvarner u Opatiji organizirali su i jedan od najvećih FIM (Svjetska motociklistička organizacija) seminara u 2025 godini.
– Seminar je za bio namijenjen za sportske direktore i delegate, a organizirali smo ga već treći put za redom. Takvi seminari održavaju se svake tri godine i okupljaju sportske djelatnike koji nakon položenog ispita dobivaju FIM licencu najvišeg ranga za rad u motociklizmu.
Seminar u Opatiji okupio je maksimalan broj kandidata, njih 31 iz osam različitih motociklističkih saveza Europe. A s obzirom na to da se osim Opatije isti seminar održao i u Italiji, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Njemačkoj, Portugalu, SAD-u, a slijede još dva – jedan u Australiji, drugi u Brazilu, Opatija i Hrvatska svrstali su se uz bok najjačih zemalja moto sporta svijeta, ističe Žiković.
Automotodrom Grobnik se vrlo uspješno bavi i – kongresnim turizmom. Foto: PROMO
Rast kvalitete natjecanja
Atraktivnost najsnažnijeg regionalnog natjecanja u motociklizmu Alpe Adria IMC prepoznao je i, primjerice, promotor iz Italije koji je ove godine na utrku u kolovozu doveo više od 180 vozača iz čak 18 zemalja kao i jedno od jačih europskih natjecanja za žene – Women’s European Championship.
Alpe Adria International Motorcycle ChampionshipNepravedno bi bilo ne istaknuti i aktivnosti koje korespondiraju s domaćom scenom. Automotodrom Grobnik u svojih 47 godina nastavlja tradiciju najjačeg licenciranog oktanskog središta u Hrvatskoj i široj regiji. Domaćini su službenih utrka nacionalnog, ali i međunarodnog karaktera – najviše unutar sustava Alpe Adria – tako da je upravo ove godine održana 88. utrka najjačeg regionalnog prvenstva u motociklizmu službenog naziva Alpe Adria International Motorcycle Championship. Alpe Adria IMC pored Grobnika vozi se na Brnu, Slovakia Ringu, Pannonia Ringu s time da se na Grobniku vozi dva puta. Proglašenje sezone se održava jednom godišnje na Moto Bike Expo u Veroni u siječnju i slika s Grobnika je bila dio promotivnog videa samog natjecanja. |
Dio je to priče i o konstantnom rastu kvaliteta natjecanja što kao svoju idealnu destinaciju biraju »Grobnik«. Voze se na njemu i razni europski kupovi kao što su SSP 300 European Cup, STK 1000 European Cup, SSP 600 European Cup, European Bridgestone Cup, Handy Cup, BMW MC, a prošlog mjeseca, u kolovozu se prvi put na Grobniku i Hrvatskoj vozio i The Bagger Racing European Cup kojeg je u Europu doveo bivši Moto GP vozač Rubén Xaus.
Istina je, grobnička pista jedna je od rijetkih na prostoru jugoistočne Europe, posebno govorimo li u kontekstu jedinstvene, lake dostupnosti i odlične prometne infrastrukture.
Foto: PROMO
U krugu od jako prihvatljivih 500 kilometara, tim više jer se radi, osim u slučaj malog dijela Slovenije, o cestovnoj mreži najvišeg ranga što omogućava jako brze transfere, nalaze se moćni europski centri poput Milana, Münchena ili Beča, da spomenemo samo najveće.
Svima je i zbog klimatskih uvjeta koji na njemu vladaju Grobnik savršena destinacija. Stalni napori zaposlenika na povećanju kvalitete sadržaja, desetljećima dokazana sigurnost i profesionalnost osoblja koji o njoj skrbi, stvorili su veliki međunarodni ugled. Ugled koji uvijek iznova treba i opravdati.
– Znam da mnogima djeluje kako je dolazak sportaša, dominantno motociklista na Grobnik »samorazumljiv«. U jednom dijelu je, pa i mi smo kao sljednici posla koji je napravljen prije 47 godina zahvalni onim s čim upravljamo.
No ne smijemo zaboraviti da samo stalni i maksimalno profesionalni rad može i ubuduće valorizirati ono što smo naslijedili. Ponosni smo na naše rezultate, ostvarujemo ih s ekipom koja jako mnogo i stručno radi kako bi se ispunilo planirano, a unatoč evidentnim krizama najrazličitijih vrsta što potresaju naš kontinent i svijet u cjelini – bilo da je riječ o onima ekonomskih ili ratnih predznaka – najave za iduću godinu su stabilne.
Vjerujemo da ćemo naše planove uspješno, kao i do sada, realizirati, da će Automotodrom Grobnik i dalje biti jedan od lidera sportskog turizma u Hrvatskoj, zaključio je Žiković.
Foto: PROMO